//

Apple tv of airport express

Apple tv of airport express discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Zelf heb ik een airport express en stream heel gemakkelijk via mijn Mac en iPhone muziek naar mijn set. Nu wil iemand die ik ken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-10-12, 19:09
alexander1 alexander1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 35
Standaard Apple tv of airport express

Zelf heb ik een airport express en stream heel gemakkelijk via mijn Mac en iPhone muziek naar mijn set.

Nu wil iemand die ik ken ook kunnen streamen. Is het verstandig om ipv een express een Apple tv aan te schaffen?

Bij de express vind ik het prettig dat ik direct kan streamen en m'n tv kan aan staan, maar als die uit staat is dat ook geen probleem. Is het bij de Apple tv mogelijk om muziek van de ipad en iPhone te streamen naar de boxen of moet de tv aanstaan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-12, 20:28
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De Apple tv is een settop-box, dus die werkt onafhankelijk van je tv. Je tv hoeft dus niet aan te staan, om de Apple tv aan te hebben, en te gebruiken om muziek naar de streamen middels AirPlay.

Het enige waar je op moet letten als je een Apple tv koopt ipv een Airport Express, is dat je de Apple tv waarschijnlijk onder / dichtbij je tv gaat zetten. Als de versterker voor je muziek dan weer heel ergens anders staat, moet je een heel lang kabeltje gebruiken om de Apple tv aan je versterker te verbinden.

Tot slot weet ik niet zeker welke audio-uitgang de Apple tv heeft. De Aiport Express heeft een gecombineerde digitale / analoog uitgang met 3,5mm jack ('koptelefoonplug') dus die kan je met een simpele dropveter naar je versterker doorlussen. De Apple tv heeft alleen audio-out via optische TOSLINK uitgang en/of via HDMI. Je versterker moet die aansluiting(en) dan ook hebben.

Zie bijv. ook dit draadje: http://www.macfreak.nl/forums/topic/...audio-uitgang/ waar onder andere deze oplossing te vinden is voor dit probleem: http://www.elektronica-online.nl/?content=13134

Laatst gewijzigd door ballegooier; 19-10-12 om 20:40.
  #3  
Oud 19-10-12, 22:46
alexander1 alexander1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 35
Standaard

Bedankt voor je reactie. Zojuist de Apple tv gehaald en aangesloten. Werkt perfect!
  #4  
Oud 20-10-12, 13:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Prima. Hoe heb je de Atv aangesloten op je versterker? Misschien voor iemand anders die later met dezelfde vraag zit, nog wel relevant!
  #5  
Oud 20-10-12, 17:51
alexander1 alexander1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 35
Standaard

Sorry, geen probleem!

Met hdmi aangesloten op de tv en met een optische kabel op de versterker.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple TV en Airport express tegelijk gebruiken frederik7 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 10-09-12 11:25
ipad en airport express vincelauwe iPad algemeen 2 23-04-12 17:21
Muziek: Airport express astramen Muziek, foto & video 7 11-10-11 09:54
Apple airport express toontje iPhone algemeen 4 06-02-11 16:58
Airport express astramen iPhone algemeen 0 02-09-10 18:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.