iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Opgelicht !!!!! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/11338-opgelicht.html)

Vonny 16-04-08 09:24

Opgelicht !!!!!
 
Ik weet het... hoe naief kan men wel zijn zullen er onder ons nu wel denken...

het verhaal begon alsvolgt:
een aantal weken geleden postte ik een topic met [GEZ] iphone enz...
plots via mijn email krijg ik het aanbod om iphones 16GB aan te kopen voor een prijs die net iets onder de retail prijzen van apple liggen, nml 300 Euro. Zijn mailaidres is/was cheapip@gmail.com
Bij aankoop van meer dan 5 stuks zouden ze 290 Euro per stuk kosten.
Reden daarvan is dat zijn 'derde partij' regelmatig dergelijke promoties aan hem kan verkopen.
Na over en weer gemail besloot ik hem een voorschot, wat hij wel degelijk vroeg om zelf zeker te zijn dat ik ze wel degelijk zou aankopen, van 500 Euro te geven. Zijn naam en gegevens dat hij me mailde :
M.Lowes
Keizersgracht 74
Amsterdam
zijn tel : 0031633566784

Ik stortte de 500 Euro op giro : 65.63.926

Na enig zoekwerk en met de int. inlichtingen geinformeerd te hebben bleek hij niet woonachtig te zijn, waar hij op reageerde :
Ik ben muzikant en mijn vrouw stelt absolute privacy op prijs.

Zaterdag 12/4 jl. zouden de iphones geleverd worden door zijn 'derde' partij vermits hij plots voor zijn zaak (muzikant???) naar Australie moest voor 3 weken. Tevens zouden er nog leveringen in België gedaan moeten worden daarmee dat de portkosten slechts 10 Euro bedroeg.

RESULTAAT: ik ben niet gecontacteerd en uiteraard geen iphones aangekregen :(

Ik hoop dat zijn gegevens hier op dit forum mogen blijven staan zodat andere (eventuele) geduppeerden hier NIET zoals ik zich zouden verleiden.

Ik ga uiteraard ALLES er aan doen, via politie en ons advokatenbureau via mijn firma (het zal me wel meer geld kosten maar die kerel moet absoluut met zijn fikken uit mijne portefeulle blijven indien hier misbruik van gemaakt wordt) om deze persoon bij de kraag te vatten.

De PV is reeds opgesteld en de eigenaar van de rekening, weliswaar geen M. Lowes (hoe zou dat nu komen :D ) is reeds achterhaald.

Indien er onder ons hiervan ook het vertrouwen hebben laten schaden door hem, stuur me ofwel een pm zodat zijn dossier alsmaar groter wordt zodat de ernst van zo'n praktijken ingezien wordt.

Groetjes,
Iwan

"R" 16-04-08 09:41

Hoi, nou sterkte. Hou ons op de hoogte!

cypher21 16-04-08 09:59

dat is inderdaad balen zeg, maar moet je wel bekennen dat dit ook niet echt een slimme actie van je is.

Grample 16-04-08 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 99255)
dat is inderdaad balen zeg, maar moet je wel bekennen dat dit ook niet echt een slimme actie van je is.

Helemaal mee eens ! Ik heb blijkbaar niet vaak genoeg geroepen hier dat Apple geen kortingen geeft op iPhones ook al wordt er in partijen van 1000 stuks gekocht. Dus onder Apple prijs = oplichting of verlies.

Veel succes bij de politie maar ik vrees dat je je geld nooit terug zal krijgen..

PauluS87 16-04-08 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 99265)
Veel succes bij de politie maar ik vrees dat je je geld nooit terug zal krijgen..

Nou dat zal denk ik wel mee vallen hoor, no offence ;)

Als jou een product aangeboden en beloofd wordt en jij maakt het geld over dan is er niks aan de hand. Tja krijg je vervolgens het beloofde product niet, dan ben je opgelicht en heeft iemand jou geld gestolen. Ik heb er genoeg ervaringen van gehoord en zelf meegemaakt en het is gewoon een shit proces maar je krijgt je geld terug! Gewoon naar de politie aangifte doen met de nodige papieren, zoals bankoverschrijvings formulieren, en de gegevens. Daarna even naar de rechtswinkel toe en je laten inlichten wat verder te doen (voor ieder proces is een andere stap nodig). Je staat volledig in het recht ook al ben jij diegene die zelf het geld heeft gestort. Je hoeft trouwens niet naar de bank te gaan, want die doen er helemaal niks aan! Zoek ook zoveel mogelijk de zelfde oplichtings pratijken op die opgelicht zijn door de zelfde man. Gewoon even zelf graven want daar doet justitie een eeuw over, inplaats dat jij alvast alle nodige info voor hun hebt, doen ze er ongeveer een goede 3 maand over voordat je bericht krijgt wat ze precies gaan doen.

