//

DHL en de verdwenen pakketjes

DHL en de verdwenen pakketjes discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Diemer Gister heb ik mijn Iphone vergoed gekregen. MyUs heeft het voor me afgehandeld. Vind het erg goede service (na 1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 16-04-08, 00:15
sikko sikko is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diemer Bekijk bericht
Gister heb ik mijn Iphone vergoed gekregen. MyUs heeft het voor me afgehandeld.
Vind het erg goede service (na 1 week geld terug)
Diemer
Vraagje

Heb je ook je sales tax teruggekregen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 16-04-08, 04:45
jpvk007 jpvk007 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sikko Bekijk bericht
Diemer
Vraagje

Heb je ook je sales tax teruggekregen?
daar moet de apple store ook formulieren voor ondertekenen... aangezien je officieel geen iphone kan kopen zonder amerikaans SOFI nummer (SAN), omdat je anders geen gsm abo kan kopen (of je met $400.- borg betalen), zal apple niet meewerken aan tax free...
als je sales tax wilt ontlopen moet je in 1 vd 4 staten je iphone kopen waar geen sales tax is...
  #103  
Oud 16-04-08, 19:42
gero gero is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

Ben ik net een beetje over de teleurstelling heen dat m'n iPod door die fijne medewerkers van DHL gestolen is... krijg ik van een brief van DHL of ik invoerrechten wil betalen :-o

Waarschijnlijk gewoon administratieve mess up aan DHL kant of zouden ze hem nog teruggevonden hebben... durf het bijna niet te hopen... morgen maar eens even bellen....
  #104  
Oud 16-04-08, 20:02
smacdab smacdab is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gero Bekijk bericht
Ben ik net een beetje over de teleurstelling heen dat m'n iPod door die fijne medewerkers van DHL gestolen is... krijg ik van een brief van DHL of ik invoerrechten wil betalen :-o

Waarschijnlijk gewoon administratieve mess up aan DHL kant of zouden ze hem nog teruggevonden hebben... durf het bijna niet te hopen... morgen maar eens even bellen....
je kunt bezwaar maken bij de belasting-inspectie in Eindhoven?
Dit wil dus zeggen dat het is ingeklaard.
  #105  
Oud 16-04-08, 22:42
sikko sikko is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diemer Bekijk bericht
Heb vandaag me geld teruggestort gekregen op me rekening.
Echt keurige afhandeling van MyUs! Niks anders dan lof.

Er is een nieuwe Iphone nu via FedEx onderweg kost 10 dollar meer.
Bij mij gaat het wat minder soepel

Pakket niet bezorgt.. wel betalen verzendkosten en sales tax!! Ze pakken het in, regelen een verzekering voor je 399,- per iphone. Maar als de pakketjes niet aankomen geven ze niet thuis.. 8-(
Laat dit een waarschuwing zijn, sorry , sorry.. maar zo goed is die service nu ook weer niet


[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Quote van My US========[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Hello Sikko,[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Thank you for your email.[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]I apologize but we only insure your items for the declared value of the items, unfortunately this does not include taxes or shipping cost.[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]I am so sorry for any inconvenience this may cause you.[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]If you have any questions or if there is anything I can help you with, please do not hesitate to write.[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Best Regards,[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Amanda[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]Access USA[/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][FONT=Arial]www.myUS.com[/FONT][/SIZE][/FONT]
  #106  
Oud 16-04-08, 23:03
thatonealex thatonealex is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Je hebt het zelf ook in de hand. Als jij de laagst mogelijke belasting in NL wil betalen moeten zij zoon lage value zetten.

Je kan hun altijd emailen en zeggen dat je een hogere value wil. Dan is het voor meer verzekerd, maar dan betaal je ook meer BTW.

Het is nou eenmaal een dilemma, en ik vind het heel hypocritisch van mensen om de service van een bedrijf slecht te beoordelen als zij een lage value hebben gedeclareerd om jouw kosten laag te houden. Het is nou eenmaal een risico dat JIJ neemt als je hun dat als value laat zetten. Je had ze net zo goed kunnen emailen om te zeggen dat ze het hoger moeten declareren.
  #107  
Oud 16-04-08, 23:10
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex Bekijk bericht
Je hebt het zelf ook in de hand. Als jij de laagst mogelijke belasting in NL wil betalen moeten zij zoon lage value zetten.

