//

Paar maand geleden 2deh. iPhone gekocht op forum, Koper heeft gelogen over zaken.

Paar maand geleden 2deh. iPhone gekocht op forum, Koper heeft gelogen over zaken. discussie in Koopinformatie en ervaringen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door gvQ Liegen is misschien een verkeerde uitspraak. Achterhouden daarentegen. Neen, want jij hebt alles netjes beantwoord. Ook hier ga je nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26-11-10, 08:26
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gvQ Bekijk bericht
Liegen is misschien een verkeerde uitspraak. Achterhouden daarentegen.



Neen, want jij hebt alles netjes beantwoord.
Ook hier ga je nu vanuit aanname. Ik kan je vertellen, deze koper heeft zijn kaartje erin gestopt kon bellen en is weer vertrokken. Als hij updated dan heeft hij exact hetzelfde probleem. Heb ik bewust info achtergehouden, nee, hij heeft een volledig werkend product confrom beschrijving gekocht.

Vragen stellen is zo belangrijk, maar men doet dat onvoldoende....
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 26-11-10, 08:46
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Hier is toch duidelijk kwaad opzet in het spel.

Verkoper zegt dat het toestel van Mobistar België afkomstig is, maar achteraf blijkt hij uit Amerika te komen. Een pure leugen!
Dit is gewoon toekomstige kopers voorliegen uit eigen belang.

Komaan, wees eens eerlijk. Officieel unlocked of softwarematig is een wereld van verschil en zou duidelijk in de advertentie moeten staan! Dit zijn dingen die het prijsverschil maken bij een verkoop.
  #23  
Oud 26-11-10, 09:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Tot nu toe is alleen de klager aan het woord gekomen. De beklaagde heeft zich (nog) niet geuit.

Maar voor de Volksrechtbank staat het vonnis al vast: de beklaagde is schuldig.
  #24  
Oud 26-11-10, 09:20
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Hier is toch duidelijk kwaad opzet in het spel.

Verkoper zegt dat het toestel van Mobistar België afkomstig is, maar achteraf blijkt hij uit Amerika te komen. Een pure leugen!
Dit is gewoon toekomstige kopers voorliegen uit eigen belang.

Komaan, wees eens eerlijk. Officieel unlocked of softwarematig is een wereld van verschil en zou duidelijk in de advertentie moeten staan! Dit zijn dingen die het prijsverschil maken bij een verkoop.
Nee dat zegt de koper en niet de verkoper. En ik vind een officiele unlock of een softwarematige geen wereld van verschil. Met beide kun je de iphone volledig gebruiken.

Nogmaals als ik lees hoe deze koper zijn infi baseert op aannames dan heb ik grote twijfels of de gegeven informatie juist is.
  #25  
Oud 26-11-10, 09:24
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
En ik vind een officiele unlock of een softwarematige geen wereld van verschil. Met beide kun je de iphone volledig gebruiken.

Wil je dan van mij een gelockte iPhone 4 16GB kopen voor €629?
  #26  
Oud 26-11-10, 09:35
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Wil je dan van mij een gelockte iPhone 4 16GB kopen voor €629?
Lijkt mij niet, ik weet niet waar jij je iphone koopt. Maar als ik naar oberhausen rij, apple store CentrO, daar kost jouw iPhone 629 euro,officieel unlocked en zonder contract.

Zo zie je maar als je een beetje je huiswerk doe je geen onverwachtte verrassingen hebt.

Fouten liggen niet alleen bij een verkoper, en dat punt wil ik maken. Niets zo gemakkelijk om eea over de schutting te blaten...

Dat wil niet zeggen dat ik het niet vervelend voor de koper vind, dat hij nu met een gelockte iphone zit. Maar ook dit lost zichzelf op op termijn.
  #27  
Oud 26-11-10, 09:51
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Lijkt mij niet, ik weet niet waar jij je iphone koopt. Maar als ik naar oberhausen rij, apple store CentrO, daar kost jouw iPhone 629 euro,officieel unlocked en zonder contract.
Dat is nu juist mijn punt. De koper dacht dus ook zo een toestel gekocht te hebben (hij kwam volgens de verkoper immer uit België).

Het was maar een voorbeeldje hoor. Ik verkoop helemaal niets.
  #28  
Oud 26-11-10, 09:55
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Dat is nu juist mijn punt. De koper dacht dus ook zo een toestel gekocht te hebben (hij kwam volgens de verkoper immer uit België).

