iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 3gs laadt niet meer op aan imac: 'opladen niet ondersteund door dit accessoire (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99489-iphone-3gs-laadt-niet-meer-op-imac-opladen-niet-ondersteund-door-accessoire.html)

mputman 25-09-11 22:45

iphone 3gs laadt niet meer op aan imac: 'opladen niet ondersteund door dit accessoire
 
Iphone 3GS, 16 MB, niet gejailbreakt, softwareversie 4.3.5
Als ik mijn iphone aan mijn IMac hang, of aan het stopcontact, beide met origineel apple-kabeltje, dan krijg ik de melding: 'opladen niet ondersteund met dit accessoire'. Ik heb vier Apple-stekkers geprobeerd, allen geven hetzelfde probleem. De dockconnector is vervangen, probleem niet opgelost.
Iphone synchroniseert WEL, maar laadt dus niet op. Herstel, reset, aan-uit, helpt allemaal niets meer. Het lijkt mij een softwareprobleem. Had eerder geen problemen en dit gebeurt ineens, zonder dat er een nieuwe softwareversie is geplaatst, niet op de iphone en niet op de imac.

Ik lees hier heel veel meldingen van mensen die die foutmelding 'zomaar' krijgen, maar niet dat ze daarbij ook het probleem hebben dat-ie echt niet meer oplaadt.

Ik baal hier stevig van. Morgen is de batterij weer leeg en kan ik er niets meer mee. Wie heeft de gouden tip om dit op te lossen?

ballegooier 25-09-11 22:49

Zou de batterij zelf stuk kunnen zijn? Had je dit probleem ook na een herstel zónder nog even een backup terug te zetten? (dus tijdelijk kiezen voor 'configureer als nieuwe telefoon')
In dat geval lijkt mij een softwarematige oorzaak niet waarschijnlijk...

mputman 26-09-11 13:19

Alles kan kapot natuurlijk, maar de iphone is pas 2 maanden oud, (vervangen door t-mobile na problemen met vorige). Maar je tip heb ik gevolgd en dan is het probleem inderdaad nog niet opgelost. Ik ga hem wel weer opsturen :mad:

ballegooier 26-09-11 15:45

Tja, ook splinternieuwe iPhones kunnen kapot (kreeg je geen refurbished?) Wel vervelend, maar gelukkig kun jij terug naar een verkoper voor garantie.

mputman 28-09-11 14:32

Iphone is ter reparatie aangeboden (niet bij provider), maar het probleem doet zich daar niet voor: de iphone is gewoon opgeladen. Wie kan mij nog helpen? Samenvatting probleem:
-Bij aansluiten van Iphone via Apple-stekkertje aan Ima, of stopcontact, krijg ik de melding 'Opladen niet ondersteund met dit accessoire' De iphone laadt ook echt niet op, synchroniseren gaat wel.
-Bij de reparateur is er geen probleem, geen melding, laadt wel op.
-Als ik thuis probeer op te laden, met stekkertje dat de reparateur gebruikte, krijg ik weer de melding dat opladen niet ondersteund wordt.

Wat kan dit nog zijn? Ligt het aan het voltage in de stopcontacten? Zal toch zeker niet?

ballegooier 28-09-11 17:17

Zeer vreemd. Wat voor 'stekkertje' bedoel je wat je van de reparateur hebt gekregen?

mputman 28-09-11 17:48

Een applekabeltje met aan de ene kant de stekker voor de iphone en aan de andere kant de usb aansluiting


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:53.