iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 5 bij Apple Store in Amsterdam (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/124783-iphone-5-apple-store-amsterdam.html)

chonazz 03-10-12 10:54

Zo had ik het nog niet bekeken... Maar ik denk dat je zonder dat systeem, de huidige vraag wel duidelijk is. De iPhone is overal uitverkocht. België, Nederland, Duitsland, Frankrijk... Er is geen enkele plek waar je gewoon binnen kan lopen.
Dat ze over een maand of wat de vraag in kaart willen brengen lijkt me logisch... Maar nu moeten ze je niet gek maken met "iedere dag opnieuw reserveren" als er de dag nadien toch geen nieuwe voorraad komt.

Jonas

tommie117 03-10-12 10:58

lijkt mij inderdaad ook, dat zoals wij zendingen kunnen tracken, zij dat met hun inkoop ook hebben. dan zouden ze toch echt moeten weten wanneer er weer iets binnen komt. Of ze moeten echt helemaal niks doorkrijgen van Apple HQ, maar dat lijkt me stug

XIII 03-10-12 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chonazz (Bericht 831679)
de huidige vraag wel duidelijk is.

Het is inderdaad overduidelijk dat er vraag is.

De webpagina helpt mogelijk inzicht krijgen in welke modellen meer/minder geliefd zijn.

bekhh01 03-10-12 11:39

Waar zou eigenlijk die 'losse' voorraad vandaan moeten komen? Alle bestellingen via de Apple webstore geven eind oktober aan als verzenddatum. Er liggen nog wel aantallen iPhones maar die mogen alleen icm een abo verkocht worden. Dat riekt een beetje naar koppelverkoop maar dat zal dan wel mogen, commercieel gezien. Dus losse verkoop voor eind oktober komt mij onwaarschijnlijk over en in het verlengde daarvan de op dit moment nutteloze reserveringspagina.

Jovoo 03-10-12 12:51

De levering van iPhones gebeurt met geldtransportwagens en word ivm met veiligheid nooit bekend gemaakt.
Voor de frans lezenden onder ons :
Marseille | Vitrolles : un commando de braqueurs rafle le stock d'iPhone 5 | La Provence

flappah 03-10-12 12:54

En voor de iets minder Frans-machtigen onder ons (Ik bijvoorbeeld), een google translated version! Google Vertalen

Jovoo 03-10-12 12:55

Dus ook niet onder de medewerkers van de Apple Store !
Dit brengt namelijk alleen de nodige risico's met zich mee.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2012 om 13:03 ----------

Dank flappah...:-)

markmg 03-10-12 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jovoo (Bericht 831747)
De levering van iPhones gebeurt met geldtransportwagens en word ivm met veiligheid nooit bekend gemaakt.
Voor de frans lezenden onder ons :
Marseille | Vitrolles : un commando de braqueurs rafle le stock d'iPhone 5 | La Provence

Niet bekend maar je kan er zo achter komen .. gewoon voor de deur van Expeditors wachten :)

mrsrossi 03-10-12 15:05

Uit de comments van een artikel op iphoneclub.nl:

Er zijn bijzonder weinig mensen die reserveren, ik was net in de Apple store en daar zeiden ze ook dat het nogal omslachtig is om de reserveringspagina te bereiken. Vanochtend waren er om 10.00 pas 15 inschrijvingen binnen voor alle 6 de varianten

gigap4 03-10-12 15:16

Lijkt me sterk. Alleen al op dit forum zijn toch wel meer als 15 mensen die beweren dat ze hem om 9:00 hebben gereserveerd. Ikzelf een vriend en mijn moeder hebben hem vanmorgen rond 9:00 gereserveerd op de website. Lijkt me dus niet kloppen wat ze in de Applestore beweren?

arankamiroucha 03-10-12 15:18

Volgens mij weet Apple het zelf ook niet meer zo goed

BreeeZe 03-10-12 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrsrossi (Bericht 831846)
Uit de comments van een artikel op iphoneclub.nl:

Er zijn bijzonder weinig mensen die reserveren, ik was net in de Apple store en daar zeiden ze ook dat het nogal omslachtig is om de reserveringspagina te bereiken. Vanochtend waren er om 10.00 pas 15 inschrijvingen binnen voor alle 6 de varianten

Wat eigenlijk interessanter is.. hebben ze ook voorraad (gekregen)..

En qua omslachtigheid, dat klopt volgens mij want de link "of ga naar een apple store" op deze pagina : iPhone 5 - Koop de nieuwe iPhone 5. Gratis bezorgd. - Apple Store (Nederland) die klopt niet..

scoop1 03-10-12 15:37

Citaat:

En qua omslachtigheid, dat klopt volgens mij want de link "of ga naar een apple store" op deze pagina : iPhone 5 - Koop de nieuwe iPhone 5. Gratis bezorgd. - Apple Store (Nederland) die klopt niet..
neem me niet kwalijk. maar ik begrijp deze stukje niet...
wat is onjuist volgens jou?
de reserveringlink ofzo? :eek:

BreeeZe 03-10-12 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 831867)
neem me niet kwalijk. maar ik begrijp deze stukje niet...
wat is onjuist volgens jou?
de reserveringlink ofzo? :eek:

Als je mijn link volgt en dan op die pagina die je krijgt klikt op de link "Apple Store" wordt je, bij mij iig, geleid naar : Apple - Apple Store - iPad
Daar kan je dus een iPad reserveren, en niet een iPhone...

scoop1 03-10-12 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BreeeZe (Bericht 831868)
Als je mijn link volgt en dan op die pagina die je krijgt klikt op de link "Apple Store" wordt je, bij mij iig, geleid naar : Apple - Apple Store - iPad
Daar kan je dus een iPad reserveren, en niet een iPhone...

DIT is de ENIGE link die je NODIG HEBT en moet volgen om te reserveren :d:

https://reserve.apple.com/NL/nl_NL/reserve/iPhone

BreeeZe 03-10-12 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 831870)
DIT is de ENIGE link die je NODIG HEBT en moet volgen om te reserveren :d:

https://reserve.apple.com/NL/nl_NL/reserve/iPhone

Ja dat klopt, maar de gemiddelde consument die niet op tweakers of iculture rond hangt en dus niet deze topics leest, die weet dat dus niet omdat op de apple site zelf de verkeerde link staat :)

scoop1 03-10-12 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BreeeZe (Bericht 831872)
Ja dat klopt, maar de gemiddelde consument die niet op tweakers of iculture rond hangt en dus niet deze topics leest, die weet dat dus niet omdat op de apple site zelf de verkeerde link staat :)

neee.... maar je komt alleen naar die link (ipad reserveren) als je klikt op Apple Store.... Het is niet een link dat duidelijk zegt of aangeeft het een reserveringslink is.

EN BIj Apple Store Amsterdam is iPad3 High Tech Product :d

Goodmushin 03-10-12 16:07

Nog geen mailtje ontvangen betreffende mijn reservering. Best jammer hehe

iTimvd 03-10-12 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goodmushin (Bericht 831883)
Nog geen mailtje ontvangen betreffende mijn reservering. Best jammer hehe

Dat kan ook niet want mensen kunnen tot 17 uur reserveren. Daarna sluit de inschrijving pas. Maar ik zou geen mail verwachten hoor, de voorraad is vandaag nog niet aangevuld (misschien vanavond)

Dliggy 03-10-12 16:38

Zit jij met een verrekijker op het Leidseplein ofzo?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.