iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone authenticiteit controleren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99779-iphone-authenticiteit-controleren.html)

sijo 02-10-11 17:00

Iphone authenticiteit controleren
 
Hey,

ik ben onlangs een iphone gekocht op het internet nu heb ik enkele redenen om aan te nemen dat de verkoper niet de oorspronkelijke eigenaar was, nochtans wat hij wel beweerde.
(verkoper was van buitenlandse origine, naam op de, bovendien gekopieerde, factuur van Phone House Belgie staat op een naam die doet vermoeden dat het om een gewone Belg gaat, let op niet racistisch bedoeld of argwanend)
Nu op zich allemaal geen probleem maar nu is het zo dat mijn home button niet naar behoren werkt. Aangezien de Iphone aangekocht is op 25 september 2010 heeft men mij wijsgemaakt dat ik nog één jaar garantie heb (dus tot 2012) en zou dit graag in garantie laten maken.
Maar omdat ik nu niet weet waar de iPhone effectief vandaan komt zou ik niet willen dat dit pakweg een gestolen Iphone zou zijn (om maar iets te zeggen) om hem dan te moeten afgeven aan de politie en zoveel 100'en EURO's armer te zijn zonder Iphone. Dan hou ik hem liever zelf en zoek ik wel een andere oplossing. (I know het klinkt allemaal nogal cru maar hoe zou je zelf zijn?)

simlockvrij 02-10-11 17:45

ik zou f contact opnemen met de verkopende partij, en wat betreft de garantie kan de apple site je wel helpen.

sijo 02-10-11 18:00

Heb de verkoper gevraagd om uitleg mbt de factuur maar aangezien ik helemaal niet zeker ben of het effectief om een gestolen iPhone gaat wil ik hem niet op voorhand beschuldigen.
Ik had gewoon graag geweten of het mogelijk was om ergens te zien of je iphone al dan niet gestolen is geweest of niet.

ballegooier 02-10-11 21:41

Bel de politie eens als je dat uit wilt laten zoeken?

Maar ik krijg de indruk dat je helemaal geen afstand van je iPhone wil doen, als blijkt dat hij gestolen zou zijn:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sijo (Bericht 709298)
....zou ik niet willen dat dit pakweg een gestolen Iphone zou zijn (om maar iets te zeggen) om hem dan te moeten afgeven aan de politie en zoveel 100'en EURO's armer te zijn zonder Iphone. Dan hou ik hem liever zelf en zoek ik wel een andere oplossing. (I know het klinkt allemaal nogal cru maar hoe zou je zelf zijn?)

Dus ik weet niet waar je nu eigenlijk advies of hulp bij vraagt?

sijo 03-10-11 15:02

Awel, t'is toch simpel...
Ik heb een Iphone... Als ik die binnen doe bij de Phone House en die staat geregistreerd als gestolen dan verwittigen zij de poltiie terwijl ik daar helemaal niets mee te maken heb, dan blijf ik liever zo verder klooien met m'n kapotte knop.
Maar ik ben er ondertussen achter dat het niet om een gestolen toestel gaat, authenticiteit is achterhaald.

XIII 03-10-11 15:22

Slotje dan maar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:35.