//

geen GPS fix sinds de Firmware 3.0 Upgrade.

geen GPS fix sinds de Firmware 3.0 Upgrade. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) -- edit -- 2 Juli 2009 08:00 Het is me eindelijk gelukt om een snelle goede GPS fix te krijgen, zie handleiding onderaan dit bericht. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-07-09, 18:10
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard geen GPS fix sinds de Firmware 3.0 Upgrade.

-- edit --
2 Juli 2009 08:00
Het is me eindelijk gelukt om een snelle goede GPS fix te krijgen, zie handleiding onderaan dit bericht. Ben zo ontzettend blij ::


-- einde edit--


Door de onlangs uitgebrachte navigatie apps zoals bijvoorbeeld Navigon komen steeds meer mensen erachter dat de GPS fix van hun Iphone 3G of GS het niet goed doet. In het forum zie ik een wildgroei aan topics over de
GPS fix en haar issues. Misschien dat we dit kunnen consolideren.

Eerst dacht ik dat het aan mijn Navigon appplicatie lag. Ik ging er vanuit dat Google Maps mij wel een goede GPS fix kon geven. Echter was dit niet waar. Ik kreeg een blauw bolletje met een onnauwkeurigheid van 100m. Ik werd erop aangewezen dat het blauwe bolletje moet "pulseren". Dat is dan een GPS fix. Na deze aanwijzing kon ik me herinneren dat ik met 2.2.1 altijd een pulserende blauwe bolletje had in Google Maps. Dus ik betwijfel het of het hardwarematig aan mijn Iphone 3G ligt.

Na de upgrade van 3.0 heb ik geen enkel keer gehad dat het bolletje pulseert. Al zoekenden ben ik op het officieuze forum thread gekomen van Apple waar tal van lotgenoten zitten. Apple - Support - Discussions - GPS and Maps not working after 3.0 ...

Aantal quotes:
Citaat:
Same problem to me!
I'm from Sao Paulo/Brazil and my GPS on Maps points to somewhere in USA.
This started after the upgrade from 2.2.1 to 3.0 on my 3G!

My wife has the 3G too, and it's using the 2.2.1 and still works fine!

It's the software!
Citaat:
Same thing here in Portugal.
I have a blue dot but 1Km away from the location where I'm. And it doesn't move. Worked perfectly with FW.2.2.1
Citaat:
Thanks for the info - but this failed to work for me. Tried several times from different positions outdoors (even the **** roof!) and no go - GPS still locating me in the wrong spot. Kinda strange how we've been seeing different solutions popping up here and there and they seem to work for some phones while failing on others - it would indicate that while we all share the same symptoms (wrong location via GPS) that there may be different causes, but all of them related to the 3.0 OS?

Stranger still that Apple continues to be mum on the issue... they will probably release a 3.0.1 patch later this week as i'm driving the hour+ to the apple store to get this **** thing replaced.
Al denkende dat het aan de 3G en 3.0 upgrade ligt en het een software matig probleem is, heb ik toch mijn twijfels, zie deze bijzonde post over een 3GS:

Citaat:
For what it is worth, I went into the Apple Store, showed a "Genius" my iPhone, and he agreed to replace it (after walking outside the store to test the GPS functionality). I got my new iPhone two days ago, did a complete restore from my old backed up iPhone 3gs, and have not had an issue with GPS since.

The new iPhone 3gs doesn't seem to get "great" reception, but it DOES get reception outside, and indoors if there are not too many obstructions. For me anyway, the problem was fixed with a hardware swap. I also noticed in the store, that some of the iPhone 3gs on display got a good signal, while others sitting right next to them did not.

I am now thinking this may have more to do with hardware then with software. But that still doesn't explain why someone's iPhone 3g worked fine before the 3.0 update, and now does not. Baffling!!!
Wellicht kunnen mensen die wel of geen GPS fix hebben. Hun configuratie posten. Firmware versie, GPS applicatie, Jailbreak te ja/nee. Ik probeer beetje bij beetje uit te zoeken waar het nou aan ligt.


Ik heb mijn iPhone in het engels dus doe zelf de vertaalslag op je nederlandse iPhone
  1. Ga naar Settings > General > Reset > Reset Location Warnings
  2. Restart je iPhone
  3. Open Maps of MotionX GPS of een ander GPS app
  4. En wacht geduldig op een GPS fix. ik had het binnenshuis voor mijn raam in 20 sec!

Succes!

Laatst gewijzigd door forrestgumpx; 02-07-09 om 08:16. Reden: Oplossing gevonden voor de GPS fix 3.0 issues
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-07-09, 18:52
rbadehaan rbadehaan is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard

Er stond ook een oplossing bij die ik even geprobeerd heb. Dat is bij de instellingen het automatische slot op "never zetten" en dan naar "algemeen" en vervolgens bij "gebruik" de netwerkinstellingen opnieuw instellen.

