iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Tip: koop geen 16GB iPhone voor 360 euro (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/10711-tip-koop-geen-16gb-iphone-voor-360-euro.html)

iCulture 05-04-08 12:50

Tip: koop geen 16GB iPhone voor 360 euro
 
Een 16GB iPhone voor maar 360 euro. Het lijkt een aanbieding die te mooi is om waar te zijn... en dat blijkt ook het geval, zeker als je via Western Union of een andere onveilige methode moet betalen.

Lees verder over: Tip: koop geen 16GB iPhone voor 360 euro

Tag:

Jasn 05-04-08 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 93632)
Een 16GB iPhone voor maar 360 euro. Het lijkt een aanbieding die te mooi is om waar te zijn... en dat blijkt ook het geval, zeker als je via Western Union of een andere onveilige methode moet betalen.

Lees verder over: Tip: koop geen 16GB iPhone voor 360 euro

Tag:

kan je niet naar de politie gaan?
als je bv zijn naam hebt & woonplaats?

doenjoes 06-04-08 17:33

dat is toch met alles op marktplaats wat te goedkoop is

forum.bericht 06-04-08 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doenjoes (Bericht 94174)
dat is toch met alles op marktplaats wat te goedkoop is

Is net zo'n grote onzin als wanneer ik zou zeggen dat alle verkopers hier oplichters zijn.

Stiruam 06-04-08 20:36

nee harstikke logies het is altijd zo als er iets "TE goedkoop is" er iets niet klopt. Anders hadden ze het TE er niet voor gezet... Tog? :p

Greetz, Stiruam

Amp. 06-04-08 21:10

:p een m8 van me vroeg ook; Ik kan een iphone 8GB nieuw 1.1.4 + NL etc. kopen voor 230 euro, is dat goed?
-..- Als reden stond erbij; "We importeren rechtstreeks uit Amerika vandaar die goedkope prijs!''
Yeee...

Krideri 06-04-08 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 94348)
:p een m8 van me vroeg ook; Ik kan een iphone 8GB nieuw 1.1.4 + NL etc. kopen voor 230 euro, is dat goed?
-..- Als reden stond erbij; "We importeren rechtstreeks uit Amerika vandaar die goedkope prijs!''
Yeee...

deze kreeg ik nadat ik op een zoekertje had gerageerd dat me te mooi om waar te zijn leek.


Ik denk dat ze zoiets bedoelen:Subject: RE: 10 Apple iPhone 16GB
Date: Wed, 2 Apr 2008 17:09:34 -0400
.ExternalClass .EC_hmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.EC_hmmessage {font-size:10pt;font-family:Tahoma;} Hei, zult U de verzending bevestiging van TNT onmiddellijk ontvangen wanneer ik u de telefoons op uw naam stuur en zult aanspreken en enkel wanneer u die bevestiging van TNT uw ontvangt zal aanbetalen het geld op mijn naam en zal aanspreken. Okay? Zo in maximum 2 werkdagen zal het pakket in uw handen zijn. Zodra ik uw volledige verzending details ontvang, zullen de telefoons onmiddellijk in een professionele weg verscheept worden. Ik heb veel succesrijke overeenkomsten vervolledigd om hen te gebruiken. Indien u akkoord met deze termijnen gaa, alstublieft antwoord met uw volledige naam, huis en verzending van adres in uw volgende e-mail zo dat ik de transactie met TNT Team ZSM kan inschrijven. Ik wacht op uw antwoord om om deze overeenkomst met uw volledige naam te sluiten en om alsof dit aan te spreken:
Noem eerst:
Duur naam:
Het adres:
Stad:
De provincie:

De postcode:
Land:
De telefoon:
Inclusief ga hopen dat u een ernstige koper bent en houdt om van tijd met goedkope gesprek te verspillen. U niet weet dat tijd geld is en bent heel belangrijk voor beide van ons, willen wij hem niet verspillen.
De best Achting







> > Zeg hallo mijn vriend
> > Aangaande shippment en betaling hier zijn de details:
> > SHIPPMENT:
> > Dit is een ding waarover u niet drukke zou moeten maken u om omdat ik belive die het mijn responsability is om hem naar uw huis te bezorgen. Persona prefere TNT Uitdruk de Dienst 2 Dagen Luchten verzekerd. Het zal twee dagen voor het pakket nemen om naar u aankomen. De verzending kosten zullen door mij betaald worden en ik zal ook voor de verzekering met betrekking tot enig schade gebeurt tijdens de behandeling en verzending betalen, bijgevolg ik beschermd zal worden voor het geval dat van schade en u ook. Geen probleem, zal ik u eerst de telefoons sturen!
> > De VERZEKERING:
> > Het pakket zal aan de bezorging voor de hoeveelheid verzekerd worden. Indien somethig op de weg gebeurt, zult u de verzekering van de levering server ontvangen.
> > KEER hET BELEID TERUG:Zodra het pakket aankomt, zult u het product testen en indien het bij 100% naar uw verwachtingen niet past, zult u het in maxe 15 dagen sience de aankomst datum terugkeren. In dit geval zal ik u de volledige hoeveelheid rug sturen.
> > BETALING: Als een betaling methode die wij hebben gekozen de diensten van Westernunion omdat zij altijd onze rentes in een professionele manier dienden en hielp ons om koper te winnen. Wij beschouwen promptheid een vitale voorwaarde op de moderne e-handel markten en een garantie van kwaliteit. Verhuur mij weet of u bent, ga akkoord met de termijnen zo dat wij forward met de overeenkomst kunnen gaan!
> > Dank u!





