iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Vraagje over iPod touch 32GB (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/12190-vraagje-over-ipod-touch-32gb.html)

Londonforever 01-05-08 16:38

Vraagje over iPod touch 32GB
 
Ik heb gisteren op ebay.co.uk een verkoper van iPod touches 'ontmoet' die beweert een touch van 32GB te kunnen leveren aan de prijs van £195 per item. Hij had er een dertiental van te koop en hij heeft een feedback van 83 op 84, alleen 195 pond voor aan apparaat dat normaal 329 pond kost is wel heel weinig, niet?

Ik zou eens willen weten of er nog mensen zijn die hier ervaringen(en) mee hebben...

Als dit in het verkeerde subforum staat, gelieve het dan te verplaatsen!

mlam 01-05-08 17:26

Heb je misschien een linkje naar de vekoper?

saewer 08-05-08 18:16

Het kan best zijn dat de iPod's prima zijn alleen dat ze van de vrachtwagen zijn gevallen. Dat zou de lagere prijs verklaren. Jij moet zelf bepalen of je er één bij hem koopt, indien ze echt gestolen zijn, en jij koopt er één dan ben je mede-verantwoordelijk voor die diefstal (toch?)

Londonforever 08-05-08 19:23

Ik heb de aankoop nu al enige tijd geannuleerd want ik vertrouwde het zaakje niet helemaal. Eerst kon hij zogezegd geen betaling per bankoverschrijving accepteren en dan weer wel. Ook zijn paypal zat niet pluis want daar kon hij zogezegd geen betalingen meer op ontvangen.

Ik kreeg vandaag twee e-mails van eBay, één in het Engels en één in het Nederlands. In de Engelse kreeg ik algemene informatie dat de desbetreffende verkoper geschorst was van eBay en dat ik niet mocht ingaan op vragen zoals de aankoop buiten eBay laten verdergaan etc. In de Nederlandse mail stond dat hij waarschijnlijk gepoogd had om mijn wachtwoord te weten te komen per mail of personal message en dat als ik dat had gedaan, zo spoedig mogelijk een nieuw wachtwoord moest instellen. Ik heb uiteraard mijn wachtwoord niet verstrekt aan hem noch iets betaald aan hem.

Ik weet ondertussen ook dat er iets niet in de haak is met de verkoper in kwestie of met de iPods dus achteraf bekeken ben ik heel tevreden dat ik de aankoop niet heb laten doorgaan.

Eén ding heb ik hier ondertussen wel uit geleerd, en dat is dat een verkoper met 83 positieve en 1 negatieve feedback verspreid over lange tijd niet altijd een eerlijk persoon is.

galip91 08-05-08 20:14

om eerlijk te zijn snap ik die feedback ook niet zo :S het is altijd zo standaard: 'good shipment good e-bayer!', 'good deal, hope to deal with you again!' alsof die verkopers een soort programma op hun pc hebben die steeds nieuwe users aanmaakt en positieve feedback naar hun stuurt :S
Daarnaast hebben die mensen ook 500 feedbacks. ze kunnen toch nooit 500 artikelen hebben verkocht?
Desondanks heb ik tot nu toe 6 maal iets gekocht van ebay en alle 6 zijn perfect ontvangen.

Maarja, goed dat je het op tijd doorhad, je had zo die geld kunnen overmaken.

Londonforever 08-05-08 20:20

[quote=galip91;109789]Daarnaast hebben die mensen ook 500 feedbacks. ze kunnen toch nooit 500 artikelen hebben verkocht?
quote]

Hoe moet ik deze vraag interpreteren? Er zijn verkopers op eBay met honderdduizenden klanten...:)

galip91 08-05-08 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever (Bericht 109793)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door galip91 (Bericht 109789)
Daarnaast hebben die mensen ook 500 feedbacks. ze kunnen toch nooit 500 artikelen hebben verkocht?

Hoe moet ik deze vraag interpreteren? Er zijn verkopers op eBay met honderdduizenden klanten...:)

ok ik neem mijn woorden terug ;) maar toch vind ik het nog steeds erg merkwaardig

soCool 11-05-08 03:13

Eén eBay feedback vertegenwoordigt één koop/verkoop, transactie. Deze transactie kan bestaat uit minimaal 1 product.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.