Originele verkoper 3GS opsporen voor garantie
Beste,
Ik heb deze zomer een tweedehands iPhone 3GS gekocht en blijk afgezet te zijn. De '3g' antenne functioneerde wel, maar de normale antenne nooit (het duurde even voordat ik dit door had) en nu doet de Wi-Fi chip het ook niet meer. Oorzaak is een 'gekruld' moederboord, een 'ongelukkig geval uit de fabriek' dat niet gerepareerd kan worden voor onder de 200 euro, aldus de iPhone-reparatieboer om de hoek. Echter, als de oorzaak bij de fabriek ligt, zo redeneerde ik, dan kan ik daar mogelijk een beroep doen op mijn twee jaar europese garantierecht. Het probleem is dat ik geen aankoopbon heb en niet weet wie de originele verkoper is. Ik heb wel gehoord van Apple(care) dat zij niet de originele verkoper zijn. Ook wisten zij mij te vertellendat de iPhone in ca. maart 2010 is verkocht. Hoe kan ik achterhalen waar de iPhone vandaan komt en (hoe) kan ik zonder bon toch een beroep doen op die twee jaar garantie? Ideeen? Suggesties? Tips? Details: 16GB iPhone 3GS (wit) Model: MC132NF Éen website relateerde dit modelnummer aan de volgende carriers: Country: Belgium Carrier: Mobistar; Country: France Carrier: Orange; Country: Luxembourg Carrier: Vox Mobile. Maar het lijkt mij waarschijnlijker dat hij origineel in Nederland is verkocht.. Dank. |
Officieel is de 3GS in Nederland alleen door T-Mobile verkocht. En iPhones van T-Mobile hebben een modelnummer dat eindigt op DN.
Ik denk dat je inderdaad een buitenlandse iPhone hebt. En om de originele verkoper te achterhalen zou ik beginnen bij diegene die jou de iPhone heeft verkocht. Je kunt anders wellicht een controle laten doen mbv het IMEI. Daarmee is volgens mij ook te achterhalen waar een iPhone weg komt. |
Hoe/waar kan ik een controle doen met het IMEI nummer? Terug via tweedehands verkopers blijkt een dood spoor.
|
Volgens mij is de garantie vervallen omdat de Iphone door de "iPhone-reparatieboer om de hoek" al geopend is geweest.
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57. |