iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3GS persoonlijke hotspot activeren iOS 4.3.5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99524-iphone-3gs-persoonlijke-hotspot-activeren-ios-4-3-5-a.html)

Mauriceapple 27-09-11 11:00

Iphone 3GS persoonlijke hotspot activeren iOS 4.3.5
 
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum. Ik ben sinds gisteren bezig om mijn iphone 3gs met ios 4.3.5 zo in te stellen dat hij mijn Ipad 2 Wi-Fi versie van internet kan voorzien. De iPhone is simlockvrij en ik heb een abonnement van t-mobile. Ik heb al meerdere malen de instellingen geprobeerd te downloaden van help.benm.at maar zonder succes. Ik heb de instellingen geinstalleerd, de iphone gereboot maar en ben naar instellingen> algemeen> netwerk gegaan maar er kwam geen persoonlijke hotspot functie tevoorschijn.Ik heb mijn iphone niet gejailbreakt, en ben ook niet van plan dat te doen ivm persoonlijke info zoals wachtwoorden. (ik doe echter geen bankzaken op mijn iphone ofzo, dus misschien kan ik het tog gerust doen???)
Ik heb iets gelezen over ipcc instellingen maar dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Kan iemand mij misschien helpen om de persoonlijke hotspot van mijn IPhone te activeren? Ik heb het al een keer geprobeerd met het kpn simkaartje van mijn (k*t) blackberry, en daar werkt het wel gewoon mee. (kpn) zonder instellingen te downloaden. het ligt dus aan t-mobile en haar klantvriendelijkheid (die ze dus niet hebben)

ballegooier 27-09-11 11:35

Persoonlijke Hotspot is weliswaar beschikbaar voor de 3Gs, alleen de Wi-Fi functie is beperkt tot de iPhone 4 (en de modellen daarna waarsch.) dus het verbaasd mij dat je zegt dat het wel lukt met KPN?

T-mobile heeft tetheren in ieder geval geblokkeerd op de iPhone, dus daar zul je voor moeten jailbreaken om een oplossing voor te verzinnen. KPN heeft dit vooralsnog niet geblokkeerd, dus het kan kloppen dat de Persoonlijke Hostpot functie wel zichtbaar is als je je KPN simkaart gebruikt.

Als jij via Wi-Fi wil tetheren, moet je jailbreaken en een Cydia app installeren, zoals bijv MyWi of PDANet (beide niet gratis)

Mauriceapple 27-09-11 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 708286)
Persoonlijke hotspot is niet beschikbaar voor de 3Gs, alleen voor de iPhone 4 (en de modellen daarna waarsch.) dus het verbaasd mij dat je zegt dat het wel lukt met kpn?

T-mobile heeft tetheren in ieder geval geblokkeerd op de iPhone, dus daar zul je voor moeten jailbreaken om een oplossing voor te verzinnen.

Als jij via Wi-Fi wil tetheren, moet je jailbreaken en een Cydia app installeren, zoals bijv MyWi of PDANet (beide niet gratis)

Dankje voor je relpy.
De persoonlijke hotspot heeft te maken met de software en niet de hardware van de iphone, de 3gs kan dus gewoon tetheren zolang hij maar goed ingesteld is. De benm website maakte die instellingen al voordat de iphone 4 uit was. Alleen ze werken niet met ios4 of hoger (denk ik)
Vraagje, is jailbreaken eigenlijk wel veilig? Ik heb een aantal wachtwoorden in mijn iphone staan, maar geen bank gegevens ofzo.

ballegooier 27-09-11 11:56

Of jailbreaken veilig is, moet je zelf maar bekijken. Dat ligt nogal subjectief. Het hangt er vooral vanaf wat jij er zelf mee doet en verder op installeert. Als je bijvoorbeeld SSH installeert, en je wijzigt het standaard wachtwoord niet, loop je risico. Maar dit is verder off-topic.

Ik weet wel dat de iPhone 3Gs kan tetheren (dat heet geloof ik ook Personal Hotspot op een 3Gs), maar dat kan op een 3Gs niet standaard via Wi-Fi (wat jij wilt, om met je iPad verbinding te kunnen maken met je iPhone) Met de standaard tether functie op de iPhone 3Gs (bluetooth of USB) kun je met je iPad geen verbinding maken met je iPhone.
Je zult je heil dus in een jailbreak - oplossing moeten zoeken.