Niet te vertrouwen dus.
Ze werken via Western Union om te betalen :-s



mlam 06-04-08 23:42

Vooral dat Nederlands is erg netjes..:D :rolleyes:

forum.bericht 07-04-08 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 94300)
nee harstikke logies het is altijd zo als er iets "TE goedkoop is" er iets niet klopt. Anders hadden ze het TE er niet voor gezet... Tog? :p

Greetz, Stiruam

Ik neem aan dat je het tegen mij had?? (quoten is weleens erg handig).

Te goedkoop hoeft geen oplichterij op zich te zijn daar zijn meerdere factoren voor nodig. Dat op zich is absoluut niet logiSCH. ToCH?

forum.bericht 07-04-08 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krideri (Bericht 94422)
[B]
Niet te vertrouwen dus.
Ze werken via Western Union om te betalen :-s

Inderdaad, niet te vertrouwen.

Fresh 07-04-08 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 94481)
Ik neem aan dat je het tegen mij had?? (quoten is weleens erg handig).

Te goedkoop hoeft geen oplichterij op zich te zijn daar zijn meerdere factoren voor nodig. Dat op zich is absoluut niet logiSCH. ToCH?

Voor minder dan 400 euro haal jij geen 16GB iPhone naar Nederland, hoor.
Dit zijn de ergste oplichters die voor een "net aan" prijs hun iPhones aanbieden. Bedenk je altijd dat de verkoper erop wil (en mag) verdienen. Bij 360 euro is dat absoluut niet het geval.

forum.bericht 07-04-08 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 94485)
Voor minder dan 400 euro haal jij geen 16GB iPhone naar Nederland, hoor.
Dit zijn de ergste oplichter is voor een "net aan" prijs hun iPhones aanbieden. Bedenk je altijd dat de verkoper erop wil (en mag) verdienen. Bij 360 euro is dat absoluut niet het geval.

Ze hebben bepaald niet het voordeel van de twijfel maar uitsluitend op basis van de prijs is onvoldoende criterium.

Als ik morgen mijn huidige iPhone verkoop dan zal de prijs zeer zeker rond de 400 liggen. Lurkers: wel even op het woordje "als" letten want ik verkoop hem morgen (nog) niet).

curmie 07-04-08 07:39

De combinatie van iets goedkoop kopen en betalen via Western Union is al heel vaak negatief in het nieuws geweest.
Dus goed dat dit hier nog even genoemd word in de categorie ``niet doen``....
Als degene die graag een iphone willen kopen een beetje goed rondneuzen dan weet je wel wat zo`n beetje een gemiddelde prijs is van een 16gb en die ligt echt een stuk hoger dan 360!

Krideri 07-04-08 10:10

Ze vragen 100 euro per iPhone.

1000 om over te schrijven dus.


Moesten ze nu schrijven dat ze 3600 willen voor 10 iphones, dan zouden er nog een pak mensen zijn die het geloven hé!

diezzel 08-04-08 17:25

Citaat:

Voor minder dan 400 euro haal jij geen 16GB iPhone naar Nederland, hoor.
Dit zijn de ergste oplichters die voor een "net aan" prijs hun iPhones aanbieden. Bedenk je altijd dat de verkoper erop wil (en mag) verdienen. Bij 360 euro is dat absoluut niet het geval.

nope niet waar !16 Gg is wel goedkoop alleen als : je familie hebt in de USA en ze de iphone 16gig laten meebrengen
AllesAmerika.com valuta-omrekentabel

Dit bedrag:Currency:Euro (EUR)US Dollars (USD)Canadese Dollars (CAD)
omrekenen naar:Euro (EUR)US Dollars (USD)Canadese Dollars (CAD)
Wisselkoers: 0.6372
499 US Dollars (USD) = 317.96 Euro (EUR) Omrekenen

Omrekentabel valuta (Dollar - Euro)

soCool 08-04-08 20:06

Fresh heeft gelijk en jij hebt net als je vele voortgangers ongelijk. Buiten het feit om dat je berekening niet klopt, snap je ook niets van de werking van valuta. Je kan je niet tegen mid market rates dollars kopen.

Wanneer je de zoekfunctie had gebruikt dan had je dit geweten.

Timotees 08-04-08 20:39

Idd, mijn iPhone komt ook via een oom naar mij toe, dat heeft me ook gewoon 347 euro gekost voor een 16GB, dat was de wisselkoers die zijn creditcard gebruikte..
Dat ik hem dan voor 347 euro heb, komt alleen maar doordat mijn oom er geen winst op hoeft te maken, en dat een vriend van m' n oom m naar Nederland heeft meegenomen in t vliegtuig.

Als je je iPhone via een "gewone" handelaar koopt, kan je nooit onder de 400 euro komen voor een 16 GB.

soCool 08-04-08 20:53

Zeker een gewoonte om geen BTW te betalen. BTW = Plus 19%.
Daarnaast een iPhone 16GB los in de winkel kost al ~+360 euro. Daarop komt dan nog verzenden en daar bovenop BTW. Zit al heel snel tegen de 450 euro aan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.