Sterkte en ik weet wat je doormaakt,
Paul.

Vonny 16-04-08 11:20

@ Grample
je hebt gelijk ze maar je komt me wel wat grof over...
Je mag mij niet met jou vergelijken vermits ik niet ALLES op het forum afschuim

"R" 16-04-08 12:22

Ik denk dat wat Grample hier bedoeld is te zeggen dat het eenvoudigweg niet verstandig is om "in the blind" geld over te maken. Wel goed dat je hier in ieder geval eenieder voor deze partij waarschuwt.
Sterkte in ieder geval....

Grample 16-04-08 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vonny (Bericht 99303)
@ Grample
je hebt gelijk ze maar je komt me wel wat grof over...
Je mag mij niet met jou vergelijken vermits ik niet ALLES op het forum afschuim

Ik ben niet grof, ik spreek uit ervaring (meerdere malen).

Weet je hoe makkelijk het is tegenwoordig om iemand op te lichten ? Ik zal eens een voorbeeld geven...

Je geeft een junkie 100 euro geld en je krijgt zijn bankpas + pincode en je kan je gang gaan op Marktplaats. Genoeg mensen die achter goedkoop aanrennen en geen rekening houden met het feit dat het zo goedkoop is dat er iets niet klopt.

Ik wens je nogmaals veel succes maar zoals ik zei is er weinig kans dat politie iets aan gaat doen (tenzij er al stuk of 50 aangiftes zijn gedaan met hetzelfde gegevens)

avdwerf 16-04-08 12:33

Ik heb het een keertje gehad met kaartjes voor concerten, ook opgelicht. Ik ben toen naar internetoplichting - Forumindex gegaan en daar hebben ze me enorm geholpen! Ik had binnen een week men geld terug... Een aanrader dus!

MikeyMike 16-04-08 12:39

Moraal voor kopen via Internet.
Cash geld meenemen en ALTIJD de goederen persoonlijk ophalen.
Valt dit niet onder de mogelijkheden, afscheid nemen, dan is het in 99% van de gevallen oplichterij.

Wel ***** voor je.
Suc6!

Bomans 16-04-08 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MikeyMike (Bericht 99355)
... dan is het in 99% van de gevallen oplichterij ...

Da is nu ook wel wa overdreven e.
Maar inderdaad, persoonlijk afhalen is de beste remedie.

PauluS87 16-04-08 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MikeyMike (Bericht 99355)
Moraal voor kopen via Internet.
Cash geld meenemen en ALTIJD de goederen persoonlijk ophalen.
Valt dit niet onder de mogelijkheden, afscheid nemen, dan is het in 99% van de gevallen oplichterij.

Wel ***** voor je.
Suc6!

Of een betrouwbare bron opzoeken natuurlijk ;)

En je hebt ongeveer meer dan 10 getuigen nodig voordat je echt sterk in je schoenen staat. Ik ben zelf met een paar autoverkoop zaken opgelicht en het ging daarbij om een paar flinke bedragen. Er waren in die rechtzaak een stuk of 34 getuigen en heb alles terug gekregen plus de rest. Daarbij heb ik ook wel eens aangifte gedaan samen met 9-10 anderen, en kreeg ook netjes het geld terug. Dus zoals ik al eerder zei: gewoon even meerdere oplichtings zaken opzoeken die door de zelfde man verricht zijn.