Kijk hier maar eens:
http://img841.imageshack.us/img841/6...ng2011092g.png

http://support.apple.com/kb/HT3574?viewlocale=nl_NL

Mauriceapple 27-09-11 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 708294)
Of jailbreaken veilig is, moet je zelf maar bekijken. Dat ligt nogal subjectief. Het hangt er vooral vanaf wat jij er zelf mee doet en verder op installeert. Als je bijvoorbeeld SSH installeert, en je wijzigt het standaard wachtwoord niet, loop je risico. Maar dit is verder off-topic.

Ik weet wel dat de iPhone 3Gs kan tetheren (dat heet geloof ik ook Personal Hotspot op een 3Gs), maar dat kan op een 3Gs niet standaard via Wi-Fi (wat jij wilt, om met je iPad verbinding te kunnen maken met je iPhone) Met de standaard tether functie op de iPhone 3Gs (bluetooth of USB) kun je met je iPad geen verbinding maken met je iPhone.
Je zult je heil dus in een jailbreak - oplossing moeten zoeken.

Kijk hier maar eens:
http://img841.imageshack.us/img841/6...ng2011092g.png

iPhone: systeemvereisten voor Persoonlijke hotspot

Via bluetooth verkt het bij mij perfect met de ipad, als ik een kpn kartje gebruik en het is nog snel ook!!

ballegooier 27-09-11 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mauriceapple (Bericht 708296)
Via bluetooth verkt het bij mij perfect met de ipad, als ik een kpn kartje gebruik en het is nog snel ook!!

Ik blijf van de ene verbazing in de andere vallen :d:confused:. Voorzover mijn kennis ging, was het niet mogelijk om met je iPad via bluetooth verbinding te maken met je iPhone om te tetheren. Dan bij deze, excuus voor de verwarring.
-edit- het was ook eerst niet mogelijk, maar sinds kort (sinds iOS 4.3?) wel: "For iPhone 3G and 3GS users, this form of tethering [via bleutooth] also allows other iOS devices to share a connection, which was previously impossible."

Mijn advies zou dan zijn: (als je die nog vertrouwt:rolleyes:) jailbreak dan en installeer de goedkope tweak 'TetherMe', deze activeert de standaard iOS tether / persoonlijke hotspot functie als je provider die heeft geblokkeerd.

Mauriceapple 27-09-11 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 708297)
Ik blijf van de ene verbazing in de andere vallen :d:confused:. Voorzover mijn kennis ging, was het niet mogelijk om met je iPad via bluetooth verbinding te maken met je iPhone om te tetheren. Dan bij deze, excuus voor de verwarring.
-edit- het was ook eerst niet mogelijk, maar sinds kort (sinds iOS 4.3?) wel: "For iPhone 3G and 3GS users, this form of tethering also allows other iOS devices to share a connection, which was previously impossible."

Mijn advies zou dan zijn: (als je die nog vertrouwt:rolleyes:) jailbreak dan en installeer de goedkope tweak 'TetherMe', deze activeert de standaard iOS tether / persoonlijke hotspot functie als je provider die heeft geblokkeerd.

Ik vertrouw je advies zeker nog wel hoor. Ja, dat tether me heb ik ook van gehoord. Ik zal eerst mijn ios moeten downgraden naar 4.0.3 voor ik kan jalbreaken met jailbreakme.com. Ook heb it nog steeds mijn twijfels bij de veiligheid ervan. Is er bijvoorbeeld een kans dat cydia in mijn gegevens kijkt?

ballegooier 27-09-11 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mauriceapple (Bericht 708298)
Ook heb it nog steeds mijn twijfels bij de veiligheid ervan.

Ik zou zeggen: verdiep je er eens in :)

colliehome 27-09-11 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mauriceapple (Bericht 708298)
Ook heb it nog steeds mijn twijfels bij de veiligheid ervan. Is er bijvoorbeeld een kans dat cydia in mijn gegevens kijkt?

Dan kan Apple dat makkelijker. JB knoeit altijd een beetje met de originele software. Maar als je het doet -de JB- overdrijf dan niet met apps en snufjes. Deze gaan op termijn je toestel trager doen reageren en zomeer. Legio voorbeelden.

De hotspot van iPhone naar iPad via BT ging van in de beginne als de hotspot functie is uitgekomen. Enkel Wi-Fi hotspot maken was enkel een extra voor de iPhone 4. (zoals voorgaande tabel reeds liet zien)

Mauriceapple 27-09-11 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 708302)
Dan kan Apple dat makkelijker. JB knoeit altijd een beetje met de originele software. Maar als je het doet -de JB- overdrijf dan niet met apps en snufjes. Deze gaan op termijn je toestel trager doen reageren en zomeer. Legio voorbeelden.

