//

Kopen en Verkopen iphones

Kopen en Verkopen iphones discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben 15 jaar oud. Ik zat is te denken, hoe ik mijn geld ga verdienen. Misschien bij de vomar vakken vullen maar dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-10-11, 15:03
huubsch huubsch is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard Kopen en Verkopen iphones

Hallo,
Ik ben 15 jaar oud.

Ik zat is te denken, hoe ik mijn geld ga verdienen. Misschien bij de vomar vakken vullen maar dit zou niet echt op schieten al zou ik als vijftienjarige 2,80 EURO per uur zou verdienen.

Nu heb ik iets nieuws bedacht. Ik ben de laatste tijd aan het kijken op marktplaats voor iphones.
En dan zie ik wel is een adverteerder die dicht in de buurt een iphone 4g aanbied voor 250 euro ( dit is een voorbeeld he )
En dan ga je mailen voor wat meer informatie en ik hem zou mogen testen bij hem thuis.
Naja als het betrouwbaar over komt, kom ik hem ophalen.
Hij doet het perfect.

Om dus geld te verdienen kan je de iphone die je net hebt gekocht gaan door verkopen voor bijvoorbeeld 400 euro. dan maak 150 euro winst. En dat is wel een mooi bedrag voor mij, en ik vind het ook leuk om te doen.

Dus mijn vraag is. Mag dit? is dit legaal om te doen ?

Groeten,
Huub

Edit: Als ik de iphone op zou halen zou ik Evt. een laptop mee kunnen nemen met itunes zo dat ik kan testen of ie wel echt is. Als hij niet zou reageren op iTunes is het een neppe iphone.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-11, 15:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is legaal als je dat ook allemaal aan de Belastingdienst meedeelt want in dat geval ben je handelaar die inkoopt en verkoopt.

Je hebt als handelaar ook een Kvk registratie nodig. Of dat allemaal legaal kan als minderjarige betwijfel ik.
  #3  
Oud 22-10-11, 16:53
Teksta Teksta is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 56
Standaard

ALS ... als je iemand vindt die € 400,00 wil geven en
ALS ... als je een iPhone 4 op de kop kan tikken voor € 250,00

Ik wil je moed niet ontnemen, maar kijk eens hier op iPhoneclub. Toen de iPhone uitkwam in Duitsland en Frankrijk (14/10) hebben velen een toestel extra gekocht om hier te verkopen. Waanzinnige bedragen werd er gevraagd. En je zag een pak zoekertjes met mensen die hun extra iPhone niet kwijt geraakten. Zelfs zo erg dat sommigen de gewone winkelprijs moesten hanteren. (dus hun benzine kosten + extra tijd om ernaar toe te rijden, etc waren foetsie).

Maar, zolang er vraag en aanbod is kan je inderdaad zo een zakcentje verdienen. Voor één iPhone zou ik dit zeker niet aangeven aan de Belastingsdienst, maar als je inderdaad tientalle iPhones kan verkopen op deze manier, dan zou je best wel een handelarenstatuut aanvragen. Maar om een handelaarstatuut te krijgen moet je meerderjarig zijn.
  #4  
Oud 22-10-11, 21:59
huubsch huubsch is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

Dankjewel voor jullie snelle reacties.
Iphones zijn wel erg technische apparaten, dus moet ik goed opletten natuurlijk wat ik koop.
Dat er geen defect op zit.

Hebben jullie nog tips waar ik echt op moet letten.
zoals of ..... het wel doet
  #5  
Oud 22-10-11, 23:17
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

doe eens een search hier op het forum.
en niet onaardig bedoeld, maar weten je ouders van je plannen?
ik zou het niet prettig vinden dat mijn zoon bij mensen thuis langs gaat om een telefoon te kopen met z'n laptop.

ikzelf ben een grote kerel van 1.90 maar ben toch wel voorzichtig als ik zulke dingen ga kopen of verkopen. en bereken de tijd eens door die je kwijt ben aan het zoeken, contacten, afspraken maken en doorverhandelen van de iphone's en dan moet je het risico van een nep iphone ook nog incalculeren. dan is dat baantje bij de lokale buurtsuper zo gek niet eens.
__________________
Bla bla bla...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heb ik het recht iphones te verkopen met een Bv ? Iphone-Seller Koopinformatie Nederland 8 17-09-08 11:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:57.