iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 5 pre-orderen vanaf wanneer in NL (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/124706-iphone-5-pre-orderen-vanaf-wanneer-nl.html)

judas_666 13-09-12 11:10

iPhone 5 pre-orderen vanaf wanneer in NL
 
Uiteraard weten jullie net zoveel als ik, maar toch een poging. iPhone 5 komt 28/9 in NL uit.

1. Kan ik hem dan al meteen via Apple.nl bestellen of kan dat al eerder?
2. Wat zal de levertijd zijn? (in vergelijking met iPad 3 bijvoorbeeld)

Ga dit jaar eens niet in de rij liggen. Mede omdat ik nog moet wachten op de nano sim!

WDS001 13-09-12 11:13

Dat zijn vragen waar we het antwoord simpelweg nog niet op kunnen weten. Afwachten is de boodschap. Of wacht, ik zal even in m'n glazen bol kijken! ;)

https://www.thesilvermountain.nl/img/glazen-bol.jpg

judas_666 13-09-12 11:14

Snap het. Maar wat was de gang van zaken met de iPad 3? Kon je hem vanaf dag van introductie bij Apple bestellen?

TakkU 13-09-12 15:23

Ik denk zelf dat de pre-order van de iPhone 5 niet zo zal gaan lopen als dat je ziet in Amerika. In Nederland moet Apple het vooral hebben van de verkoop via providers, vanuit de winkel van providers. Als je online gaat bestellen zit de kans er dik in dat je even zal moeten wachten totdat je een levering krijgt!

T-Mobile heeft overigens al aangegeven de vanaf de 21e reserveringen aan te gaan nemen

Emilio0w 13-09-12 16:06

Ik kom net van The Phone House te Utrecht, waar je voor 10 euro een reservering kan plaatsen. Dit kan je vervolgens omzetten in een korting van 20 euro zodra je de iPhone gaat aanschaffen. Deze 20 euro is wel enkel te besteden op accesiores, houdt hier dus rekening mee.

Ik was de eerste voor een iPhone 5 64GB in het zwart dus 28 September ligt er eentje voor me klaar :D

TakkU 13-09-12 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emilio0w (Bericht 818306)
Ik kom net van The Phone House te Utrecht, waar je voor 10 euro een reservering kan plaatsen. Dit kan je vervolgens omzetten in een korting van 20 euro zodra je de iPhone gaat aanschaffen. Deze 20 euro is wel enkel te besteden op accesiores, houdt hier dus rekening mee.

Ik was de eerste voor een iPhone 5 64GB in het zwart dus 28 September ligt er eentje voor me klaar :D

Laat ik je alvast van die droom afhelpen ;) Heel veel filialen van The Phonehouse krijgen de grotere opslag iPhones niet direct bij de eerste levering... Kans dat je op de 28e direct een nieuwe hebt is dus nog ff afwachten ;)

mail.eve 13-09-12 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TakkU (Bericht 818341)
Laat ik je alvast van die droom afhelpen ;) Heel veel filialen van The Phonehouse krijgen de grotere opslag iPhones niet direct bij de eerste levering... Kans dat je op de 28e direct een nieuwe hebt is dus nog ff afwachten ;)

Precies, lees vooral het draadje iPhone 4s reserveren bij The Phonehouse, succes :D

rickdehoop 13-09-12 20:13

en bij gsmweb.nl? Daar zit ik iig bij de eerste 100 maar hoe schatten jullie de kansen daar?