De hotspot van iPhone naar iPad via BT ging van in de beginne als de hotspot functie is uitgekomen. Enkel Wi-Fi hotspot maken was enkel een extra voor de iPhone 4. (zoals voorgaande tabel reeds liet zien)

Ja,maar voor apple hoef ik niet bang te zijn dat ze mijn gegevens stelen.
Het enige waar ik mijn iphone voor wil jailbreaken is de persoonlijke hotspot.

colliehome 27-09-11 12:43

Als je twee BT toestellen hebt is dat zelfs niet nodig.

ballegooier 27-09-11 13:02

Maar wel om de door de provider geblokkeerde tether functie op te heffen.

Mauriceapple 27-09-11 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 708308)
Als je twee BT toestellen hebt is dat zelfs niet nodig.

Dank om ik bij het volgende probleem, de iPhone wil geen bluetooth verbinding maken met de ipad en/of andersom, tenzij persoonlijke hotspot aanstaat. (wat alleen werkt met het KPN kaartje van mijn blackberry.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2011 om 13:31 ----------

Heb even rondgeneusd op google, het blijft tog een beetje eng, dat jailbreaken. Als iemand mij kan verzekeren dat het veilig is om te jailbreaken, als ik alleen de tetherme app download, dan doe ik het!!

ballegooier 27-09-11 13:45

Ja, ik. En TetherMe is geen app ;)

Mauriceapple 27-09-11 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 708326)
Ja, ik. En TetherMe is geen app ;)

Ik heb net mijn iphone gejailbreakt met redsnow. Ik weet hoe je apps and tweaks (zoals tetherme) moet downloaden, maar, hoe werkt het kopen van apps? ik ben er namelijk een beetje onzeker over.:)

ballegooier 27-09-11 16:03

Gefeliciteerd. Betalen gaat via Google Checkout en/of Paypal. Is echt niks engs aan.

Mauriceapple 27-09-11 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 708357)
Gefeliciteerd. Betalen gaat via Google Checkout en/of Paypal. Is echt niks engs aan.

Oke paypal zou veilig moeten zijn. Toch vind it cydia nog een beetje eng. Heb inmiddels wel pdanet gedownload, die tovert mijn iphone 3gs om in een Wi-Fi hotspot. Hij was nog gratis ook. Wel een beetje sloom moet ik zeggen.

ballegooier 27-09-11 16:30

PDANet is een tijdje gratis, daarna werken https sites niet meer, tenzij je betaalt. Ik vond PDANet ook niks, die zuipt je batterij leeg en werkte niet stabiel bij mij. Ik gebruik met veel plezier de 2 dollar kostende TetherMe. Je gebruikt dan Apples eigen voorziening (veel stabieler)

Mauriceapple 27-09-11 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 708363)
PDANet is een tijdje gratis, daarna werken https sites niet meer, tenzij je betaalt. Ik vond PDANet ook niks, die zuipt je batterij leeg en werkte niet stabiel bij mij. Ik gebruik met veel plezier de 2 dollar kostende TetherMe. Je gebruikt dan Apples eigen voorziening (veel stabieler)

Inderdaad. PDAnet boe!!! Ik vind dat de iphone door de jailbreak sowisow niet bepaald sneller is geworden, integendeel. Ik ga cydia er maar weer uit gooien en mijn iPhone restoren. Ik schaf wel een duosim aan bij kpn, dan heb ik in iedergeval een veilige en legale iphone. Ik zal tethering sowisow niet zo vaak gebruiken dus het is niet dat ik elke keer mijn sim moet verwisselen van t-mobile naar kpn, eens in de maand zou al veel zijn voor mij. Eventueel kan ik later ook nog eens een mifi aanschaffen, als ik dat nodig vind.

Mauriceapple 27-09-11 21:49

Net even ge-unjailbreaked. Nee jailbreaken is niets voor mij, ik vertrouw het niet en mijn Iphone wordt er ontiegelijk sloom van. Heeft naar mijn idee ook weinig nut als je iOS 4.0 of hoger gebruikt. Het enige dat er nuttig aan is is dat je, als je t-mobile hebt kunt tetheren. Als iOS 5 straks uitkomt is jailbreaken naar mijn idee al helemaal nutteloos. Maar goed, als jailbreaken je 'ding' is respecteer ik dat natuurlijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.