iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 5: Online Besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/126212-iphone-5-online-besteld.html)

AAPL 29-09-12 12:30

Zwart 32 GB

Besteld op 28/9/12, om 22:30 uur

Verzendklaar: 3 - 4 Weeks Levert 23 Oct, 2012 - 29 Oct, 2012

W271868***

symen89 29-09-12 14:06

Zwart 16 GB 2x

Besteld op 28/9/12, om 07.46 uur

Verzendklaar: 3 - 4 Weeks Levert 23 Oct, 2012 - 29 Oct, 2012

W270190***

gosat 29-09-12 18:59

Ik heb gisteren ook de iphone besteld. Ik heb met creditcard betaald, maar ik zie dat er nog niets is afgeschreven. Ik heb ook nog maar 1 email gehad waarin staat dat de bestelling verwerkt wordt. Is dit normaal? Ik heb namelijk een ander factuuradres gebruikt dan die bekend is bij m'n bank/creditcardmaatschappij.

Overigens: W2441XXX. 28/9 om 8:50. 16gb zwart. (Ook gelijk een microusb adapter besteld erbij). Beide op levering 23-29okt.

scoop1 29-09-12 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gosat (Bericht 829460)
Ik heb gisteren ook de iphone besteld. Ik heb met creditcard betaald, maar ik zie dat er nog niets is afgeschreven. Ik heb ook nog maar 1 email gehad waarin staat dat de bestelling verwerkt wordt. Is dit normaal? Ik heb namelijk een ander factuuradres gebruikt dan die bekend is bij m'n bank/creditcardmaatschappij.

Overigens: W2441XXX. 28/9 om 8:50. 16gb zwart. (Ook gelijk een microusb adapter besteld erbij). Beide op levering 23-29okt.

ten eerste, de CreditCard word alleen belast als de iPhone echt verzendklaar word gemaakt en word verzonden.. diezelfde dag word hij belast.. dit kan dus 23/10 zijn..

daarnaast als Apple 23/10 de betaling gaat verifieren en je factuuradres klopt niet, zoals bij de bank bekend is, dan kun je het vergeten..
de betaling gaat niet door en je hebt dus geen iPhone.. :D

als je deze hele topic had gelezen dan is dit meerdere malen vermeld...
Geef aub de juiste betaal gegevens door...
Speel er niet mee.. anders kun je lekker langer wachten...
Is for your own good will

gosat 29-09-12 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 829469)
ten eerste, de CreditCard word alleen belast als de iPhone echt verzendklaar word gemaakt en word verzonden.. diezelfde dag word hij belast.. dit kan dus 23/10 zijn..

daarnaast als Apple 23/10 de betaling gaat verifieren en je factuuradres klopt niet, zoals bij de bank bekend is, dan kun je het vergeten..
de betaling gaat niet door en je hebt dus geen iPhone.. :D

als je deze hele topic had gelezen dan is dit meerdere malen vermeld...
Geef aub de juiste betaal gegevens door...
Speel er niet mee.. anders kun je lekker langer wachten...
Is for your own good will

Ik ga wel ff met ze bellen. Desnoods ga ik m'n adres bij de bank wel veranderen.

tommie117 29-09-12 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gosat (Bericht 829483)
Ik ga wel ff met ze bellen. Desnoods ga ik m'n adres bij de bank wel veranderen.

zon haast heeft het niet hoor, zolang je het maar regelt voordat ze die dingen verzendklaar gaan maken (maar dat is waarschijnlijk toch pas over 2 a 3 weken in het gunstigste geval)

dnmark 29-09-12 20:31

Als het goed is kan je de reservering op je creditcard wel zien. Ik zie dat mijn limiet voor deze maand met 659 is gedaald terwijl er nog niks in rekening is gebracht.

Besteld: Zwart 16GB op 28 september 20:51.

