iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   goedkoopste plaats om een iphone 5 te kopen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/136930-goedkoopste-plaats-om-iphone-5-kopen.html)

Guest-20191128132130 19-03-13 08:46

goedkoopste plaats om een iphone 5 te kopen
 
Hallo,

ik wil een iphone 5 los gaan kopen maar als ik met google doe zoeken vind ik eigenlijk alleen maar launch prijzen van de iphone 5.

Nu vraag ik me af waar de iphone 5 het goedkoopste is of in Nederland óf België óf Duitsland. Mocht iemand dit weten ook graag de winkel/website.

alvast bedankt!

Werner1963 19-03-13 09:12

Ik denk dat de prijzen (nog) overal gelijk maar zijn, dixons geeft 3 jaar garantie.
Misschien dat sommigen een screenprotector of case bijgeven.
edit:
Heb iets te vroeg geroepen. Kjk hier eens
http://ds1.nl/c/?wi=57068&si=860&li=...nb_12019_12095

Onyx 19-03-13 10:02

Kijk eens rond in de verkoophoek op dit forum, of zelfs Marktplaats.
Staan regelmatig iPhone 5 uitvoeringen te koop, nieuw, nog geseald en wel vanaf zo'n €550.- voor een 16Gb model.
Als een paar weken oud je niet uitmaken kan je ze al krijgen onder de €500.-

ikStefan 19-03-13 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 886220)
Kijk eens rond in de verkoophoek op dit forum, of zelfs Marktplaats.
Staan regelmatig iPhone 5 uitvoeringen te koop, nieuw, nog geseald en wel vanaf zo'n €550.- voor een 16Gb model.
Als een paar weken oud je niet uitmaken kan je ze al krijgen onder de €500.-

Moet je alleen wel opletten dat je geen lease toestel overkoopt.. :p

Gilles111 20-03-13 00:37

Of een gestolen, of kloon, of buitenlandse met simlock of met schade (al dan niet zichtbaar)...

Techfreak 20-03-13 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 886436)
Of een gestolen, of kloon, of buitenlandse met simlock of met schade (al dan niet zichtbaar)...

Of eentje uit België die bij dat transport van Mobistar gestolen is. :)

Werner1963 20-03-13 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 886448)
Of eentje uit België die bij dat transport van Mobistar gestolen is. :)

Die zijn allemaal al uitverkocht :)

Onyx 20-03-13 12:03

Komkom mannen (en dames :d ), het is natuurlijk niet zo dat er nergens 2e hands een nette iPhone is te vinden.
Hier op het forum heb ik er aardig vertrouwen in.
Via Marktplaats (of een andere site) blijft het opletten natuurlijk maar ik zou zo'n aankoop ook altijd zelf ophalen.

Serienummers kan je altijd even nakijken en controleren of ze gestolen zijn, even aan iTunes laten hangen en als dat allemaal klopt en je word toch nog door een politieagent aangehouden omdat ie gejat blijkt te zijn dan kun je ze simpelweg doorsturen naar het huisadres waar je zelf ook bent geweest :cool:

Guest-20191128132130 21-03-13 11:14

Op marktplaats kun je vaak gesealde iphones kopen maar die vertrouw ik dus echt niet. Eens een artikel gelezen dat deze vaak gewoon leeg zijn of een slecht werkende iphone in zit.

Heeft iemand ervaringen met 2de hands iphones kopen? omdat het toch over een groot bedrag wil ik dit goed uitzoeken.

En bedankt voor de tip ik zal hier ook eens op het forum kijken.

Onyx 21-03-13 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dongilles (Bericht 886643)
Op marktplaats kun je vaak gesealde iphones kopen maar die vertrouw ik dus echt niet. Eens een artikel gelezen dat deze vaak gewoon leeg zijn of een slecht werkende iphone in zit.

Heeft iemand ervaringen met 2de hands iphones kopen? omdat het toch over een groot bedrag wil ik dit goed uitzoeken.

En bedankt voor de tip ik zal hier ook eens op het forum kijken.

Dat artikel zegt mij niks maar zoals genoemd kan je dat toch nakijken?
Zodra je bij de koper bent pak je m uit (jij bent dan toch de eigenaar?) controleert het serienummer, start m op en laat m aan itunes hangen voor de laatste update?
Als de verkoper hier moeilijk over doet -> niet doen dus.
En anders heb je een wat goedkopere iPhone, waarmee je (in de gesealde versie) gewoon garantie hebt.

Maar nog beter is natuurlijk de forummers die van hun iPhone af willen er vanaf helpen voor een net bedrag ;-)

iNemesis 13-06-13 09:52

stappenplan :
- Check serienummer of het niet gestolen is (Stop Heling)
- Check serienummer (imei nummer) via selfsolve.apple.com (garantie check). Let op nooit geactiveerde iphones , laat de site geen garantie zien. Bij Apple loopt garantie van moment van activatie!
- Update iphone via iTunes of tenminste alleen aansluiten. Kijk of itunes reageert.
Na update, eigen simkaartje (wel meenemen, nano) erin stoppen en activeer via iTunes (simlock check).
- Voor simlockstatus kun je ook gratis via mijn site na kijken : iPhoneIMEI.info :: Free iPhone Unlock Checker (op moment van schrijven werkt dit! kan veranderen in de toekomst!).

-Goed je ogen open doen (connectoren nakijken , buttons , schade, waterschade stickers in oorspeaker en connector onderaan).
Als het allemaal in orde is :), kun je het kopen

jap74 13-06-13 14:25

Ik heb wel ervaring in het verkopen van mijn iPhones via MP, telt dat ook? Ik heb 2x een 3Gs verkocht en 2x een iPhone 4 en 1x een iPad 1.

- Ik laat de koper altijd zijn e-mail adres en telefoonnummer geven. Ik mail altijd expres een beetje heen en weer, om te kijken of de koper reageert. Vraag ook altijd "Waar moet je vandaan komen" en google vervolgens op naam en woonplaats. Meestal vind je wel een facebookprofiel oid.
- Koper wordt bij mij thuis uitgenodigd. Mag iPhone bekijken en zelf activeren via mijn MacBook.
- Simkaart zetten we samen over en testen netwerk en of er gebeld kan worden.
- Wi-Fi verbinding wordt getest.
- Ik verlies de koper en de iPhone geen moment uit het oog. Afrekenen met gepast geld en geen briefjes van EUR 100 of EUR 200.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:00.