iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie en ervaringen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/)
-   -   Ik wil een iphone kopen. Hoe of Wat? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/81814-wil-iphone-kopen.html)

balgehaktbla 07-01-11 18:57

Ik wil een iphone kopen. Hoe of Wat?
 
hallo,

ik zou graag een iphone 4 willen kopen.
Dit wordt mijn eerste iphone dus moet even een aantal dingetjes duidelijk hebben.

een kerel biedt via marktplaats iphone's aan

Marktplaats.nl > Nieuwe Iphone 4 16GB simlockvrij in doos>>NU BINNEN<< - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

Nu vraag ik me af.

hij heeft er eigenlijk twee soorten van fabriek af simlock vrij die zijn wat duurder en eentje waarbij hij zelf de simlock er af heeft gehaald (denk ik

als ik dan die laatste koop kan ik dan altijd blijven updaten via de macstore.

of heeft hij hem dan zogenaamd gejailbreekt of is er een andere manier om hem simlock vrij te maken.

ik weet dat als hij gejailbreekt heeft dat hij hem dan niet via itunes kan blijven update maar kan het wel als alleen de simlock verwijderd is?

en zijn er nog andere na of voordelen van het zelf simlock vrij maken

iWiefring 07-01-11 20:14

Het rare aan dit alles is, dat de advertentie niet meer bestaat. Updaten kun je altijd, of hij nou neverlocked is of unlocked is door Apple/T-Mobile/wie dan ook! Het is ook mogelijk dat hij de telefoon inderdaad jailbroken heeft, en vervolgens een unlock heeft toegepast, dan ben je hiervan afhankelijk en is het onmogelijk om up te daten naar een nieuwere FirmWare omdat je dan je unlock kwijtbent. Als alleen de simlock verwijdert is van de telefoon kun je gewoon altijd zonder problemen (als het goed is) blijven updaten. Dit moet geen probleem vormen, doet het dit wel.. Dan is er gewoon iets mis met je telefoon. Voordeel is dat je gewoon in principe een simlockvrije iPhone hebt. Het probleem is alleen dat je dan niet kan updaten naar een nieuwere FirmWare wanneer deze aanwezig is, en dat is dan ook een flink nadeel. Nouja, ik wens je in ieder geval veel succes met de aanschaf aangezien de advertentie die bijgevoegd is niet meer bestaat.

Succes!

balgehaktbla 07-01-11 20:46

dankju voor je reactie

dit is trouwens nog een advertentie van hem die nog wel bestaat:

Marktplaats.nl > Iphone 4 32GB Nieuw en simlockvrij !! Vandaag 629euro !! - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

dus als ik het goed begrijp.

als hij de simlock er af heeft gehaald zonder een jailbreak dan is de iphone het zelfde als een orinele simlock vrije iphone?

iWiefring 07-01-11 20:56

In principe wel maar dan is deze iPhone verkregen met behulp van een abonnement en daarna is deze simlock vrij gemaakt, of is hij uit het buitenland gehaald en vervolgens simlock vrij gemaakt. Maar in principe is het hetzelfde als een gewone simlock vrije inderdaad. En aangezien je daar mag testen klinkt het betrouwbaar.

King1987 07-01-11 21:00

Met respect, maar er is echt heel veel info te vinden op het forum over de iPhone (duh) ook waar je op moeten letten als je er 1 wilt kopen. Je kan achterhalen hoe hij er uit moet zien, wat hij moet kunnen en wat het makkelijkst is voor jouw situatie.

Tip: lees dit eens: iPhone kopen in Nederland: prijzen, abonnementen en simlockvrij

Tevens lees je op het forum wat een jailbreak is, wat de nadelen zijn, wat de voordelen zijn en wat de unlock precies is en inhoud. Neem eens een kijkje in de wiki! :)

Daarom doe ik deze op slot.

Succes met zoeken en veel plezier met je nieuwe iPhone!

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:16.