Geronimo85 29-09-12 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 829469)
ten eerste, de CreditCard word alleen belast als de iPhone echt verzendklaar word gemaakt en word verzonden.. diezelfde dag word hij belast.. dit kan dus 23/10 zijn..

daarnaast als Apple 23/10 de betaling gaat verifieren en je factuuradres klopt niet, zoals bij de bank bekend is, dan kun je het vergeten..
de betaling gaat niet door en je hebt dus geen iPhone.. :D

als je deze hele topic had gelezen dan is dit meerdere malen vermeld...
Geef aub de juiste betaal gegevens door...
Speel er niet mee.. anders kun je lekker langer wachten...
Is for your own good will

Volgens mij is de betaling al geauthoriseerd en, zoals vermeld, is het bedrag gereserveerd op je creditcard. De betaling is dus ook al geverifieerd. Het is dus niet waar dat je bvb op 23/10 nog voor verrassingen zal komen te staan. De betaling is nu al in orde, alleen de effectieve afschrijving gebeurt pas bij verzending.

gosat 29-09-12 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo85 (Bericht 829600)
Volgens mij is de betaling al geauthoriseerd en, zoals vermeld, is het bedrag gereserveerd op je creditcard. De betaling is dus ook al geverifieerd. Het is dus niet waar dat je bvb op 23/10 nog voor verrassingen zal komen te staan. De betaling is nu al in orde, alleen de effectieve afschrijving gebeurt pas bij verzending.

Dat is jammer. Ik heb m toch maar geannuleerd. Mn zusje wilde ook bestellen (via mijn cc). Dus nu een nieuwe bestelling gedaan voor 2 iphones (zw+wit, 16gb). Nu gewoon alles op het juiste adres (van mn ouders).

gelukkig had ik mn limiet verhoogd naar 2,5k.

scoop1 30-09-12 02:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo85 (Bericht 829600)
Volgens mij is de betaling al geauthoriseerd en, zoals vermeld, is het bedrag gereserveerd op je creditcard. De betaling is dus ook al geverifieerd. Het is dus niet waar dat je bvb op 23/10 nog voor verrassingen zal komen te staan. De betaling is nu al in orde, alleen de effectieve afschrijving gebeurt pas bij verzending.

Ok... kan Kloppen.. alleen bij mij was het geval dus heel anders freund..
Wat ik van ICS Card Services (Creditcard Maatschappij Nederland) heb begrepen:
een reservering op de Card, kan elk bedrijf doen.. maar dit wil niet zeggen dat de betaling geautoriseerd is...
Een reservering houdt in dat de klant dat bedrag in elk geval niet kan gebruiken van zn cc.....

Als apple de phones verzendklaar maakt, dan word er gegevens uitgewissseld met de bank die bij apple is opgegeven.. indien deze 1 op 1 overeenkomen word de betaling officieel goedgekeurd..
komen de gegevens, op 1 of ander manier niet overeen, dan zal de betaling geweigerd worden... en is de reservering ook gelijk weg...

Dit heb ik meegemaakt bij me iPad... ik moest 17 dagen wachten....
Apple had geld op de cc wel gereserveerd...
maar na 16dagen hebben ze de cc belast en toen was hij geweigerd, omdat ik in 17 dagen tijd was verhuisd naar een nieuw adres...
BIj de bestelling had ik de afleveradres mijn nieuwe woonadres opgegeven, maaar me factuuradres was nog bij de oude adres en die is dus geweigerd.

Moest ik weer opnieuw bestellen en 9dgn wachten en toen had ik me iPadje binnen :D

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 september 2012 om 02:38 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gosat (Bericht 829614)
Dat is jammer. Ik heb m toch maar geannuleerd. Mn zusje wilde ook bestellen (via mijn cc). Dus nu een nieuwe bestelling gedaan voor 2 iphones (zw+wit, 16gb). Nu gewoon alles op het juiste adres (van mn ouders).

gelukkig had ik mn limiet verhoogd naar 2,5k.