WDS001 14-09-12 12:05

 Verplaatst naar: Koopinformatie Nederland

zinloos 16-09-12 22:56

Let op !
als je bij apple online besteld de 21e sept. dan mag je hopen dat je hem ergens begin
oktober krijgt :rolleyes:
want net zoals vorig jaar met de 4s zal apple vast niet de dag van release ( 28e ) uitleveren (de H*fters)
maar eerst de telefoon retailers bevoorraden voor Abbo verkoop.

wil je zekerheid de 28e zou ik gewoon naar de apple store zelf gaan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 september 2012 om 23:01 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TakkU (Bericht 818341)
Laat ik je alvast van die droom afhelpen ;) Heel veel filialen van The Phonehouse krijgen de grotere opslag iPhones niet direct bij de eerste levering... Kans dat je op de 28e direct een nieuwe hebt is dus nog ff afwachten ;)

had vorig jaar ook een 4s besteld bij Phonehouse was 2e op de lijst
duurde gewoon nog bijna 2 weken voor dat ik hem in huis had :mad:

gosat 17-09-12 18:09

Ik heb m bij de mediamarkt gereserveerd. Ik sta als 5de. Ik ben benieuwd hoe snel ze er zijn. Ik hoop de eerste dag al. Ik gok dat de MM iets meer zal krijgen dan de phonehouse en ik hoefde niets te betalen. Ik kan me zo van die lijst af laten als het me daar te lang duurt.

Geert1976 18-09-12 06:11

ik lees op het Tweakers forum dat een lid contct heeft gehad met Apple Nederland en die vertelde hem dat er geen pre order is, 21 september. Je kan online bestellen vanaf 28-09.

Maar of dit echt waar is....geen idee. We'll see!

devi2012 20-09-12 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 820036)
ik lees op het Tweakers forum dat een lid contct heeft gehad met Apple Nederland en die vertelde hem dat er geen pre order is, 21 september. Je kan online bestellen vanaf 28-09.

Maar of dit echt waar is....geen idee. We'll see!

dat hoop ik van niet,, ik wil hem vanavond na 00:00 of anders morgen vroeg 09:00 direct bestellen :mad:

AeronNL 20-09-12 18:44

Ik heb zojuist ook even met Apple gebeld, en de mevrouw van de helpdesk wist mij te vertellen dat de iPhone 5 vanaf 28 september te bestellen is.
Ik vroeg of er net als in andere landen vanaf morgen een pre-order mogelijk is, en ze zei dat dat bij hun niet bekend was en ze de 28e aanhouden. Eerlijk gezegd klonk de mevrouw enigszins twijfelachtig en voorzichtig, dus misschien mogen ze het ook wel niet zeggen.
Ik hoop echt dat we morgenochtend kunnen pre-orderen, want wil echt niet langer wachtten!
Heb dit keer bewust niet in de U.K besteld omdat er maar een weekje tussen zit, maar achteraf had ik dat beter wel kunnen doen dus!

KevinKrill 20-09-12 18:54

Bij Vodafone start de pre order pas 28 september. Staat op hun forum.

avinassh 20-09-12 20:34

Kan je de iPhone5 ook bij de mediamarkt los kopen/reserveren?

Emper 20-09-12 21:08

Denk ik niet. Ik hoorde dat ze de telefoons niet van Apple ontvangen, maar van de providers en dus gedwongen zijn door de providers om ze via koppelverkoop te verkopen. Wordt tijd dat ze dat gaan verbieden.

cssnijders82 20-09-12 23:26

ik heb ook iemand van de apple store gesproken, ook hij betwijfelde of apple ga pre-ordenen vanaf morgen. Hij sloeg de deur niet direct dicht en gaf aan wel dat het wellicht zou kunnen. Rekening ermee houden dat ik hem vanaf morgen kan bestellen moet ik volgens hem maar niet doen. Ps wanneer de apple store morgen kort voor negen uur offline is kun je de creditkaart erbij pakken. Let op, wel met creditkaart betalen, anders sta je achter in de rij!

Nivlem 20-09-12 23:42

Wat als je gewoon een overschrijving doet met spoed? Kan dat ook eventueel haha

cssnijders82 20-09-12 23:58

volgens de apple store duurt dit minimaal 2 dagen voor ze het geld dan hebben. dit betekent dat vele je al voor zijn gegaan en dat je de iphone 5 veel later zal krijgen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:07.