//

Siri voice assistant ook op oude iPhone

Siri voice assistant ook op oude iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Siri the personal assistant die nu door Apple op iPhone4S ONLY wordt geintegreerd was in 2008 al te gebruiken op de eerste generatie iPhones. Hier ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-10-11, 13:30
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard Siri voice assistant ook op oude iPhone

Siri the personal assistant die nu door Apple op iPhone4S ONLY wordt geintegreerd was in 2008 al te gebruiken op de eerste generatie iPhones.
Hier een filmpje van Siri op een 3G iPhone:

Siri - The Personal Assistant on your Phone - YouTube

Siri is volgens mij in 2010 overgenomen door Apple?

Maar dat het onzin is om het alleen op een iPhone 4S te integreren is wel duidelijk.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-11, 14:08
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Waarom denk je dat ze dat doen .
  #3  
Oud 05-10-11, 14:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik denk ook niet dat die keus is gemaakt wegens een hardwarematige beperking. Vooral een sales / marketing reden. Anders zijn er te weinig redenen om een 4S te kopen, voor de meeste mensen.
  #4  
Oud 05-10-11, 14:16
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat die keus is gemaakt wegens een hardwarematige beperking. Vooral een sales / marketing reden. Anders zijn er te weinig redenen om een 4S te kopen, voor de meeste mensen.
Inderdaad maar deze sales marketing truc is wel heel erg doorzichtig. Sterker nog je kan het bijna als een "misleiding" kwalificeren.
  #5  
Oud 05-10-11, 14:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Apple mag toch zelf beslissen op welke devices ze Siri beschikbaar maken? Wat zou daar dan "misleiding" aan zijn?
  #6  
Oud 05-10-11, 14:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Misleiding noemen vind ik ook nergens op slaan. Apple laat je toch niet denken dat het wel kan op een iPhone4, terwijl dat niet zo is?
  #7  
Oud 05-10-11, 14:36
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Binnen een aantal weken kan je hoogstwaarschijnlijk via cydia siri wel installeren op een iPhone 4 of 3GS.
  #8  
Oud 05-10-11, 14:42
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Binnen een aantal weken kan je hoogstwaarschijnlijk via cydia siri wel installeren op een iPhone 4 of 3GS.
Er zijn ook alternatieven he ; Voice Actions for iPhone
same sh*t different app
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #9  
Oud 05-10-11, 14:43
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Daarvan was ik op de hoogte, maar de integratie die apple maakt in ios is toch net wat mooier ...
  #10  
Oud 05-10-11, 14:46
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Daarvan was ik op de hoogte, maar de integratie die apple maakt in ios is toch net wat mooier ...
idd maar als het nu -internetloos- was dan zou het helemaal top zijn en dat is Siri ook niet...
  #11  
Oud 05-10-11, 15:42
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
idd maar als het nu -internetloos- was dan zou het helemaal top zijn en dat is Siri ook niet...
Een internetloze iPhone is als een café zonder bier. Wanneer heb je in godsnaam geen internet dan? Als je op zee zit misschien?

En je kan perfect zeggen dat hij een afspraak in je agenda moet zetten zonder internet me dunkt.
  #12  
Oud 05-10-11, 15:49
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Sinds 2008 zijn er natuurlijk ook heel wat ontwikkelingen geweest aan Siri. De huidige versie is niet dezelfde versie als die in 2008 werd gebruikt. Het is dan ook pertinent onjuist om te denken dat de huidige versie dan ook op de oude iPhones draait. Er kan best een nauwere integratie met de hardware zijn, zeker sinds de overname door Apple. Dan wordt het knap lastig om het in oude iPhones ook nog te ondersteunen. Siri spul zelf lijkt vooral een webbased dienst te zijn zoals Dragon Naturally Speaking. Dan is het een kwestie van audio uploaden. Dat kun je met support van hardware heel erg efficiënt doen zodat het ook op een hele trage verbinding nog erg prima werkt. Wellicht dat nou juist dat de reden is waarom je er een iPhone 4S en nieuwer voor nodig hebt.
  #13  
Oud 05-10-11, 16:08
thomth thomth is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 107
Standaard Siri vraag

Ik heb een vraag over Siri
1. Kan Siri worden geactiveerd op de iPhone 4? Dus zit het in iOS 5 of is het aan de 4S gekoppeld
2. Als ik een 4S instel in het nederlands, kan ik dan wel siri gebruiken? (in het Engels dan) of is Siri gedeactiveerd in nederland?
  #14  
Oud 05-10-11, 16:09
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Apple mag toch zelf beslissen op welke devices ze Siri beschikbaar maken? Wat zou daar dan "misleiding" aan zijn?
Apple maakt het alleen beschikbaar op de 4S (zover ik nu weet). Daaruit wek je toch de suggestie dat het niet "kan" op een ouder model? Dat is niet alleen een suggestie want volgens Apple "kan" het ook niet op een ouder model.
  #15  
Oud 05-10-11, 16:12
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Wie zegt dat het "wel" kan op een ouder toestel? Dat suggereer jij. Het kan ook gewoon zijn dat de hardware van de iPhone 3GS en iPhone 4 niet voldoende geschikt zijn.

Multitasken met een iPhone 3G "kan" ook. Maar daarom *wil* je het nog niet doen.
  #16  
Oud 05-10-11, 16:14
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Voor zover nu bekend is werkt Siri enkel met een iPhone 4S en in het Engels, Frans en Duits. Later worden daar meer talen aan toegevoegd.
  #17  
Oud 05-10-11, 16:16
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Wie zegt dat het "wel" kan op een ouder toestel? Dat suggereer jij. Het kan ook gewoon zijn dat de hardware van de iPhone 3GS en iPhone 4 niet voldoende geschikt zijn.

Multitasken met een iPhone 3G "kan" ook. Maar daarom *wil* je het nog niet doen.
Dat zeg ik nav demonstraties van Siri op een iPhone (2 a 3 generaties ouder zelfs) in het pro-Apple tijdperk. Lijkt mij daarom ook erg aannemenlijk dat dit op een iPhone 4 als een zonnetje moet kunnen draaien. Helemaal los ervan, dat ik denk dat het een onzinnig en overbodige feauture is. Voor blinde mensen zal het ideaal kunnen zijn.
  #18  
Oud 05-10-11, 16:40
Sonicje Sonicje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Schilde
Berichten: 67
Standaard

Heb net de keynote bekeken.

En daar wordt duidelijk in gezegd, wanneer je een commando inspreekt dit geanalyseerd wordt door de servers van Apple, dus deze nemen toch een groot deel van de rekenkracht op zich ?

Volgens mij wanneer iOS5 te jailbreaken valt dat Siri er wel snel zal zijn voor de iPhone4 en misschien ook wel voor vorige modellen.

Time will tell
  #19  
Oud 05-10-11, 17:47
thomth thomth is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 107
Standaard

Dat snap ik, maar is Siri in het Engels ook beschikbaar op een Nederlandse iPhone, of alleen op een Engelse, Duitse of Franse iPhone?
  #20  
Oud 05-10-11, 17:49
Wilders4ever Wilders4ever is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 60
Standaard

Belangrijker vraag: komt dit ook uit in het Nederlands? Zo raar dat Apple geen duidelijkheid geeft omtrent dit soort essentiele details.
Reageren

Labels
iphone, iphone4s, siri



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
is je oude iphone ook toe aan vervanging? Th00mz Chat en geruchten 3 01-06-10 21:44
iPhone: ToolJail Jailbreak Assistant voor iPhone 3.1.3 Almo Jailbreak 0 16-03-10 11:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.