iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone internet probleem - HELP!!?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99448-iphone-internet-probleem-help.html)

thafalc 24-09-11 12:25

iPhone internet probleem - HELP!!??
 
hallo allemaal, ik ben sinds 9 maanden al in bezit van een iPhone 3gs, maar hij heeft sinds ongeveer 1½ maand geleden een raar probleem. eerst had ik thuis gewoon 3G internet, overal, maar dat hield er opeens mee op. op de dekkingskaart van T-Mobile gekeken, en er staat dat ik gewoon 3G hoor te hebben. nouja, iPhone gerestored, geupdate naar de nieuwste firmware (4.3.5), maar geen resultaat... toen heb ik er een tijdje helemaal niks mee gedaan, de 3G een tijdje uit laten staan, en toen ik het na een week weer eens probeerde deed hij het weer. toen heeft hij het ongeveer anderhalve week gedaan, en toen kwam het zelfde probleem weer, sindsdien niet veranderd, tot gisteren, toen zei hij opeens dat er 3G verbinding was, dus dat blauwe 3G tekentje, linksbovenin het scherm, maar toen ik op youtube ging om mijn 3G te testen, zei hij dat voor het bekijken van filmpjes 3G of Wi-Fi nodig is... terwijl er gewoon dat logotje van 3G linksbovenin stond, ik denk dus dat er iets niet helemaal in orde is, want ook toen ik de 3G internetverbinding uitschakelde, en alleen mobiele data aanstond, stond dat logootje er nog steeds :confused: nu heeft hij weer de hele tijd mobiele data, maar af en toe pikt hij zo'n 3G signaal op, maar is het helemaal geen 3G lijkt het wel, hij gedraagt zich dan nogsteeds alsof alleen mobiele data aanstaat. ik heb mijn netwerkinstellingen al hersteld, iphone al hersteld in itunes, maar niets werkt,
HELP ALSJEBLIEFT!!!

ballegooier 24-09-11 17:10

Waarmee wil je nu hulp eigenlijk, dan?
Zoals ik het verhaal lees, is je iPhone stuk. Als je geen 3G hebt, maar dat wordt wel weergegeven (YouTube meldt bijv dat er geen 3G is terwijl je dat wel ziet staan) klopt nl. niet. En een herstel heb je ook al gedaan, dus aan de software lijkt het niet te liggen.

Hammondman 24-09-11 19:53

Het zou mij niks verbazen als de topicstarter T-mobile heeft. Zelf heb ik T-mobile en de 3G dekking is gewoon ronduit slecht. In enkele gevallen staat er dat ik 3G dekking heb, maar is internet vele malen trager dan wanneer ik 3G uitschakel. Test het desgewenst ook even met een andere iPhone (eventueel simkaart omsteken). Kans is groot dat het niets met je telefoon van doen heeft maar puur met een beroerde 3G dekking...

ballegooier 24-09-11 21:46

Mij ook niet, want dat schrijft hij ;)

Of het een dekkingsprobleem is, zou de TS nog uit kunnen sluiten door even een andere simkaart van een andere provider te proberen. Of met iemand anders met eveneens t-mobile en een zelfde iPhone de dekking te vergelijken. Maar dat verklaart nog niet de melding dat YouTube meldt geen 3G te hebben, terwijl het toestel wel 3G zegt te hebben.

Hammondman 25-09-11 15:00

@ Ballegooier: dom van me, staat er inderdaad nog in ook. ;)

ballegooier 25-09-11 16:19

"Lezen meneer de voorzitter, de minster president moet zijn stukken eens lezen voordat hij over de rooie gaat..." :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.