iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Iphone Doos (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/10923-iphone-doos.html)

Farilas 09-04-08 10:56

Iphone Doos
 
Ik zit al wat langer op het forum te neuzen, en heb natuurlijk ook de nieuws post gelezen van kopen in de VS enz.

Wat mij daar opviel is dat sommige mensen dus hun doos van de iphone +manuals en bonnetjes naar hun thuis adres opsturen.

Daar heb ik dan wel enkele vraagjes over.

Wie heeft daar ervaring mee, en wil ff vertellen hoe dat allemala in zn werk gaat? bv:
Hoe duur is dat doosje om te verzenden? en met welke maatschappij kan dat het best?
Als ze het openmaken bij de douane, krijg ej er dan geen btw over omdat ze denken dat het een Iphone is?
Is het doosje opvouwbaar en weer in elkaar zet baar? dan zoun je em bv in een envelop kunnen sturen ? :)

En even over de envelop sturen uit amerika, manual en bonnetjes erin, hoe duur is dat? neit heel duur he?

Ik hoop dat mensen die dit hebbe gedaan hun ervaringen willen delen:D

Greetz.

Amp. 09-04-08 15:04

waarom wil je het doosje hebben? beetje veel werk voor een stukje karton met opdruk..

midon 09-04-08 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 95782)
waarom wil je het doosje hebben? beetje veel werk voor een stukje karton met opdruk..

Zal wel een Garantie verhaal zijn:D

Farilas 09-04-08 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 95782)
waarom wil je het doosje hebben? beetje veel werk voor een stukje karton met opdruk..

Waarom reply je als je geen antwoord geeft op me vragen?

Dat is toch gewoon bijzaak waaarom ik het doosje wil ^^

forum.bericht 09-04-08 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 95782)
waarom wil je het doosje hebben? beetje veel werk voor een stukje karton met opdruk..

Ik heb zowel de doos van mijn iPod, iPhone en MacBook Air. Allemaal in de VS gekocht. Want de ervaring leert dat bij latere verkoop dat toch een plus oplevert.

Daarnaast is het leuk om zaken compleet te hebben.

Farilas 09-04-08 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 95870)
Ik heb zowel de doos van mijn iPod, iPhone en MacBook Air. Allemaal in de VS gekocht. Want de ervaring leert dat bij latere verkoop dat toch een plus oplevert.

Daarnaast is het leuk om zaken compleet te hebben.

Juist, jij snapt het.

Het is indd ook nog geloofwaardigr als je het doosje hebt.. mensen krijgen anders het `vrachtwagen afgevallen` idee.. als ik em evt wil doorverkopen dan he.!
En indd compleetheid ja

Farilas 10-04-08 19:46

Niemand heeft hier ervaring mee? heb hier toch meerdere mensen over horen praten... dus moet toch iemand zijn? :D


ff nog vraagje offtopic: kan je salestax op vliegveld in amerika terug vragen?

Phil from belgium 10-04-08 22:06

Ik ga hetzelfde doen, alles in bruine envelop opsturen naar thuis adres.
Tarieven zijn vergelijkbaar met onze internationale verzendingen ... zie gewichten en tarieven bij de post.
Makkelijker nog: maak de envelop thuis zelf klaar , met adres etiket ... kasticket in aparte nomale envelop zodat alles gescheiden zit ;)
Kostprijs, waarschijnlijk een 12 dollar ... van horen zeggen ;)
Suc6

salestax is volgens mij niet terug te vorderen , enkel taxfree inkopen op de luchthaven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:18.