iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Oley gsm (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/133206-oley-gsm.html)

Wailer 12-01-13 22:36

Oley gsm
 
Via marktplaats kwam ik op de volgende site terecht: OleyGSM - Vier 2013 met onze fantastische stuntaanbiedingen!.

Site ziet er gelikt uit, maar -uiteraard- geen thuiswinkelwaarborg oid.

Mooie prijzen...te mooi om waar te zijn? Op zich een galaxy s2 voor €270,- waar mediamarkt ze in de bak heeft liggen voor €299,-

Ook Iphone 4s erg scherp geprijsd?

Iemand die meer info heeft?

xbored 13-01-13 10:53

Zie dit topics en dan laatste bericht(van mij)
http://forum.iculture.nl/f41/kopen-v...tml#post867147
Trap er niet in!!!
Laat me raden....... Advertentie van iemand die 1 dag en anders heel kort geleden aangemeld is?

Ip gegevens bekeken...zie hieronder wil je ook alle adres gegevens? Dat kan ff kijken naar bericht waarnaar ik verwezen heb hierboven...
Ipadres controleren? https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/ en accepteer voorwaarden met vinkje in de balk tik je alleen oleygsm in niks ervoor en niks erachter.

ns3.cp.hostnet.nl
Datum registratie 2012-12-20
Datum laatste wijziging 2012-12-20
Administratie door NL Domain Registry

Zoals je ziet bestaat de webshop nog maar heel kort!
Ja idd iedereen moet een keer beginnen met een shop, maar in combi met de aanmelding van persoon op marktplaats en de prijzen van bijv iPhone geloof ik er niks van...

Citaat:

Doordat wij een zeer efficiënte manier van werken hebben, bent u verzekerd van een snelle service en de laagste prijzen in de markt
Zeer mooi verhaal en dat schrijven alle (malafide) webshops.
En een groot bedrijf/concern als bijv media markt kunnen er geen cent afhalen...?

Ook op opgeletopinternet staat al een melding......
Oley GSM uit Oss www.oleygsm.nl G.A.MAGENDANS ABN 465382711

Ook zoiets, de retouraanvraag. Reden van retour: * en dan alles in het Engels..... Ik ben bij dit soort sites niks anders tegen gekomen dan dat....
Dus ben benieuwd hoelang de site online blijft of dat er meldingen komen van nietsvermoedende mensen.....
Heb even een fake bestelling geplaatst op de webshop om rekening gegevens te achter halen..Tot zo ver geen melding op url, Iban nummer en rekeningnummer bij www.mijnpolitie.nl
Maar dat zegt niks aangezien de website nog "jong" is en eventuele aangiftes nog verwerkt moeten worden.
Als ik jou was... NIET DOEN!! Ik gok op een kat in de zak!

Maar goed ook ik kan het verkeerd hebben.....

Wailer 13-01-13 15:12

@ xbored
Heldere redenatie en je hebt een ijzersterk punt. En idd is 'goedkoper door kostenbesparing door geen fysieke winkel' is een veelgebruikte.

Ik hoopte natuurlijk stiekem op reacties hier dat mensen er besteld hebben en geleverd hebben gekregen.

Ik liep net hier door de stad (den bosch) en kwam langs zo'n telefoon/belhuis achtig ding. OBT telecom ofzo... Met gewoon aangeplake A4tjes met telefoons erop en de prijs erbij. Die hebben wel een fysieke winkel dus en ik zal er ns binnenlopen. Ook redelijke prijzen namelijk. Kijken, kijken, kijken en heel goed nadenken/checken voor we gaan kopen :)

Guest-20180925190238 13-01-13 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wailer (Bericht 868236)
Ook redelijke prijzen namelijk. Kijken, kijken, kijken en heel goed nadenken/checken voor we gaan kopen :)

Kijken, kijken, kijken kan je toch ook op Apple als je een iPhone wil kopen :confused:

Wailer 13-01-13 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 868242)
Kijken, kijken, kijken kan je toch ook op Apple als je een iPhone wil kopen :confused:

Ah ja, kijken of de de telefoons die ze verkopen echt zijn, nieuw zijn etc.

xbored 13-01-13 19:07

Hou dit forum nou maar in de gaten.... Dan word het vanzelf duidelijk..

Oley GSM uit Oss www.oleygsm.nl G.A.MAGENDANS ABN 465382711

Onthou nou 1 gouden regel..
Als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo!

Wailer 13-01-13 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xbored (Bericht 868272)
Hou dit forum nou maar in de gaten.... Dan word het vanzelf duidelijk..

Oley GSM uit Oss www.oleygsm.nl G.A.MAGENDANS ABN 465382711

Onthou nou 1 gouden regel..
Als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo!

Ik houd het forum zeker in de gaten. En die gouden regel ken ik, no worries.

Mijn kijken kijken kijken etc was ook vooral bedoeld betreffende die winkel hier in de stad.

xbored 13-01-13 23:32

Das mooi! Helaas zijn er te veel mensen die klakkeloos alles geloven en vertrouwen..... Waardoor die etters vrij hun gang kunnen gaan

fahim 15-01-13 21:07

geachte mensen
de site www.olegsm.nl is inderdaad een neppe site.
zei gebruiken onze gegevens + KVK nummer.
dus bestel hier niets op je producten komen niet aan en je geld gaat verloren.
heb hiervan ook aangifte gedaan bij de politie.
hoop jullie genoeg te hebben geinformeerd.

met Vriendelijke groet
Fahim Gsm Centre

xbored 15-01-13 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fahim (Bericht 868746)
geachte mensen
de site www.olegsm.nl is inderdaad een neppe site.
zei gebruiken onze gegevens + KVK nummer.
dus bestel hier niets op je producten komen niet aan en je geld gaat verloren.
heb hiervan ook aangifte gedaan bij de politie.
hoop jullie genoeg te hebben geinformeerd.

met Vriendelijke groet
Fahim Gsm Centre

Dat bedoel ik dus!!!

Fahim, ben jij de geregistreerde eigenaar van het KVK nummer?
Zo ja meld het op opgelichtopinternet.nl Oley GSM uit Oss www.oleygsm.nl G.A. MAGENDANS ABN 465382711
Ik heb al gezien dat je daar had gepost
Maak alsjeblieft ook melding op hostnet! Zodat hij offline gehaald kan worden
https://www.hostnet.nl/contact/abuse

Fahim bedankt voor het melden en de aangifte!

fahim 15-01-13 22:40

Heb het vanmiddag bij hostnet gemeld ze namen de melding in behandeling dus hoop dat ze de site OleyGSM - Vier 2013 met onze fantastische stuntaanbiedingen! zo snel mogelijk uit de lucht halen zodat er niet nog meer gedupeerde vallen! Met vriendelijke groet fahim

colliehome 16-01-13 10:17

Hier kan dus een slotje.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.