iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Iphone 4S besteld op Apple.nl (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/102617-iphone-4s-besteld-op-apple-nl.html)

bbosch 27-10-11 10:00

Iphone 4S besteld op Apple.nl
 
Ik heb op 21 oktober j.l. een iPhone 4S besteld bij de online store van Apple. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of iemand al een verzendbevestiging heeft ontvangen. Ik zie al dagen de term "Uw bestelling wordt verwerkt" staan.

Graag jullie reactie.

sumarcity 27-10-11 10:11

Bij mij idem, dit staat er:
Artikelen worden verwerkt Verzendklaar: 1 - 2 Weeks Levert 31 Oct, 2011 - 07 Nov, 2011

dirkjan82 27-10-11 10:20

Bij mij precies hetzelfde. Dezelfde status en dezelfde leverperiode. Ik vermoed dat we ze niet morgen al krijgen. Jammer, maar nog even een halve tot hele week geduld dus.

peerfineer 27-10-11 11:35

misschien valse hoop, maar ik kan me herinneren dat ik mijn eerste ipad ook op de eerst mogelijke besteldag bestelde in de online apple store, met een geschatte levertijd van 2-3 weken, en de status onveranderd bleef terwijl het ding wel al na 3 dagen op de mat lag! We zullen zien morgen (?) :)

iTimvd 27-10-11 12:00

Ja, bij mij hetzelfde verhaal: 31 oktober - 7 november. Maar ik heb nog steeds hoop dat we hem morgen zullen krijgen, aangezien ze van T-mobile en Vodafone ook morgen al leveren. Het zou toch schandalig zijn als de maker zelf later is dan de resellers!?

dirkjan82 27-10-11 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerfineer (Bericht 725040)
misschien valse hoop, maar ik kan me herinneren dat ik mijn eerste ipad ook op de eerst mogelijke besteldag bestelde in de online apple store, met een geschatte levertijd van 2-3 weken, en de status onveranderd bleef terwijl het ding wel al na 3 dagen op de mat lag! We zullen zien morgen (?) :)

Zou leuk zijn, kan ik lekker spelen in het weekend. Dat nieuws geeft wat hoop. Altijd leuk als het eerder komt dan vermeld. We zullen inderdaad wel zien.

flappah 27-10-11 13:21

Hmmm .. morgen al binnen? In tegenstelling tot peerfineer is het mijn ervaring, dat de datum die ze vermelden echt wel de vroegste datum is dat ie verzonden wordt. Ik heb al vaker dingen besteld uit de online store maar vroeger leveren dan de aangekondigde datum is iets dat ik nog nooit meegemaakt heb.

iAndries 27-10-11 13:28

Ik heb 25 oktober besteld en vanmorgen mail gehad :

Artikelen worden verwerkt Verzendklaar: 1 - 2 Weeks Levert 04 Nov, 2011 - 11 Nov, 2011

Naja tot die tijd nog maar ff met me EVO3D doen........

MLZ 27-10-11 13:30

ik heb ook op 21 oktober een 4s besteld en krijg exact dezelfde berichten als iedereen. Afwachten dus maar!

leftie 27-10-11 14:23

hier ook Artikelen worden verwerkt Verzendklaar: 1 - 2 Weeks Levert 31 Oct, 2011 - 07 Nov, 2011


ps. Kan er in de iphone alleen een microsim of ook de normale grootte ?

flappah 27-10-11 14:24

Alleen een microsim.

leftie 27-10-11 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 725140)
Alleen een microsim.