Na deze acties werkte bij mij de gps weer. (heb een 3gs)
  #3  
Oud 01-07-09, 20:03
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

-- edit, zie begin post --

Laatst gewijzigd door forrestgumpx; 02-07-09 om 13:08.
  #4  
Oud 22-07-09, 14:01
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

shit, het werkte maar voor een keer, nu krijg ik geen gps fix meer :S
  #5  
Oud 25-07-09, 10:44
Luiindezon Luiindezon is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forrestgumpx Bekijk bericht
shit, het werkte maar voor een keer, nu krijg ik geen gps fix meer :S
Nou je bent niet de enige. Bij mij heeft t ook 1x gewerkt. 3G jailbrake OS 3.0. Zit ik met 1.3 GB aan kaarten waar ik niks mee kan. Als je nog een oplossing weet, graag.

Laatst gewijzigd door Luiindezon; 25-07-09 om 10:47.
  #6  
Oud 25-07-09, 14:19
Sloper Sloper is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Smile

Ik had ook grote problemen met mijn GPS na de update. Maar ik las ergens een verwijzing naar de FAQ van Navigon. Die heb ik tot op de letter uitgevoerd en nu krijg ik opeens wel een snelle fix.

Zie: http://faq.navigon.com/opencms/inter...opicId_2=10714
  #7  
Oud 25-07-09, 14:51
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

die hard reset heb ik ook geprobeerd, tot 2 maal toe. geen succes...
  #8  
Oud 25-07-09, 15:12
Animestyle's schermafbeelding
Animestyle Animestyle is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 32
Standaard

Ik had geen problemen met mijn GPS maar door die waarschuwingen te resetten krijg ik wel veel sneller een fix (bijna meteen)
  #9  
Oud 28-07-09, 08:48
hbieshe hbieshe is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 58
Standaard

Ik krijg wel een fix en de ene keer wat sneller dan de andere. Ik kom qua smartphone vanaf het windows mobile platform en daar bestaat een applicatie genaamd 'quickgps'. Deze applicatie download een klein bestandje waarin de posities van de satellieten (zijn met een logarithme te berekenen) staan. Na het downloaden van dit bestandje, wat voor 7 dagen geldig is, had je vrijwel onmiddelijk een fix. Ik ben quickgps voor de Iphone nog niet tegengekomen, maar bestaat er misschien een andere software voor de iphone die zoiets doet?

Laatst gewijzigd door hbieshe; 31-07-09 om 15:03.
  #10  
Oud 09-08-09, 12:04
lowfly lowfly is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 107
Standaard

bij mij blijft er geen fix komen... Ook niet na het opvolgen van de vele "oplossingen" uit dit topic en uit anderen van dit forum/apple's eigen support forum.

Heeft iemand anders nog een geniaal idee?
Ik kan de iphone hiervoor toch wel terug brengen naar de tmobile winkel? Door update is mijn iphone gps functie onbruikbaar geworden, 1 jaar garantie schijt aan want de update is een nieuw onderdeel op de iphone, dus vanaf dan weer een jaar garantie op de onderdelen daarvan. Net als met je macbook e.d.

Hopelijk komt er iemand nog met een idee voordat ik mijn iphone een week of wat kwijt ben...
  #11  
Oud 09-08-09, 15:16
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Of het geniaal is betwijfel ik, maar je zou eens kunnen updaten/herstellen naar 3.0.1 zonder een backup terug te zetten. Denk daarbij wel aan je belangrijke gegevens als sms e.d.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #12  
Oud 16-08-09, 01:09
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sloper Bekijk bericht
Ik had ook grote problemen met mijn GPS na de update. Maar ik las ergens een verwijzing naar de FAQ van Navigon. Die heb ik tot op de letter uitgevoerd en nu krijg ik opeens wel een snelle fix.

Zie: http://faq.navigon.com/opencms/inter...opicId_2=10714
ik ben nu ook met de harde reset vanuit de iphone bezig, maar volgens mij is het ondertussen nu al meer dan 2 uur bezig en nog is het niet klaar, telkens komt het apple logo, verdwijnt komt weer maar dan met de lader indicatie dat verdwijnt weer en begint met weer met het apple logo, lijkt wel of ie in een soort loop zit, gaat dit wel goed ?
  #13  
Oud 16-08-09, 10:01
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

was dus niet goed, 8 uur later zat ie nog steeds in een loop.

heb een systeemherstel gedaan van de iphone. en gps lite geinstalleerd, maar nog steeds geen gps. zucht.
  #14  
Oud 16-08-09, 10:31
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

iemand eerder dit gehad ? na alle hints te hebben geprobeerd nog steeds geen gps signaal !?
  #15  
Oud 25-08-09, 13:20
skazz skazz is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Voor mij was de Navigon FAQ oplossing ook perfect op mijn 3G. Na 3.0 OS had ik ineens hele slechte GPS (meestal gewoon geen exacte fix, heel soms een fix na minuten wachten). Navigon FAQ oplossing uitgevoerd, 2 uur later klaar, daarna snelle fix en altijd werkend tot nu toe.
  #16  
Oud 25-08-09, 14:05
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skazz Bekijk bericht
Voor mij was de Navigon FAQ oplossing ook perfect op mijn 3G. Na 3.0 OS had ik ineens hele slechte GPS (meestal gewoon geen exacte fix, heel soms een fix na minuten wachten). Navigon FAQ oplossing uitgevoerd, 2 uur later klaar, daarna snelle fix en altijd werkend tot nu toe.

