//

iPhone 5 bij Apple Store in Amsterdam

iPhone 5 bij Apple Store in Amsterdam discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door arankamiroucha Sterker nog, de voorraad ligt gewoon bij de douane. Een vriend van mijn vader werkt daar en hij zegt dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1301  
Oud 09-10-12, 11:19
Pino_666 Pino_666 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arankamiroucha Bekijk bericht
Sterker nog, de voorraad ligt gewoon bij de douane.
Een vriend van mijn vader werkt daar en hij zegt dat de 'opslag' van Apple Europe gewoon vol ligt met iPhones voor de Benelux. Het is alleen wachten op een seintje van het Apple hoofdkantoor.

Ze zijn dus gewoon bewust 'vraag' aan het creeëren.
Is die opslag niet naast de opslagplaats voor Broodjes Aap ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1302  
Oud 09-10-12, 11:20
arankamiroucha arankamiroucha is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 45
Standaard

Uiteraard, snap ik.
Vooral omdat er geen bewijs is.
Ik geloof mijn vader uiteraard wel, ik denk ik deel het alleen met jullie.
Je mag zelf weten wat je wel en niet wil geloven natuurlijk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2012 om 10:21 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pino_666 Bekijk bericht
Is die opslag niet naast de opslagplaats voor Broodjes Aap ?
Ja precies!
Naast de Bullshit voorraad.


Alsof ik hier een beetje ga lopen liegen.
Ik vertel alleen wat ik gehoord heb, net zoals alle andere mensen doen die Apple gebeld hebben.
Alleen omdat dit niet van een officiële medewerker komt is het meteen gelul?
Alsof zij zo betrouwbaar bezig zijn.
  #1303  
Oud 09-10-12, 11:24
kaanmijo kaanmijo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arankamiroucha Bekijk bericht
Sterker nog, de voorraad ligt gewoon bij de douane.
Een vriend van mijn vader werkt daar en hij zegt dat de 'opslag' van Apple Europe gewoon vol ligt met iPhones voor de Benelux. Het is alleen wachten op een seintje van het Apple hoofdkantoor.

Ze zijn dus gewoon bewust 'vraag' aan het creeëren.
Dit heb ik inderdaad ook gehoord bij een APR..
  #1304  
Oud 09-10-12, 11:25
Pino_666 Pino_666 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arankamiroucha Bekijk bericht
Uiteraard, snap ik.
Vooral omdat er geen bewijs is.
Ik geloof mijn vader uiteraard wel, ik denk ik deel het alleen met jullie.
Je mag zelf weten wat je wel en niet wil geloven natuurlijk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2012 om 10:21 ----------



Ja precies!
Naast de Bullshit voorraad.


Alsof ik hier een beetje ga lopen liegen.
Ik vertel alleen wat ik gehoord heb, net zoals alle andere mensen doen die Apple gebeld hebben.
Alleen omdat dit niet van een officiële medewerker komt is het meteen gelul?
Alsof zij zo betrouwbaar bezig zijn.
Ik zeg niet dat jij liegt, maar ik geloof er simpelweg niets van dat Apple kunstmatige schaarste creëert. Deze hele situatie schaadt Apple alleen maar; annuleringen, mensen die toch voor een S3 kiezen enz enz
  #1305  
Oud 09-10-12, 11:25
arankamiroucha arankamiroucha is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaanmijo Bekijk bericht
Dit heb ik inderdaad ook gehoord bij een APR..
Dankjewel voor de ondersteuning
  #1306  
Oud 09-10-12, 11:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chonazz Bekijk bericht
Lijkt me moeilijk te geloven, maar goed.
Dit verhaal is alleen maar geloofwaardig als "het vrije verkeer van goederen" tussen Ierland en Holland is opgeheven.

De "Grote Magazijnen" van Apple Inc. bevinden in Ierland (Cork) en vanuit Ierland wordt elk EU-land bevoorraadt.

Maar misschien is Holland ondertussen wel uit de EU uitgetreden en liggen de Apple producten nu ergens bij de Hollandse Douane te wachten op een seintje van Apple Operations Europe in Ierland om de dingen te "importeren".
  #1307  
Oud 09-10-12, 11:29
arankamiroucha arankamiroucha is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Zaandam
Berichten: 45
Standaard

Weetje, nevermind.
Ik zeg alleen wat ik gehoord heb.
  #1308  
Oud 09-10-12, 11:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arankamiroucha Bekijk bericht
Weetje, nevermind.
Ik zeg alleen wat ik gehoord heb.
Weetje, ik zeg ook maar wat ik gehoord heb van de achterneef van de overbuurman van nonkel Jules
  #1309  
Oud 09-10-12, 11:32
dtroxx's schermafbeelding
dtroxx dtroxx is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 269
Standaard

