iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone kopen via marktplaats (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/127301-iphone-kopen-via-marktplaats.html)

woonie 11-10-12 16:38

iPhone kopen via marktplaats
 
Mijn iphone is pas geleden gestolen, ik ben van plan om een iphone te kopen via marktplaats. Wat toch goedkoper is. Ben alleen niet zo bekend met marktplaats

Nu is mijn vraag waar je allemaal op moet letten tijdens het kopen van een iphone

Alvast bedankt,

Jusuuu 11-10-12 17:06

Waar ik persoonlijk op let bij Marktplaats is de prijs en in welke staat het toestel is. Wat Marktplaats zelf zegt; Lijkt iets te mooi om waar te zijn? Dan is dat ook meestal zo. Laat iig de telefoon niet versturen, haal het toestel op zodat je er gelijk maar kunt kijken en testen etc.

Op deze site kun je een verkopers check doen, maar hou er rekening mee dat niet iedere oplichter op deze site staat vermeld, dus zelf ook goed nadenken met transacies etc.
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

Succes!

Werner1963 11-10-12 17:17

en wat denk je van hier ?
Te koop aangeboden forum > Kopen en verkopen forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Dutchy123 11-10-12 17:59

Altijd ophalen,of laten brengen,nooit laten opsturen en vooruit betalen!
Te mooi om waar te zijn is te mooi om waar te zijn
Vraag van te voren het IMEI nr,zodat je thuis al wat kan checken
Vraag om de aankoopbon of evt garantiebewijs
Alle funkties checken(ook Wi-Fi)
Indien hij teruggezet is in fabrieksinstellingen,eerst activeren,anders kan je je simkaart(uiteraard meenemen) niet controleren(simlockvrij of niet? Unlockable Iphones kun je niks mee als je pech hebt)
Dus bij de verkoper aangeven dat hij nog niet gereset moet worden en anders daar aan de pc hangen en met itunes activeren(account van de verkoper,je reset hem toch na de check)
Vraag de verkoper of je gebruik mag maken van zijn Wi-Fi om te checken of deze werkt

Als je 1 van deze zaken niet kan checken is het risico groot dat je een kat in de zak koopt

Succes!

boswachter85 23-02-14 20:47

Beste mensen,
Morgen ga ik kijken naar een iphone 5s via marktplaats.
Deze zit nog in seal/plastic en de bon zit erbij.
Hij heeft deze verkregen via verlenging van abonnement.

Waar moet ik morgen op letten tijdens de koop? Moet ik het imei checken? Staat deze op de doos? Waar check ik de imei?
Ik heb bij de verkoper thuis afgesproken.

Graag tips!

suzuki2002 23-02-14 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 (Bericht 950864)
Beste mensen,
Morgen ga ik kijken naar een iphone 5s via marktplaats.
Deze zit nog in seal/plastic en de bon zit erbij.
Hij heeft deze verkregen via verlenging van abonnement.

Waar moet ik morgen op letten tijdens de koop? Moet ik het imei checken? Staat deze op de doos? Waar check ik de imei?
Ik heb bij de verkoper thuis afgesproken.

Graag tips!


Of het geen lease apparaat is .
Of het geen clone is.

Kan best zijn dat verkoper nog met een smoes komt dat hij niet kan op afgesproken tijd , en vraagt om alsnog te versturen , dan ook zeker niet aan beginnen

boswachter85 23-02-14 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 950866)
Of het geen lease apparaat is .
Of het geen clone is.

Kan best zijn dat verkoper nog met een smoes komt dat hij niet kan op afgesproken tijd , en vraagt om alsnog te versturen , dan ook zeker niet aan beginnen

Ik heb zijn adres gekregen en woont bij mij om de hoek.
Hoe kom ik er achter qua lease of clone?!

Aaipad 23-02-14 22:16

Een leasetoestel hoef je niet bang voor te zijn. In de overeenkomst die de verkoper heeft met zijn provider staat dat hij aan het einde van zijn contractperiode het toestel weer inlevert. Doet hij dat niet, dan betaalt hij de overeengekomen restwaarde. En die wordt automatisch afgeschreven!

Bij een clone werkt de vingerafdrukscanner niet en kan je volgens mij via Instellingen > Algemeen > Software-update controleren wat de meest recente software is.

Een 5s zal tegenwoordig toch minimaal met iOS 7.0.4 worden geleverd.

arjan95 24-02-14 13:43

Neem een laptop met iTunes mee en sluit de iPhone daarop aan. Clones worden nooit door iTunes herkend. Daarnaast moet je een eigen simkaart meenemen en deze testen voor de simlock. Als de sim meteen werkt is hij simlock vrij. Laat de iPhone ook herstellen om te kijken of er geen activatie lock op zit. Als je na het herstellen de iPhone opnieuw kunt activeren dan zit er geen lock op.

Bubbly 27-02-14 02:29

Neem een laptop mee en riskeer dat deze gestolen wordt (tenzij je liever een messteek of drie incasseert) :)

Ik snap de tip wel, maar of ik 't nou ook echt zou aanraden…


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.