dat heeft helaas ook niks voor me gedaan, sterker nog, mijn iphone bleef door dit truckje in een loop hangen, daarna normale herstel gedaan vanuit itunes, deed ook niks en toen zelfs maar via dfu herstelt, maar ook dit had geen effect

nu is mn iphone sinds vorige week vrijdag weg naar tmobile shop ter reparatie. de verkoper zei mij mijn eigen iphone weer terug te krijgen (het is te hopen want ik heb er een zagg invisible shield en brando screenprotector er op zitten.)
  #17  
Oud 25-08-09, 16:37
praatpaal praatpaal is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sloper Bekijk bericht
Ik had ook grote problemen met mijn GPS na de update. Maar ik las ergens een verwijzing naar de FAQ van Navigon. Die heb ik tot op de letter uitgevoerd en nu krijg ik opeens wel een snelle fix.

Zie: http://faq.navigon.com/opencms/inter...opicId_2=10714
Wat me niet helemaal duidelijk is of je opnieuw moet jailbreaken na deze harde reset. Weet iemand dat?
  #18  
Oud 26-08-09, 10:09
praatpaal praatpaal is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 45
Standaard

Ik heb op het internet nog even verder gezocht naar oplossingen. Ik heb hieronder twee vermeld, bij mij werkten ze niet, maar misschien wel bij iemand anders?

Since last two weeks I tried to solve the problem with GPS signal on iPhone 3G upgraded to fw 3.0 as many people all around the world. I could see only a blue circle with accuracy in miles (GSM and Wi-Fi location) and no pulsing blue dot with exact position. After many hours with mr. Google I can see a blue dot again and GPS work fine. No restore, backup or downgrade needed.
I THINK the solution is:

1. Settings -> General -> Lock -> Set to "Never"
2. Settings -> General -> Network -> turn 3G off
3. Settings -> General -> Location services turn off
4. Settings -> Wi-Fi turn off

5. Restart your iPhone (turn off and on)
6. Go out with no trees and buildings to make GPS signal accurate
7. Turn on Location services in Settings -> General
8. Start Google Maps and wait for a few minutes, be patient. I waited for a 12min.

9. I hope you see a blue dot pulsing
10. Restart
11. Turn on 3G, restart, turn on Wi-Fi (if you need), restart
12. After last restart the GPS signal receive in seconds and from that time my iPhone works fine for a several days.

------------------------------------------------------------------------------------------------
So, for those of you with wonky GPS positioning on the iPhone 3G, try this fix:
  • Navigate to Settings>General>Network>Enable 3G and toggle to “OFF”
  • Locate yourself using the iPhone 3G’s GPS receiver
  • Navigate to Settings>General>Network>Enable 3G and toggle to “ON”
  #19  
Oud 31-08-09, 21:45
glenner glenner is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Ik ben ook al weken aan het sukkelen met mijN 3gs... Zelfde problemen, duurt heel lang voor ik een fix krijg in open hemel, als ik er al een krijg. Als het uiteindelijk lukte, verloor hij het signaal heel veel onderweg, en kwam meestal zelden terug (TomTom). Talloze keren hersteld, locatie waarschuwingen resetten, niks hielp. Soms ging het beter als ik 3g uitzette, maar na 1 rit was het weer om zeep.
Vandaag heb ik voor de lol eens netwerk instellingen gereset... En guess what... Perfecte gps! Onmiddellijk een fix, gps volgt perfect in TomTom. Heel af en toe verloor ik het signaal enkele seconden, maar corrigeerde onmiddellijk. Ongelooflijk. Hopelijk helpt het voor sommigen onder jullie ook. Dus gewoon onder 'algemeen, reset netwerk instellingen' . iPhone start vanzelf terug op.
daarna naar buiten gaan, maps openen en ik had binnen 10 seconden een perfecte fix. Nadien heb ik mijn data abbo instellingen terug goed gezet en sindsdien blijft de gps goed werken....
  #20  
Oud 03-09-09, 10:50
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Hier op een 3gs ook geen bereik in de auto met Navigon. Zelfs geen fix na 30 minuten wachten terwijl de maps applicatie gewoon bereik had. Daarom herstart en hierna direct naar Navigon gegaan. Toen ook binnen 30 seconde een fix en hierna weinig uitval.

Ik heb dit meerdere malen uitgeprobeerd de afgelopen week. En elke keer na een herstart werkte het gewoon....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
xGPS: gps fix jawilja iPhone Navigatie 22 01-03-11 18:17
Navigon geen GPS fix rschilders iPhone Apps 17 14-01-11 22:55
GPS fix iPhone 3G hublau iPhone Navigatie 18 13-12-10 17:27
Iphone 3g GPS een fix krijgen. Momentum iPhone algemeen 0 11-08-08 12:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:58.