Wat maken jullie je eigen toch druk om een gsm van 700 euro!
Je moet gewoon geduld hebben, heb je dat niet koop je toch lekker een S3 .
Daarbij geloof ik Arankamiroucha wel aangezien apple heel sterk is in zulke dingen .
Lees het boek maar eens van meneer jobs en denk dan nog maar eens na over de opslag bij de duane!
__________________
Iphone 6s 16gb (White Grey), iPad 2 16gb (zwart), iMac 21,5" i5,Mac Pro 8-core 2009"aTv2, Mac mini i5
  #1310  
Oud 09-10-12, 11:39
sjdop sjdop is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arankamiroucha Bekijk bericht
Weetje, nevermind.
Ik zeg alleen wat ik gehoord heb.
Ik neem aan dat iedereen distributie leest voor de info en voor zijn plezier en voor de sappige geruchten.

Daarom vind ik het een beetje jammer dat iemand gelijk helemaal af word gezeken omdat hij bepaalde info vanbinnen vader heeft.

Als je nou mensen van het forum wegwis hebben zeg het dungeon tegen ze.


Ik ben in ieder geval wel blij om dit te horen en als het dan niet waar zou zijn wat maakt het uit want uiteindelijk willen we allemaal gewoon die mooie iPhone 5.
  #1311  
Oud 09-10-12, 11:40
KriVa KriVa is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 18
Standaard

Zo lang Apple aan een goed tempo kan beginnen leveren 3-4 weken voor Kerstmis, denk ik dat ze bijna geen enkele verkoop gaan missen. Ze weten dat ze het kúnnen, dat ze een marktpositie en reputatie hebben waarin ze de hype kunnen rekken, en waarin ze bewust een enorm grote vraag kunnen creëeren.
Om eerlijk te zijn, uit hun, en marketinggewijs, oogpunt zou het enorm dom zijn om alles meteen uit te leveren. Nu kunnen ze de hype rond de nieuwe iPhone spreiden over ettelijke weken, waar die bij een grote bevoorrading al op enkele dagen voorbij zou zijn.

Mij zou het zeker niet verbazen als alle iPhone voor de eerstkomende paasmaandag al lang in de BeNeLux waren.
  #1312  
Oud 09-10-12, 11:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
Ze weten dat ze het kúnnen, dat ze een marktpositie en reputatie hebben waarin ze de hype kunnen rekken, en waarin ze bewust een enorm grote vraag kunnen creëeren.
En als Apple nu eens alle bestellingen onmiddellijk zou kunnen leveren. En iedereen die een Apple Store of APR binnenloopt simpelweg zoveel iPhone 5 zou kunnen kopen als hij/zij wil. Zou dat niet beter zijn voor de "cash flow" van Apple dan een "hype" in stand te houden.

De enigen die nu van de schaarste profiteren zijn de "opkopers" en " handelaren" die de iPhone 5 aan woekerprijzen verkopen.
  #1313  
Oud 09-10-12, 12:00
Opposer Opposer is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Sorry hoor mensen, maar dit gaat toch nergens over. Apple gaat zeker bewust 10 miljoen Iphones ergens in een warehouse opslaan wat hen handen vol geld kost, terwijl ze ze vandaag nog allemaal kunnen verkopen. Een vrij logische en goeie strategie inderdaad!
  #1314  
Oud 09-10-12, 12:04
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
Zo lang Apple aan een goed tempo kan beginnen leveren 3-4 weken voor Kerstmis, denk ik dat ze bijna geen enkele verkoop gaan missen. Ze weten dat ze het kúnnen, dat ze een marktpositie en reputatie hebben waarin ze de hype kunnen rekken, en waarin ze bewust een enorm grote vraag kunnen creëeren.
Om eerlijk te zijn, uit hun, en marketinggewijs, oogpunt zou het enorm dom zijn om alles meteen uit te leveren. Nu kunnen ze de hype rond de nieuwe iPhone spreiden over ettelijke weken, waar die bij een grote bevoorrading al op enkele dagen voorbij zou zijn.

Mij zou het zeker niet verbazen als alle iPhone voor de eerstkomende paasmaandag al lang in de BeNeLux waren.
Wat belangrijk is voor Apple en de aandeelhouders zijn de kwartaalcijfers van het kerst kwartaal, maar als de geruchten kloppen, en Apple introduceert volgende week of over 2 weken de iPad Mini, en ze hebben er nu al 10 miljoen besteld, dan zit dat wel goed. Een hype rekken kan ook op andere manieren dan schaarste creëren. De verhalen over slecht leverbare schermen, productiefouten en de staking in de foxxcon fabriek zorgt volgens mij voor meer schade als er maar een beperkt aantal toestellen te krijgen zijn... Als je gewoon naar de Apple Store kon lopen en een nieuwe iPhone kon ophalen, en je leest dan de verhalen over staking, productiefouten en problemen met het scherm dan denk je toch "het zal wel niet zo erg zijn, want er zijn genoeg iPhones te krijgen". Dat is nu dus niet het geval.

