iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 4S in Apple store kopen? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/102166-iphone-4s-apple-store-kopen.html)

Joentje66 22-10-11 17:39

iPhone 4S in Apple store kopen?
 
Mijn abonnement loopt binnenkort af en ik wil heel graag de iPhone 4S kopen, maar nu ben ik rond aan het kijken wat het voordeligste is. Ik denk dat een losse iPhone 4S met een sim-only abonnement heel voordelig kan zijn. Maar dat roept wel twee vragen bij mij op.

De iPhone 4S uit de Apple store kost €699, op alle andere sites variëren de prijzen van diezelfde iPhone van €749 tot €989. Vanwaar dit grote verschil?

Is de iPhone 4S in de Apple store simlock-vrij of niet?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen!

huubsch 22-10-11 22:02

Misschien verschilt het wel qua capaciteit?

Joentje66 22-10-11 22:17

Nee, voor zover ik kan zien gaat het in alle gevallen om de iPhone 4S 32GB White.

iPhone3GS16GB 22-10-11 23:55

Hoge winstmarge van tussenliggende doorverkopers (Apple, groothandel, winkel, site etc.)

Rav3n 23-10-11 00:32

Kwestie van vraag en aanbod.
Er zijn mensen die hem NU willen hebben ... Daar betaal je voor.
Via Apple store hoor ik (via via) een levertijd van 4 weken.

Te lezen op de Apple-site:
Apple biedt tegen betaling snellere levering en is simlockvrij.

Bubbly 23-10-11 03:35

Verzendklaar in 2 weken vanaf de website..

FridgeNL 23-10-11 10:08

Zojuist een 4S 64GB Wit besteld via de Apple store. Uitlevertijd is 1-2 weken en verzending kan 5 dagen in beslag nemen. Gaat hopelijk wel sneller :)

Benfire 24-10-11 10:26

Is de Iphone 4S in NL simlock vrij? vanuit de apple store te bestellen welliswaar?

FridgeNL 24-10-11 10:30

Uit de Apple store is de telefoon idd simlock vrij.

Benfire 24-10-11 10:33

Dus stel dat ik familie heb wonen in NL (kom zelf uit BE) kan ik hem bestellen en laten leveren in NL en gebruiken in BE?

FridgeNL 24-10-11 10:42

Lijkt me geen enkel probleem....

Bubbly 24-10-11 20:32

Volgens mij is-ie bij alle providers ook simlock-vrij.

Yzord 25-10-11 10:25

En levertijd moe tje niet naar kijken...mijn uit DE zou rond de 28ste geleverd worden en ik had hem de 20ste binnen.

FridgeNL 25-10-11 12:13

Levertijd is aangepast zag ik, levering zal volgende week plaatsvinden :)

pokervos 25-10-11 16:17

Waar staat jouw levertijd nu op dan?

Ik heb hem 21 okt besteld, een uur nadat hij in de apple.nl shop kwam geloof ik. 64GB zwart.
Staat nog altijd op levering 28 okt - 7 nov.

Weet nog wel toen de ipad 2 nergens te krijgen was, ik hem op apple.nl bestelde en de levertijd +- 2 weken zou zijn.. dag later was ie verstuurd en 3 dagen daarna kreeg ik hem binnen. Daar hoopte ik nu stiekem weer op ;)

Praia 26-10-11 03:42

Ik weet nog dat ik de witte Iphone4 bestelde, toen heb ik bijna 3 weken moeten wachten.... Bij mij staat nog steeds vanaf 31 Oktober tot 7 November. Ik hoop toch echt wel dat ik em begin volgende week heb :)

mvveelen 26-10-11 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praia (Bericht 724307)
Ik weet nog dat ik de witte Iphone4 bestelde, toen heb ik bijna 3 weken moeten wachten.... Bij mij staat nog steeds vanaf 31 Oktober tot 7 November. Ik hoop toch echt wel dat ik em begin volgende week heb :)

Ik heb dezelfde melding op de site. Lijkt me dat ze toch wel die week zullen leveren. Zou mij heel goed van pas komen (weekje vrij). Duidelijkheid hierover kun je echter nergens krijgen ben ik bang.

pokervos 27-10-11 10:55

Ik zit behoorlijk in de stress :P

Ik moet bij mijn werkgever voor 1 november de declaraties voor dit jaar inleveren. Zodra de iphone wordt verzonden is de factuur op internet verkrijgbaar, dus die moet voor mij uiterlijk 31 oktober worden verzonden.
Anders moet ik weer een jaar wachten op de 300 euro die ik terugkrijg van de belasting =/

Kan ook nergens echt vinden of er nog winkels zijn die ze 'gewoon' vrijdag en zaterdag binnen krijgen en simlockvrij tegen normale prijs gaan verkopen, anders kan ik mijn order nog cancellen bij apple.

mvveelen 27-10-11 16:50

Dat wordt dan krappe sokken :)

In het ergste geval moet je dus een jaar wachten op je geld? Los van het feit dat ik dat een vreemde regeling vind, lijkt me dat niet overkomelijk. Tegen die tijd is de iPhone5 er en kun je dat geld weer aanwenden om die op de kop te tikken :D

Edit: status op de Apple site is nog ongewijzigd. Helaas. Hoop toch echt heel snel een wijziging te zien zodat ie begin volgende week geleverd gaat worden ;)

Norm 28-10-11 11:00

Ik heb zojuist even gebeld naar Apple, en dat was helaas niet heel positief. Het gaat nog wel een tijdje duren! Ik heb namelijk gevraagd hoe alles verstuurd ging worden en hoe ik dat kon volgen. Ze zei dat het in grote bulk van azie naar luxemburg wordt verstuurd. Dan in kleinere pakketjes naar de verschillende landen en vanaf daar met lokale bezorgdiensten naar klanten. Het pakketje wordt volgbaar vanaf het verzenden vanuit azie. Je kan het dan helemaal volgen tot aan je deur! Op zich leuk, maar dat betekent wel dat ze nog niet vanuit azie zijn vertrokken :mad: Dat wordt dus toch nog een weekje van m'n oude iPhone genieten!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.