IS BETER... ben je beter van af..
Zonde van de tijd indien de betaling op 1 of ander manier misgaat :rolleyes:

urban 30-09-12 16:40

Ik heb alleen een betaal gegevens mail gehad maar geen bevesteging komt dit omdat ik niet via CC maar overschrijving heb gedaan? Is wel vrijdag avond betaald maar wacht nog steeds af krijg je die bevesteging als het is ontvangen ?

scoop1 30-09-12 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door urban (Bericht 829966)
Ik heb alleen een betaal gegevens mail gehad maar geen bevesteging komt dit omdat ik niet via CC maar overschrijving heb gedaan? Is wel vrijdag avond betaald maar wacht nog steeds af krijg je die bevesteging als het is ontvangen ?

Bevestiging van dat je betaald heb bedoel je !?
Bij overschrijving gaat geld by Worldpay zitten. Die gaaat vervolgens apple melden dat dhr. Urban een bedrag van €569 heeft overgemaakt met kenmerk: iphone 5 ofzo...
Vervolgens registreert apple financiele afdeling dat en word hy binnen een paar dagen (4-9werkdagen) verwerkt bij Apple.
Vervolgens zal Apple dan het product opsturen en je bevestiging sturen....

Expliciet betaal gegevens zijn er niet. Is het geld van je rekening afgeschreven?! Dan is de afschrijving op internetbankieren/rekeningafschrift meeeer dan voldoende bevestiging :-))

urban 30-09-12 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 829972)
Bevestiging van dat je betaald heb bedoel je !?
Bij overschrijving gaat geld by Worldpay zitten. Die gaaat vervolgens apple melden dat dhr. Urban een bedrag van €569 heeft overgemaakt met kenmerk: iphone 5 ofzo...
Vervolgens registreert apple financiele afdeling dat en word hy binnen een paar dagen (4-9werkdagen) verwerkt bij Apple.
Vervolgens zal Apple dan het product opsturen en je bevestiging sturen....

Expliciet betaal gegevens zijn er niet. Is het geld van je rekening afgeschreven?! Dan is de afschrijving op internetbankieren/rekeningafschrift meeeer dan voldoende bevestiging :-))

Aaa thnx :)

En trouwens €569? Je bedoeld 659€?

roden737 30-09-12 19:35

Ik heb de 28ste een witte 32 iphone 5 gekocht, (online apple store)

Lees nu jullie commentaar mbt de adresgegevens van de opgegeven creditcard.

Het aflever adres is hetzelfde als mijn factuuradres in Nederland, probleem is ik woon in Dubai en heb met mijn creditcard hier de iphone gekocht maar mijn adres volgens de bank hier van mijn kaart komt dus niet overeen met het adres wat ik bij apple heb opgegeven.

Zou graag even contact opnemen met apple maar die hebben nergens een email adres staan en dat 0800 nummer kan ik niet bellen hier....

Iemand die mij advies of een tip kan geven?


Bedankt!

MetalElectric 30-09-12 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roden737 (Bericht 830062)
Ik heb de 28ste een witte 32 iphone 5 gekocht, (online apple store)

Lees nu jullie commentaar mbt de adresgegevens van de opgegeven creditcard.

Het aflever adres is hetzelfde als mijn factuuradres in Nederland, probleem is ik woon in Dubai en heb met mijn creditcard hier de iphone gekocht maar mijn adres volgens de bank hier van mijn kaart komt dus niet overeen met het adres wat ik bij apple heb opgegeven.

Zou graag even contact opnemen met apple maar die hebben nergens een email adres staan en dat 0800 nummer kan ik niet bellen hier....

Iemand die mij advies of een tip kan geven?


Bedankt!

Volgens mij gaat het Apple er om dat je factuur adres overeen moet komen met het adres wat bij je creditcard maatschappij geregistreerd staat. Het bezorgadres mag volgens mij verschillen, maar dit weet ik helaas niet 100 % zeker, wel voor 99 %. Hier heb je misschien niet heel veel aan, maar ik zeg alleen wat ik weet, hopelijk kom je er uit ;)

scoop1 30-09-12 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roden737 (Bericht 830062)
Ik heb de 28ste een witte 32 iphone 5 gekocht, (online apple store)

Lees nu jullie commentaar mbt de adresgegevens van de opgegeven creditcard.