EPhone 16-04-08 13:04

Wat een rot verhaal zeg, misschien heb je het al geprobeerd maar ik wil het toch nog tegen je zeggen.
Je kunt over het algemeen een betaling (overschrijving) van je giro tot 30 dagen na storting storneren dacht ik, maar het kan ook zijn dat dit alleen maar kan bij automatische incasso's. Dat moet je zelf even uitzoeken. Het zou ook kunnen dat ie zijn rekeing al leeggehaald heeft dan valt er niets te storneren. Je kunt ook personen zoeken op internet op de site wieowie.nl (ervan uitgaande dat zijn naam wel klopt).
succes ermee.

cypher21 16-04-08 13:16

@hierboven
Dat geld alleen voor automatische incasso's. Niet voor geld dat zelf is overgemaakt.

signs2007 16-04-08 13:31

Ook meegemaakt. Reactie ontvangen op een advertentie welke ik geplaatst had.
Voor 450 euro zou hij een iphone toesturen. Ik met mijn domme kop geld overgemaakt. Maand later kreeg ik een TPhone. Alleen de wallpapers op het toestel had de 2 clown visjes. Voor de rest leek hij niet eens op de iphone.

Ik bellen maar werd vierkant bedreigd. Had geen zin in gezeik dus hem maar ergens anders een iphone gekocht (:

PauluS87 16-04-08 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door signs2007 (Bericht 99378)
Ook meegemaakt. Reactie ontvangen op een advertentie welke ik geplaatst had.
Voor 450 euro zou hij een iphone toesturen. Ik met mijn domme kop geld overgemaakt. Maand later kreeg ik een TPhone. Alleen de wallpapers op het toestel had de 2 clown visjes. Voor de rest leek hij niet eens op de iphone.

Ik bellen maar werd vierkant bedreigd. Had geen zin in gezeik dus hem maar ergens anders een iphone gekocht (:

Nou dan ben je nog dommer bezig. Zo iemand had het bij mij niet gered, ook wat voor bedreigingen, ik zal hem nog mijn eigen adres toegeven! Maar dan ben je inderdaad mooi genept zeg als je een heel ander toestel krijgt....

Maar nooit in zulke zaken denken : "ik heb geen zinin gezeik". Zo iemand die jou bedreigd staat nooooit in zijn recht.

mlam 16-04-08 14:50

Mijn ervaring is dat de politie vrij weinig tot niets doet als er slechts 1 of een paar mensen aangifte doen. Kans is daarom vrij nihil dat je je geld weer terug krijgt. Pas als er een tigtal mensen aangifte doen van oplichting door één en dezelfde persoon, dan maken ze er pas echt werk van. Heb zelf ook een keertje zoiets meegemaakt toen ik werd opgelicht op Marktplaats. Het bleek dus een bekende te zijn en had al bij elkaar zo'n 16000 euro verdiend met zn oplichtingspraktijken. Dader was dus opgepakt omdat er veel aangiftes binnenkwamen. Om niet teveel off-topic te gaan bespaar ik de rest vd details maar ff ;). Sterkte ermee!

soCool 17-04-08 22:33

Eigen schuld, geld ben je kwijt. Ik heb zelfs een thread gestart en een formule gegeven over de importprijs. Sommige mensen willen gewoon niet geloven dat een iPhone in Nederland nou eenmaal zoveel kost (inc importeren). Vaak komen deze mensen met vage (lage) berekeningen aanzetten of argumenten waarom ze het voor die prijs willen.

Dit zie je ook terug in de gevraagd sectie van dit forum. Mensen die al beginnen met "ja in Amerika kost de iPhone zoveel, dus ik wil de iPhone voor zoveel". Maar is dit Amerika? nee, dit is Nederland. Koop een vliegticket wil je het voor een Amerikaanse prijs.

550 is een hele mooie prijs voor een 16GB, te duur? sparen of vergeten.

NickLNL 17-04-08 22:43

Ik ben het hier mee-eens tot een zekere hoogte, 80% van de mensen die een iPhone aanbieden hebben hem in Amerika gekocht voor 330 euro, en vervolgens in de koffer meegenomen. Een groot deel hiervan betaalt ook nog eens geen BTW.

Ook al zou je belasting betalen, dan blijft de prijs nog steeds steken ~400 euro, dan is die 150 euro winst die je dan opstrijkt wel erg fors. En dan nog inc BTW.

Met een beetje goed zoeken op marktplaats vindt je een 8 GB voor ~400, en een 16 Gb voor 475-490.

soCool 17-04-08 22:53

Kijk hier gaan we al. Iemand die uit die even bepaald wat de prijs is zonder echt kennis over dit onderwerp te hebben. Waar heb ik het nou over in mijn vorige reply?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.