iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Informatie mbt aanschaf draadloos audio (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/138352-informatie-mbt-aanschaf-draadloos-audio.html)

JoRDozZzz 18-04-13 23:12

Informatie mbt aanschaf draadloos audio
 
De laatste tijd ben ik mij aan het verdiepen in het draadloos afspelen van muziek. Ik kwam hierbij drie opties tegen:
• Sonos (perfectie, maar duur)
• Apple Airport Express (100,-)
• Apple TV (100,-)

Sonos vind ik een mooi systeem, maar is een stuk prijziger en in dat geval moet ik nog een tijdje wachten met het aanschaffen van een dergelijk systeem.

Het gaat mij puur om de muziek. Dat moet optimaal werken. Ik heb ergens gelezen dat je met Apple TV ook gebruik kan maken van Airplay zoals bij Airport Express. Ik heb een Macbook white eind 2009 en iPad 2. Ik dacht ook te hebben gelezen dat beide apparaten te oud zijn om je scherm te projecteren op de tv via AppleTV.

Het kleine prijsverschil zou mij dus eerder bij AppleTV brengen, maar als dat voor mij niet zou werken, wat zijn dan nog de verschillen tussen de twee opties?

jap74 25-04-13 11:11

Als het puur om de muziek gaat.....waarom wil je dan je scherm projecteren? De goedkoopste optie is om een Airport Express te kopen op marktplaats of eBay. Dit kan er ook een zijn van de eerste generatie. Die beschikte al over Airplay (toen nog Airtunes). Deze zijn al voor minder dan EUR 50 te krijgen. Je hebt dan alleen nog een kabel nodig om naar je stereoset te trekken.

Met een Apple TV kun je ook je films (en al het andere uit iTunes) van je MacBook naar je tv streamen. Dan moet je MacBook wel aanstaan. Je kunt je scherm van je iPad 2 projecteren op je ATV (dat werkt ook op de iPad2, maar niet op je MacBook). Leuke optie maar je zal er zelden gebruik van maken.

Sonos heb ik zelf niet.

JoRDozZzz 26-04-13 09:32

Bedankt voor jouw reactie.

Ik dacht dat de 'oude' Airport Express op welke manier dan ook minder zou zijn. Maar die is inderdaad tweedehands een stuk goedkoper te krijgen.

Wel ga ik zelf volgende week naar Amerika en zou daar een 'nieuwe' kunnen meenemen. Omgerekend is 99 dollar zo'n 75 euro. Dat zou het ook aantrekkelijk maken. Ik vraag mij af wat de nadelen kunnen zijn om hem daar aan te schaffen (behalve een kleine stekker richting stopcontact).

jap74 13-05-13 11:22

Ik kan me niets bedenken, behalve de stekker, maar die kun je hier voor EUR 2 wel ergens krijgen. Misschien dat de router op andere frequenties werkt, maar ik denk van niet. Als dat al het geval is, merkt je daar zelf niets van.

Ik heb zelf een Airport Extreme uit Canada. Die werkt hier perfect. Alleen inderdaad de stekker moeten vervangen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.