iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Meer dan 5 iPhones kopen? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/11329-meer-5-iphones-kopen.html)

MacLover23 16-04-08 00:19

Meer dan 5 iPhones kopen?
 
Zoals de meeste van jullie weten is er in de USA een maximum aantal iPhones die iemand kan kopen (was eerst 2/3 is nu 5). Ik vraag me af hoe sommige retailers dit omzeilen? Ik zie af en toe mensen met een voorraad van 30 ofzo en ben best wel benieuwd hoe deze hieraan komen.

Ik wil namelijk voor een groep mensen iPhones bestellen (vrienden en kennissen) en ik heb een kennis in Amerika die het dan in orde kan maken.

Heeft iemand een idee?

Farilas 16-04-08 10:27

meerdere CC´s
Of ook via AT&T store kopen
Vrienden met CC's laten bestellen

en vaak hebben ze een contactpersoon in het desbetreffende land

cypher21 16-04-08 10:45

Zo moeilijk is het niet lijkt me, als je voor meerdere mensen wilt bestellen, dan beschik je waarschijnlijk ook over meerdere CC's en bestel er toch gewoon 5 per CC op een andere naam, maar op het zelfde adres.
Dan kan die kennis van je alles gewoon doorsturen!

Grample 18-04-08 19:41

Modbreak:
soCool, verkopen kan bij "Te Koop Aangeboden" rubriek en niet hier. Ook geen verkoop praatjes dus ;)

Offtopic reacties verwijderd


Sosnic 19-04-08 13:25

uitverkocht?
 
Net uit NYC terug met een 16gb. Ze gaan nog steeds als warme broodjes. Zowel op 5th avenue als andere apple stores aanvankelijk geen iphone te krijgen. Personeel doet geen toezegging hoe laat de volgende dag de levering binnenkomt maar met een belletje vroeg in de ochtend en snel naar de winkel. Wat een heerlijk apparaat.

digital8 23-04-08 19:25

Als je een business account hebt mij Apple is er geen limiet op het aantal iPhone's wat je kan inkopen.

etienne 24-04-08 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digital8 (Bericht 103258)
Als je een business account hebt mij Apple is er geen limiet op het aantal iPhone's wat je kan inkopen.

Hoe kom je aan zo een business account?

digital8 24-04-08 16:41

Contact opnemen met Apple en zeggen dat je een Business Account wil zonder limiet aan iPhone's. Dan vragen ze wat de reden is dat je geen limiet wil. Dan kom je met een mooi verhaal over promotie items & personeel. Dan willen ze (tenminste zo was het bij mij) alle gegevens van je bedrijf, inschrijving, VAT nummer,etc. Ze sturen je vervolgens een overeenkomst waar je moet tekenen dat jouw bedrijf ze niet unlocked,enz (staat trouwens niks in de overeenkomst over doorverkoop).

Simpel:) & geen gezeur meer.

etienne 24-04-08 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digital8 (Bericht 103601)
Contact opnemen met Apple en zeggen dat je een Business Account wil zonder limiet aan iPhone's. Dan vragen ze wat de reden is dat je geen limiet wil. Dan kom je met een mooi verhaal over promotie items & personeel. Dan willen ze (tenminste zo was het bij mij) alle gegevens van je bedrijf, inschrijving, VAT nummer,etc. Ze sturen je vervolgens een overeenkomst waar je moet tekenen dat jouw bedrijf ze niet unlocked,enz (staat trouwens niks in de overeenkomst over doorverkoop).

Simpel:) & geen gezeur meer.

Zeer mooi maar ik heb geen VAT nr :confused:

digital8 24-04-08 19:46

sorry, vat nummer = btw nummer.

voor een business account is natuurlijk de voorwaarde dat je een bedrijf bent, en je kan ze voor europa eigenlijk alleen met een engelse onderneming inkopen, aangezien je iPhones zakelijk niet uit de VS mag halen ivm paralelle import regulaties.

etienne 24-04-08 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digital8 (Bericht 103699)
sorry, vat nummer = btw nummer.

voor een business account is natuurlijk de voorwaarde dat je een bedrijf bent, en je kan ze voor europa eigenlijk alleen met een engelse onderneming inkopen, aangezien je iPhones zakelijk niet uit de VS mag halen ivm paralelle import regulaties.

De deur is blijkbaar goed dichtgespijkerd :(

digital8 25-04-08 00:04

Die deur was al dicht voordat Apple zijn deuren openden ;). Voor meer informatie over deze regulaties: Parallel import - Wikipedia, the free encyclopedia.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.