Ik maak me eerder zorgen dat ze de productie niet meer helemaal onder controle hebben en dat het geen geplande schaarste is, maar dat ze de productie gewoon niet hoog genoeg krijgen.

Jonas
  #1315  
Oud 09-10-12, 12:53
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

ik geloof best dat er bij een expediteur een voorraad ligt..

vroegah ... was het zo dat een bedrijf eerst bij een expediteur voorraad liet binnen komen om dan in 1 keer aangifte te doen met een grote partij scheelt weer kosten en je krijgt minder administratie rompslomp...
  #1316  
Oud 09-10-12, 13:04
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

op de wijze woorden van Chonazz word er gezegd:

Citaat:
Dit lijkt me het meest voor de hand liggend. Tim Cook is heer en meester de distributie en volgens mij kickt die man eerder op het feit van grote cijfers en snelle verkoop dan op de (pure) kwaliteit. Zowat het tegenovergestelde van de perfectionistische Steve Jobs dus. Die ik in een situatie waarbij fabrieken niet optimaal werken nog wel eens het besluit had zien nemen om de release voor Amerika wat exclusiever te houden (zoals we zagen bij de 3g, 3gs en 4 waarbij er veel minder geschaald werd als bij de huidige iPhone 5).

Met Steve had ik er al een hard hoofd in met die "gecreëerde' schaarste verhalen, maar met Tim Cook nog veel meer. Zeker nu hij zon populistische product als de iPad Mini gaat lanceren welke enkel gericht is op de grote cijfers.

Overigens heb ik niks tegen deze strategie van de grote cijfers; hoe groter het eco systeem van Apple hoe beter het zal gaan werken. Daar gelaten dat ze altijd wel wat tegendruk moeten houden van de concurrenten voor optimale markt werking.
__________________
iPhone 5s 64GB Gold 8.3 / Apple TV 3 8GB Black 7.2 no JB / Apple Watch Sport 38mm Silver

Laatst gewijzigd door scoop1; 09-10-12 om 13:05. Reden: xtra info
  #1317  
Oud 09-10-12, 13:46
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

Pffff wat een gezemel zeg

Waar zijn die Mods die het zo heerlijk vinden om posts te wissen onder het mom van opschonen???
  #1318  
Oud 09-10-12, 13:53
Tha_Duck Tha_Duck is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
Hehe .. ik denk dat het ook niet lang meer duurt voordat de eerste reactie in de trant van "Ik ben Apple zat, ze zijn onrechtvaardig, het is niet eerlijk. Ik koop een Sasmung Galaxy S3" komt!
Ik heb vorige week een S3 beetgepakt om te kijken of ik het beter zou vinden dan Apple. Ik heb het ding na 5 seconden losgelaten en moest mijn buik vasthouden van het lachen. Als ik met een tablet wil lopen pak ik mijn iPad3 wel. Belachelijk groot en plastic, brrr. Geef mij maar kwaliteit!
  #1319  
Oud 09-10-12, 15:45
Willem... Willem... is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 102
Standaard

Huh what, ik heb net kunnen reserveren.... Ik dacht hoe dit %*} kan dat dus heb gelijk een 64gb zwart gereserveerd. Vertelde het minuut later aan een vriend met de vraag of hij ook wilde en nog geen 4 minuten nadat ik had gereserveerd was de pagina alweer offline... Ik heb iniedergeval er nu eentje gereserveerd dus hoop dat ik mailtje ontvang vanavond.
Tijd van reserveren was overigens 14:17
  #1320  
Oud 09-10-12, 15:51
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem... Bekijk bericht
Huh what, ik heb net kunnen reserveren.... Ik dacht hoe dit %*} kan dat dus heb gelijk een 64gb zwart gereserveerd. Vertelde het minuut later aan een vriend met de vraag of hij ook wilde en nog geen 4 minuten nadat ik had gereserveerd was de pagina alweer offline... Ik heb iniedergeval er nu eentje gereserveerd dus hoop dat ik mailtje ontvang vanavond.
Tijd van reserveren was overigens 14:17

je hebt niets gereserveerd... je cache was namelijk niet vernieuwd.. je hebt in feite wel alles ingevuld en opgestuurd. maar niets is doorgekomen bij apple..
hun server neemt niets aan qua reservering...
moment dat je pagina vernieuwt of cache leeg maakt dan zie je wat in feite echt is....
Reageren

Labels
iphone 5



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
looking for orange Apple t-shirt big opening Apple store Amsterdam: I can pay! cinopanacea Chat en geruchten 3 12-09-13 20:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.