Het aflever adres is hetzelfde als mijn factuuradres in Nederland, probleem is ik woon in Dubai en heb met mijn creditcard hier de iphone gekocht maar mijn adres volgens de bank hier van mijn kaart komt dus niet overeen met het adres wat ik bij apple heb opgegeven.

Zou graag even contact opnemen met apple maar die hebben nergens een email adres staan en dat 0800 nummer kan ik niet bellen hier....

Iemand die mij advies of een tip kan geven?


Bedankt!


Het enige wat je moet doen. de Factuuradres die je bij APPLE doorgeeft en de FactuurAdres van je CreditCard afschrift moet hetzelfde zijn..
Postcode en Huisnr... Dat is namelijk het reden van CVC Code....
Zonder deze code kan je geen enkel online betaling met de CreditCard verrichten.. Nergens op de wereld...

Dus nogmaals. je woont in Dubai of Africa of Antartica... Op dit moment, waar komt je CreditCard afschrift? of als je hem online bekijkt, welke Adres staat op de Online Afschrift?
Dit is ook je FACTUUR ADRES die je bij APPLE Opgeeft!

Afleveradres kan je dan Dubai of Brazil of Groenland opgeven. Dat is niet ERG!
Indien je binnen een zeer korte tijd 3x online betalingen (grote bedragen) verricht met een afwijkend afleveradres, dan blokkeert de bank tijdelijk je Card op basis van Fraude. 1 telefoontje en binnen 1min ben je weer gedeblokkeerd. :D

Op dit moment weten we niet hoe Apple Dubai gaat reageren...
APPLE Nederland reageert heel anders, exact hetzelfde als APPLE USA..
Factuuradres is zeer belangrijk. moet overeenkomen met bank...
APPLE Dubai zal niet anders zijn...
Het beste wat je kunt doen, is je bestelling wijzigen en dit keer de juiste factuuradres opgeven.. Dan ben je zeker...
Nogmaals bij een reservering, zoals wat apple nu gedaan heeft, het bedrag van 1 of 2 iphones gereserveerd op de card, is er nog niets aan de hand.
Een officiele verifiëring op basis van NAW gegevens heeft nog niet plaatsgevonden. Dit zal een dag of 2 voordat product word verzonden, gedaan worden....

Kan je bestelling niet wijzigen.. Geen probleem. Annulleer de bestelling en plaats je hem opnieuw...

OF je doet gewoon nix en wacht het af.. wie weet krijg je geen enkel probleem...
Dit is namelijk bij elke Bank of Card weer verschillend...
AMEX
Visa
Master
Diner
Werken allemaal op een eigen manier... DUs stress niet zou ik zeggen..:D
Nadeel is, kleine xtra wachttijd in het ergste geval :rolleyes:

Succes

roden737 30-09-12 22:41

Bedankt voor de reacties.

Toch apart dat ik deze vraag niet direct aan apple kan stellen..

Ik woon dus in Dubai, mijn afleveradres is in NL, creditcard met mijn naam maar zoals ik al vermeld heb is het afleveradres correct maar wil ik het factuur adres wijzigen wat dus niet lukt alleen om te voorkomen dat mijn betaling geblokkeerd word door apple (heb al contact opgenomen hier in Dubai met mijn bank en die voorzien verder geen problemen).

Familie komt in November deze kant op met de iphone dus vertraging zou wel pijnlijk zijn..

lindsayayo 01-10-12 10:41

Vrijdag 28 september om 06:00 W2135 en meteen geld overgemaakt. Kreeg net een mailtje dat het geld is ontvangen en de bestelling word verwerkt. De levering staat nu op 24 - 30 oct. ipv 23 - 29 oct..

Guest-20180129142242 01-10-12 10:47

Dat is bij ook het geval. Waarom zou hij nu weer 1 dag opschuiven? Liever heb ik hem natuurlijk morgen al.

Jieve 01-10-12 11:04

Vrijdag om 5:50 iPhone 5 besteld, status is nu "Artikelen Worden verwerkt". Wat is bij jullie de status?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:32.