Het was maar een voorbeeldje hoor. Ik verkoop helemaal niets.
Ik snap jouw punt wel, maar wellicht kwam de verkoper uit België, en had hij mobistar als provider. En vanuit die informatie zou de koper zich hebben berust op een officieel geunlockte iphone.
Dan wil dat nog steeds niets zeggen over de verkoper... Maar ook dit zijn nu aannames en kunnen wij er samen niets mee. Desondanks is dit wel een leuke discussie
  #29  
Oud 26-11-10, 09:59
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Het zou nog leuker zijn moest de verkoper (die hoogstwaarschijnlijk meeleest) zich ook even mengt in deze dicussie.
  #30  
Oud 26-11-10, 10:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Desondanks is dit wel een leuke discussie
Inderdaad, de koper zegt de waarheid en niets dan de waarheid en de verkoper is per definitie een bedrieger. Zover waren we toch?
  #31  
Oud 26-11-10, 10:05
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Inderdaad, de koper zegt de waarheid en niets dan de waarheid en de verkoper is per definitie een bedrieger. Zover waren we toch?

Off-topic
Jij hebt een verkeerde handtekening gekozen ...

  #32  
Oud 26-11-10, 10:18
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Hier is toch duidelijk kwaad opzet in het spel.
Sorry? Hoezo duidelijk? Hij levert toch een iPhone die werkt? En hij werkt toch ook op alle netwerken? Waar is de kwade opzet dan? Dat hij heeft gezegd dat hij uit Belgie komt? Wie weet heeft de eigenaar daarvoor dat wel tegen hem gezegd? En was de verkoper zelf helemaal gene iphone kenner en roept ook alleen maar wat zijn verkoper tegen hem heeft gezegd.

Zoals ik al zei: je hebt geen poot om op te staan. 0,0%. Om dan te gaan roepen dat er duidelijk opzet in het spel is, vind ik persoonlijk dat men al de beul uithangt zonder dat er iemand is veroordeelt.

Ik adviseer dan ook aan de verkoper: hou je er maar buiten. Wettelijk gezien heb je niets fout gedaan en het eerste bericht van TS pleit je zelf vrij.
  #33  
Oud 26-11-10, 10:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht

Off-topic
Jij hebt een verkeerde handtekening gekozen ...

Special voor jou heb ik een nieuwe handtekening gekozen:

assiduus usus uni rei deditus et ingenium et artem saepe vincit. - M- Tullius Cicero.
  #34  
Oud 26-11-10, 10:37
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Dit blijft een eeuwigdurende discussie. Jouw "verdediging" berust ook alleen maar op vermoedens. Ik zeg ook helemaal niet dat hij een niet-werkende iPhone gekregen heeft of wat dan ook.

Je hoeft jezelf alleen maar in zijn plaats te stellen.

En voor je gaat antwoorden op mijn laatste argument - waarvan ik je antwoord hoogstwaarschijnlijk ken -, ikzelf zou het ook nooit tegenkomen, omdat ik wel weet waar ik op moet letten bij een aankoop van een iPhone. Jammergenoeg zijn er anderen ...
  #35  
Oud 26-11-10, 10:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Dit blijft een eeuwigdurende discussie. Jouw "verdediging" berust ook alleen maar op vermoedens.
Mijn "verdediging" berust op een argument dat al meer dan 2000 jaar oud is: "in reo, pro deo".

Voor het overige ben ik van mening dat de behandeling van een dispuut tussen koper en verkoper niets in een publiek forum te zoeken heeft. Als de koper stevig in zijn schoenen staat onderneemt hij juridische stappen, maar dan heeft hij wel harde bewijzen nodig.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 26-11-10 om 10:50.
  #36  
Oud 26-11-10, 10:47
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Het zal steeds een moeilijke discussie blijven. Want wie zegt dat de vraagsteller eerlijk is. Dat zegt hij/zij. Maar is het ook zo?
Laten we aannemen van wel. Maar wie zegt dat dat de verkoper- het langs de neus weg- niet gezegt heeft dat het een software unlock was?

En de serie nummer is zichtbaar en ook herkenbaar.
Het is steeds zo dat de koper goed moet kijken wat hij koopt. Het ook test etc. Je kon hem gaan oppikken en een herstel laten uitvoeren- voor de verkoper mag dat niets uitmaken he.( tenminste als hij simlockvrij is)

De koper moet maar specifieke vragen stellen aan de verkoper. En zodoende een misser vermijden.

Veronderstel dat dit een lost case is...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #37  
Oud 26-11-10, 10:54
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Mijn "verdediging" berust op een argument dat al meer dan 2000 jaar oud is: "in reo, pro deo".