:eek::eek:

Maar snel eentje bestellen dan als dat mogelijk is :s
Heb ik volgende week m'n telefoon ken ik er alsnog geen ruk mee

dirkjan82 27-10-11 14:31

Gewoon je simkaart zelf knippen (maar wel eigen risico), of bij een telefoonverkoper laten knippen met een speciale tang. The Phonehouse heeft zo'n tang en hebben mijn simkaart ook geknipt. Ik heb er verder niets gekocht en het knippen was gratis. Nette service dus! Vooralsnog gebruik ik de kaart met het restant eromheen in mijn "oude" telefoon en hij werkt nog prima.

flappah 27-10-11 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leftie (Bericht 725143)
:eek::eek:

Maar snel eentje bestellen dan als dat mogelijk is :s
Heb ik volgende week m'n telefoon ken ik er alsnog geen ruk mee

Welke provider heb je? Je kunt desnoods ook bij een winkel langslopen. Dan krijg je er ter plekke eentje mee. Of je knipt je oude SIM op maat.

leftie 27-10-11 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 725151)
Welke provider heb je? Je kunt desnoods ook bij een winkel langslopen. Dan krijg je er ter plekke eentje mee. Of je knipt je oude SIM op maat.

Vodafone. Alleen het abonnement gaat op 11 november in en kan dan pas een microsim bestellen. Wat een gedoe voor een simkaartje.
Anders ga ik wel langs de phonehouse, waar ik het abonnement heb afgesloten.

FridgeNL 27-10-11 15:03

Je kan nu al een microsim bestellen want je moet na ontvanst van de sim bellen om te activeren. Gewoon even wachten met bellen dus ;-)

flappah 27-10-11 15:06

Hoe zit dat dan bij Vodafone? Is de nieuwe SIM daar tegenwoordig dan niet microsim en ehm .. maxisim gelijktijdig? Is het niet zo dat je m eerst als "gewone" sim kunt gebruiken en dan - wanneer je 4S binnenkomt - het binnenstukje eruit wipt en de overblijvende "microsim" in je 4S kunt duwen? Zo zag mijn (micro)sim bij Tmob er destijds nl wel uit.

leftie 27-10-11 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 725166)
Hoe zit dat dan bij Vodafone? Is de nieuwe SIM daar tegenwoordig dan niet microsim en ehm .. maxisim gelijktijdig? Is het niet zo dat je m eerst als "gewone" sim kunt gebruiken en dan - wanneer je 4S binnenkomt - het binnenstukje eruit wipt en de overblijvende "microsim" in je 4S kunt duwen? Zo zag mijn (micro)sim bij Tmob er destijds nl wel uit.


Ik heb gewoon een grote simkaart gekregen. Geen microsim die je eruit kan duwen of iets dergelijks. Vodafone loopt nog een jaartje of 2 achter hiermee denk ik.

Roos79 27-10-11 15:50

Bij mij staat t zelfde kwa lever data!
Gisteren ff gebeld met Apple en deze zeiden dat zodra ze daar binnen zijn je een mail krijgt oid!
Geld word pas afgeboekt wanneer zei hem verzenden.

iAndries 27-10-11 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 725196)
Bij mij staat t zelfde kwa lever data!
Gisteren ff gebeld met Apple en deze zeiden dat zodra ze daar binnen zijn je een mail krijgt oid!
Geld word pas afgeboekt wanneer zei hem verzenden.


Geld word pas afgeboekt wanneer zei hem verzenden ????????
Na de bestelling moet je toch geld overmaken en als hun dat binnen hebben gaan ze de order pas in orde maken, Mijn geld was 5 min na bestelling al afgeboekt......ivm zelf overmaken.

flappah 27-10-11 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAndries (Bericht 725216)
Geld word pas afgeboekt wanneer zei hem verzenden ????????
Na de bestelling moet je toch geld overmaken en als hun dat binnen hebben gaan ze de order pas in orde maken, Mijn geld was 5 min na bestelling al afgeboekt......ivm zelf overmaken.