Je kan hun altijd emailen en zeggen dat je een hogere value wil. Dan is het voor meer verzekerd, maar dan betaal je ook meer BTW.

Het is nou eenmaal een dilemma, en ik vind het heel hypocritisch van mensen om de service van een bedrijf slecht te beoordelen als zij een lage value hebben gedeclareerd om jouw kosten laag te houden. Het is nou eenmaal een risico dat JIJ neemt als je hun dat als value laat zetten. Je had ze net zo goed kunnen emailen om te zeggen dat ze het hoger moeten declareren.
Mag ik zeggen dat ik niet eens ben met je pleidooi?
Van een bedrijf als DHL mag je verwachten dat ze pakketjes netjes en volledig afleveren. Je hoort niet bestolen te worden door bedrijven als DHL.
Je mag de schuld niet bij de verzender of ontvanger leggen.

Laatst gewijzigd door Fresh; 16-04-08 om 23:16.
  #108  
Oud 16-04-08, 23:24
smacdab smacdab is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Mag ik zeggen dat ik niet eens ben met je pleidooi?
Van een bedrijf als DHL mag je verwachten dat ze pakketjes netjes en volledig afleveren. Je hoort niet bestolen te worden door bedrijven als DHL.
Je mag de schuld niet bij de verzender of ontvanger leggen.
Je ziet het verkeerd, hun personeel steelt. De core business van dhl is blijkbaar niet meer het pakje zo netjes mogelijk afleveren, maar shareholder value. Hoe zouden we hier iets aan kunnen doen, we hebben geen inspraak denk ik.
  #109  
Oud 17-04-08, 00:22
sikko sikko is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex Bekijk bericht
Je hebt het zelf ook in de hand. Als jij de laagst mogelijke belasting in NL wil betalen moeten zij zoon lage value zetten.

Je kan hun altijd emailen en zeggen dat je een hogere value wil. Dan is het voor meer verzekerd, maar dan betaal je ook meer BTW.

Het is nou eenmaal een dilemma, en ik vind het heel hypocritisch van mensen om de service van een bedrijf slecht te beoordelen als zij een lage value hebben gedeclareerd om jouw kosten laag te houden. Het is nou eenmaal een risico dat JIJ neemt als je hun dat als value laat zetten. Je had ze net zo goed kunnen emailen om te zeggen dat ze het hoger moeten declareren.

De iphones zijn verzekerd voor 399,- per stuk dus de waarde, gaat automatisch bij MyUS, je mag verwachten dat de sales tax ook verzekerd is. Ik betaal daar netjes invoerrechten en BTW over geen probleem als ze maar afgeleverd worden. Maar het is een dooddoener van MyUS om te zeggen, sorry het is niet ons probleem dat je pakketje niet aankomt, dus je betaald wel de shippingkosten.. Mijn gevoel van service ligt op een wat ander niveau, maar ieder zijn opinie. Ik deel alleen mijn ervaringen in deze met anderen
  #110  
Oud 17-04-08, 00:25
jamboman's schermafbeelding
jamboman jamboman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

Weet iemand in welke plaats DHL aangifte gedaan heeft? Er zijn iPhones gevonden, maar als DHL niet de juiste gegevens doorgeeft aan de politie, dan blijven de phoontjes bij de politie liggen. De meeste van ons hebben een serie# dus ......
  #111  
Oud 17-04-08, 00:27
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamboman Bekijk bericht
Weet iemand in welke plaats DHL aangifte gedaan heeft? Er zijn iPhones gevonden, maar als DHL niet de juiste gegevens doorgeeft aan de politie, dan blijven de phoontjes bij de politie liggen. De meeste van ons hebben een serie# dus ......
En hoe weet jij dat er iPhones liggen bij de politie ?

MyUS is gewoon een grote oplichter ! Ze krijgen gewoon de volledige kosten terug van DHL maar beweren dat ze enkel kosten die gedeclareerd zijn krijgen. Waarom vragen ze anders naar facturen ? En uiteraard krijgen ze verzendkosten van DHL ook terug, het is immers schuld van DHL dat er niks afgeleverd wordt bij de klant !