Voor het overige ben ik van mening dat de behandeling van een dispuut tussen koper en verkoper niets in een publiek forum te zoeken heeft. Als de koper stevig in zijn schoenen staat onderneemt hij juridische stappen, maar dan heeft hij wel harde bewijzen nodig.
Ik had het tegen Yzord ...
  #38  
Oud 26-11-10, 11:07
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
waarvan ik je antwoord hoogstwaarschijnlijk ken
ik reageer alleen maar op een manier dat het duidelijk is voor iedereen. Zoals ik al zei, in zijn eerste post geeft hij aan dat hij er maanden mee heeft kunnen werken. Dat zou, voor een beoordeler, al voldoende moeten zijn om de verkoper vrij te pleiten.
In die maanden tijd kan de koper al zoveel met het toestel hebben uitgehaald waardoor de huidige problemen zouden kunnen zijn ontstaan. Aangezien dit van beide kanten niet te bewijzen is, zouden we nu, ongeacht zijn mening te hebben gehoord, de kant van de verkoper moeten kiezen.

Persoonlijk (ik zeg dan persoonlijk) had ik er een slotje op gegooid.
  #39  
Oud 26-11-10, 13:03
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Je hebt geen poot om ergens op te staan helaas. Hij heeft je een werkend product afgegeven waarvan je zelfs zegt dat je er een paar maanden gebruik van hebt gemaakt zonder problemen. Vervolgens ga jij updaten en heeft dat ding een probleem. Wie zegt dat jij, je pc of Apple niet een fout hebt gemaakt?

Juridisch en moraal gezien heb je niets.
Als je deze twee bovenenoemde termen in één zin durft vernoemen zou je toch wel moeten weten dat dit eigenlijk niet kan. Het feit dat je die verkoper niks kan maken in de juridische zin van het woord, mag dan heel misschien wel kloppen. Een moraal is er inderdaad ook, en die moraal zou jou juist moeten zeggen dat dit eigenlijk niet kan want dit is bedrog. En tot welke strekking of godsdienst je dan ook behoren moge, bedrog zal door niemand goedgekeurd worden.

En ik wil niet eigenwijs overkomen, maar als je in België een 'werkende GSM van Mobistar' verkoopt aan een derde, en achterblijkt dat die dan niet van Mobistar is maar een sim-lock heeft van bvb een Engelse provider, dan is de verkoper toch echt wel in fout, ook al werkt die GSM naar behoren. En dan mag die GSM nog unlocked zijn.. Hij heeft gelogen, en liegen is bedrog. Als blijkt dat de GSM effectief van Mobistar is maar achteraf geblokkeerd geraakt door de koper omdat hij heeft lopen klooien met een Jailbreak of illegale software, dan valt de verkoper inderdaad niets te verwijten.

Ben niet goed op de hoogte van de Nederlandse wetgeving omtrent dit soort zaken, maar het lijkt er toch echt wel op dat deze verkoper heeft deelgenomen aan een verkoop die niet correct was.. Ik mag een een werkende GSM verkopen van eender wel land, of het Canada of Nieuw-Guinea is, het maakt niet uit, als ik zeg dat hij werkend is en komt van land A en achteraf blijkt dat deze toch van land B, is dan ben ik als verkoper in fout. Als die verkoper gewoon zegt van kijk 'ik heb hier een werkende GSM in de verkoop voor 200€' zonder enige andere info bij, dan heeft de koper in dit geval geen poot om op te staan.

Een termijn van 'een paar maanden' volstaat echt niet voor een verjaringstermijn, als dat hetgeen is wat je probeert aan te halen. Als ik een huis bouw en na 3jaar blijkt dat mijn huis niet gebouwd is conform de regels, kan ik ooverplicht worden van het te laten afbreken. Ook al woonde ik er al drie jaar zonder iemand last te hebben bezorgd.

@ qvGVind het natuurlijk een spijtige zaak dat je niet meer in het bezit bent van de communicatie tussen jou en de verkoper.. Waarom heb je niet gewoon een contract tussen jou en hem laten opstellen? Op die manier had ie misschien iets eerlijker geweest tov jou..
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro

Laatst gewijzigd door Londonforever; 26-11-10 om 13:13.
  #40  
Oud 26-11-10, 13:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In deze draad wordt er een karaktermoord gepleegd op een onbekende, die zich publiekelijk niet kan of wil verweren. Dat is pas immoreel.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 T-mobile aanbetaald weken geleden jelle86 Koopinformatie Nederland 5 21-07-10 15:03
Jaar geleden iphone gekocht, maar ondertussen een nieuwe gekregen.. Doq Odido (T-Mobile) 4 29-04-10 11:49
iPhone 3G: Maand geleden legaal unlock, nu gratis? Th00mz Unlock 1 12-07-09 12:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.