En toch klopt dit wel ... als je met creditcard betaald!

iAndries 27-10-11 16:35

Ohw oke , die optie was ik ff totaal vergeten

NoorAish 27-10-11 17:05

Op 24/10 besteld, zelfde dag bevestiging ontvangen :)
Verzonden: 1-2 weken
Levertijd: 1 nov - 8 nov

Hoor graag van jullie wanneer jullie een zendingsmelding gaan ontvangen :D

NotSoSteady 27-10-11 17:48

Van het Tweakers forum:

Citaat:

Ik heb net naar apple gebelt en de iphones via apple worden morgen niet gelevert en zaterdag ook niet want dan bezorgen ze niet. De mensen die via de apple store een iphone gekocht hebben zullen deze pas half verwege volgende week ontvangen al dus de meneer die ik net sprak. De levertijd van mijn iphone was 31 oktober - 7 november. Toen ik vroeg waarom kpn, tmobile en vodafone de iphones morgen en zaterdag wel uitleveren zei deze meneer dat hun afspraken hadden gemaakt of iets in die trend.
Weer een dikke vinger van Apple naar zijn gebruikers, het is dat die producten goed zijn, voor de rest is het maar een zooitje. Van service hebben ze nog nooit gehoord, gewoon geen 1 toestel uitleveren op launchdate. Hoezo arrogant..

flappah 27-10-11 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NotSoSteady (Bericht 725265)
Van het Tweakers forum:



Weer een dikke vinger van Apple naar zijn gebruikers, het is dat die producten goed zijn, voor de rest is het maar een zooitje. Van service hebben ze nog nooit gehoord, gewoon geen 1 toestel uitleveren op launchdate. Hoezo arrogant..

Ach ja, het hangt maar van je verwachtingen af. Ik ben uitgegaan van 31/10 - 7/11. Ik ging sowieso dus al niet uit van een levering morgen. En om eerlijk te zijn, elke levering voor 7/11 beschouwde ik al als een bonus.

NotSoSteady 27-10-11 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 725270)
Ach ja, het hangt maar van je verwachtingen af. Ik ben uitgegaan van 31/10 - 7/11. Ik ging sowieso dus al niet uit van een levering morgen. En om eerlijk te zijn, elke levering voor 7/11 beschouwde ik al als een bonus.

Nou het gaat meer om het feit dat ze een toestel op de 28ste officieel uitbrengen, tenminste elke provider doet dat, behalve Apple zelf. Ik kan ook nog wel een paar dagen wachten, alleen vind ik het allemaal maar weer een rare gang van zaken. Maarja typisch Apple..

flappah 27-10-11 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NotSoSteady (Bericht 725274)
Nou het gaat meer om het feit dat ze een toestel op de 28ste officieel uitbrengen, tenminste elke provider doet dat, behalve Apple zelf. Ik kan ook nog wel een paar dagen wachten, alleen vind ik het allemaal maar weer een rare gang van zaken. Maarja typisch Apple..

Ik snap je wel maar goed, tegen mij hebben ze nooit gezegd dat ik op 28/10 mijn toestel zou krijgen. Dus ach, ik kan er mee leven! ;)

Roos79 27-10-11 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoorAish (Bericht 725239)
Op 24/10 besteld, zelfde dag bevestiging ontvangen :)
Verzonden: 1-2 weken
Levering 01 Nov, 2011 - 08 Nov, 2011

Hoor graag van jullie wanneer jullie een zendingsmelding gaan ontvangen :D

Die heeft iedereen hier gehad vermoed ik...
T gaat meer om de info die opmde web site bij order status staat!

Edit ff wat verwijdert zodat je niet meer naar zijn bestel pagina kan!

flappah 27-10-11 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoorAish (Bericht 725239)
Op 24/10 besteld, zelfde dag bevestiging ontvangen :)
Verzonden: 1-2 weken

Hoor graag van jullie wanneer jullie een zendingsmelding gaan ontvangen :D

overigens, pas je link ff aan. Iedereen kan je order cancellen!

iAndries 27-10-11 19:21

of naar ander adres laten sturen........linke soep zo`n link

Obiwan 27-10-11 19:24

Ik wil ook wel eerst eens zien of andere verdelers dan Apple morgen iedereen kunnen bedienen, hoor. Er al eens aan gedacht dat er een tekort aan iPhones kan optreden.