Laatst gewijzigd door Grample; 17-04-08 om 00:30.
  #112  
Oud 17-04-08, 07:18
smacdab smacdab is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
En hoe weet jij dat er iPhones liggen bij de politie ?

MyUS is gewoon een grote oplichter ! Ze krijgen gewoon de volledige kosten terug van DHL maar beweren dat ze enkel kosten die gedeclareerd zijn krijgen. Waarom vragen ze anders naar facturen ? En uiteraard krijgen ze verzendkosten van DHL ook terug, het is immers schuld van DHL dat er niks afgeleverd wordt bij de klant !
De bedragen die myus op het pakket zet zijn een formaliteit voor de douane.
Bij mij staat Declared value en dat is een lager bedrag dan Retail value.

RT en DV staan los van verzekerd bedrag. Dit is/was juist het fijne van myus
dat zij de formaliteiten al voor een deel doen.
  #113  
Oud 17-04-08, 09:09
jamboman's schermafbeelding
jamboman jamboman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

@grample: Van DHL heb ik vernomen dat de dieven (medewerkers) bij DHL zijn opgepakt door de politie en dat er iPhones gevonden zijn. Meer weet DHL niet. Dus ik de politie in Utrecht gebeld, die vindt het ook raar dat DHL niet kan zeggen waar de iPhones zijn.

De iPhone is van mij, deze is gestolen bij DHL. DHL zegt vrolijk dat de iPhone niet van mij is maar van de afzender in de US (gezwets dus). Maar ik kan aantonen bij de politie met mijn factuur en serie# dat misschien mijn telefoon bij de gevonden telefoontjes zit. Eerst ff achterhalen waar die bewuste politie is

MyUs is een correct bedrijf, die hebben kunnen aantonen dat ze een vol pakket hebben opgestuurd, kijk maar naar het gewicht. Ze hebben mij meteen het bedrag, wat op het pakket stond, geretourneerd. Welis waar blijf ik dan met een gat zitten van ruim 250 dollar, dus dat is mijn motivatie om nog achter mijn gestolen iPhone te gaan!!

Je kan dit, zoals iemand al opmerkte, oplossen om bijv. een prive Visa kaart te nemen. Alle aankopen zijn dan standaard voor 90 dagen verzekerd! Dan heb je niks meer te maken met DHL, MyUs etc..
  #114  
Oud 21-04-08, 02:08
altivec altivec is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 15
Standaard

Het is niet voor het eerst dat er telefoons kwijt raken:

YouTube - SHENSUN DHL PROBLEMS


Heb zelfs nog niks van MyUS gehoord. TNT is helemaal waardeloos, die zijn al 2 maanden bezig met een navraag van me
__________________
iPhones op voorraad!
  #115  
Oud 21-04-08, 09:11
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamboman Bekijk bericht
De iPhone is van mij, deze is gestolen bij DHL. DHL zegt vrolijk dat de iPhone niet van mij is maar van de afzender in de US (gezwets dus). Maar ik kan aantonen bij de politie met mijn factuur en serie# dat misschien mijn telefoon bij de gevonden telefoontjes zit. Eerst ff achterhalen waar die bewuste politie is
De telefoon is verstuurd en verzekerd door MyUs en is daarmee contractueel (met vervoerder) hun eigendom.

Zij zijn dus de enigen die de procedure om schadevergoeding in gang kunnen zetten en ook zullen zij het bedrag ontvangen. Vervolgens dienen zij dit aan jou over te maken.


Juridisch heb jij geen contractuele relatie met de vervoerder.
  #116  
Oud 21-04-08, 10:24
altivec altivec is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Juridisch heb jij geen contractuele relatie met de vervoerder.
Postvervoer valt onder een speciale postwet en er is geen sprake van dezelfde verplichtingen/rechten als bij een contract.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps verdwenen Ann1 iPhone Apps 4 23-12-10 16:45
Verdwenen geheugen FectionNL iPhone algemeen 1 18-02-10 13:16
Applicaties verdwenen xynta iTunes 20 07-09-09 12:28
Pakketjes volgen op de iPhone dankzij iTrac en Jiggy iCulture Jailbreak apps en thema's 3 03-04-08 14:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.