Ik wacht ook vol ongeduld.

En inderdaad, ik zou toch die link weglaten. Ik zal 'em eens laten versturen naar mijn adres..... of had ik 'em geannuleerd :)

Roos79 27-10-11 19:26

Volgens mij kan dat geen eens je logt namelijk vanzelf uit na enkel tijd...
Maar ik ga t ook niet proberen!

fba0512 27-10-11 20:25

Gisteren besteld en betaald en vandaaf "orderbevestiging" gekregen met de melding dat de levering tussen 4/11 en 14/11 zal zijn :-(

Kunnen jullie laten weten wanneer jullie die van jullie ontvangen?

Thanks

dannyro 27-10-11 20:43

Besteld op 21/10/11 om 10:00h.
tot op heden: Verzendklaar: 1 - 2 Weeks Levert 31 Oct, 2011 - 07 Nov, 2011

Wel in België

fba0512 27-10-11 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyro (Bericht 725367)
Besteld op 21/10/11 om 10:00h.
tot op heden: Verzendklaar: 1 - 2 Weeks Levert 31 Oct, 2011 - 07 Nov, 2011

Wel in België


Van mij ook...

iTimvd 27-10-11 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NotSoSteady (Bericht 725274)
Nou het gaat meer om het feit dat ze een toestel op de 28ste officieel uitbrengen, tenminste elke provider doet dat, behalve Apple zelf. Ik kan ook nog wel een paar dagen wachten, alleen vind ik het allemaal maar weer een rare gang van zaken. Maarja typisch Apple..

Ja dat vind ik dus ook heel krom. Mensen die hem bij VF en Tmobile hebben gekocht krijgen hem wel gewoon morgen en bij de maker zélf krijg je hem (waarschijnlijk) gewoon later! Maar goed, nog even wachten dan

Felipevb 27-10-11 22:26

Hallo,

Ik heb ook op 21 oktober een iphone 4s 16gb zwart besteld!

Mijn verwachte levering is:

Artikelen worden verwerkt Verzendklaar:* 1 - 2 Weeks Levert* 01 Nov, 2011 - 08 Nov, 2011

Net een dagje later dan een aantal anderen in deze discussie die ook de 21 e hadden besteld, komt denk ik door de ietwat latere betaling.

Lijkt mij heel scheef als het het geval is dat de apple store niet op de releasedatum levert. Zou een flinke tegenvaller zijn!

Ik hoor graag als iemand een statusupdate krijgt!!!


Felipe

Roos79 27-10-11 22:34

Felipe dan heb je later besteld dan degen die de 31ste als eerste data hebben denk ik!

Maar zodra ik wat weet plaats ik t!

dirkjan82 28-10-11 00:11

Op zich snap ik wel dat Apple eerst aan Vodafone/T-Mobile/KPN/etc levert en pas als er over is aan ons. Ze willen immers het liefst hun grote klanten bedienen, de providers dus. Jan Jansen of welke particulier dan ook is in vergelijking maar een kleine klant.

steephje 28-10-11 00:41

Ook ik heb op 21 oktober besteld.. Een zwarte 32gb Zo rond 12:00 uur en kreeg een week geleden de bevestiging.
Mijn status is nu:
Mijn verwachte levering is:

Artikelen worden verwerkt Verzendklaar:* 1 - 2 Weeks Levert* 01 Nov, 2011 - 08 Nov, 2011


Overigens ben ik woensdag bij de T-Mobile langsgelopen om mijn simkaart vast te vervangen met een microsim. Ze vertelden mij hier alleen dat de huidige microsims niet goed werken en dat er weer nieuwe komen. Deze worden tegelijk met de nieuwe iPhones meegeleverd. Ik kon hierdoor nog niet mijn microsim meenemen en moet nu opnieuw langs wanneer ik mijn iPhone ontvangen heb.
Iemand die hier meer over weet?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.