//

Nieuwe iPhone 5 kopen, maar durf ik dit nog....

Nieuwe iPhone 5 kopen, maar durf ik dit nog.... discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je dit forum doorleest en je leest alle problemen die gemeld worden over de iPhone 5, net nieuw uit de doos, vraag ik me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-05-13, 13:58
gebo51 gebo51 is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 28
Standaard Nieuwe iPhone 5 kopen, maar durf ik dit nog....

Als je dit forum doorleest en je leest alle problemen die gemeld worden over de iPhone 5, net nieuw uit de doos, vraag ik me wel eens af of ik de aankoop van deze telefoon nog wel aandurf!
Hieronder een opsomming wat ik ben tegengekomen:

*vlekken op foto's doordat de lens vuil is
*Dode pixel('s)
*Krassen op de rand of op de achterzijde
*Kast krom
*Roze waas over foto's
*Groene gloed aan de onderkant van het scherm (tussen rand en display)
*Klikgeluid scherm als je er op drukt
*Rammelend geluid in de kast op trilstand

Wat ik mij nu afvraag: is het echt zo'n drama met deze telefoon?
en
kun je bij aankoop in de store samen met de verkoper deze punten checken en het toestel direct weer ruilen tegen een andere als je een gebrek bemerkt?
Dank voor jullie reacties
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-05-13, 15:20
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Je moet beseffen dat er miljoenen iPhones worden verkocht. Miljoenen. Honderdduizenden, zo niet miljoenen per jaar, in Nederland alleen al. Bij elke soort telefoon komen er problemen voor. Bij iPhones is dat een lager percentage dan bijvoorbeeld bij de HTC One X het geval was. Daarbij is het handig om te weten dat Apple veel hogere kwaliteitseisen hanteert dan bijvoorbeeld Samsung. Als een onderdeel de inspecteur lelijk aankijkt, dan wordt die weggegooid (en vaak verkoopt de fabriek het aan een Aziatische Android-ontwikkelaar die het prima vindt). Er wilt wel eens wat doorglippen, want het blijft menselijk werk, maar daar heb je dus die fabrieksgarantie van Apple voor.

Je kunt in de winkel je nieuwe iPhone opstarten, mogelijk op verzoek samen met de verkoper deze punten checken. Vraag het eerst, dan is dat vast mogelijk, zeker in de Apple Store (Amsterdam)
  #3  
Oud 09-05-13, 16:26
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ga eens kijken op een forum van elk ander willekeurig merk telefoon .

Ook daar merendeel klachten .


Staar je er niet blind op.
  #4  
Oud 09-05-13, 20:14
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Misschien ook iets over na te denken: als iets werkt, klaagt men niet.

Je ziet dus alleen de negatieve reacties op fora's, positieve reacties zie je maar weinig daar mensen dit als normaal achten en het dus niet melden. Hoe zou het forum uitzien als iedereen met een positieve ervaring het ook post.
  #5  
Oud 09-05-13, 21:58
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Heb een s3 en no problem, maar boj de s4 die nu in 2 verschillendechipsets ontworpen is wegens gebrek en deze gaat dan nog niet eens 1 volle dag mee met een volle batterij
  #6  
Oud 10-05-13, 12:12
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSpy Bekijk bericht
Misschien ook iets over na te denken: als iets werkt, klaagt men niet.

Je ziet dus alleen de negatieve reacties op fora's, positieve reacties zie je maar weinig daar mensen dit als normaal achten en het dus niet melden. Hoe zou het forum uitzien als iedereen met een positieve ervaring het ook post.
Niet twijfelen en kopen die handel je zult er geen spijt van hebben
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #7  
Oud 10-05-13, 19:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebo51 Bekijk bericht
Als je dit forum doorleest en je leest alle problemen die gemeld worden over de iPhone 5, net nieuw uit de doos, vraag ik me wel eens af of ik de aankoop van deze telefoon nog wel aandurf!
Hieronder een opsomming wat ik ben tegengekomen:

*vlekken op foto's doordat de lens vuil is
*Dode pixel('s)
*Krassen op de rand of op de achterzijde
*Kast krom
*Roze waas over foto's
*Groene gloed aan de onderkant van het scherm (tussen rand en display)
*Klikgeluid scherm als je er op drukt
*Rammelend geluid in de kast op trilstand

Wat ik mij nu afvraag: is het echt zo'n drama met deze telefoon?
en
kun je bij aankoop in de store samen met de verkoper deze punten checken en het toestel direct weer ruilen tegen een andere als je een gebrek bemerkt?
Dank voor jullie reacties
Wacht eerst eens tot de 2de week van juni; er zit een kansje in Apple mss de nieuwe iPhone zal aankondigen, is wel geen zekerheid maar het kan altijd.
Nu nog de 5 kope zou ik alvast niet doen, heb geduld en koop de 5S die dit jaar zal uitkomen (wel snel bij zijn int begin of je kan lang wachten).

Van alle zaken of problemen die jij hier hebt opgesomt; ik heb geen enkel probleem van, mijn iPhone werkt heel goed, mss het enige helaas eens kan voorvallen; als ik game tegen ne maat van me via Wi-Fi dat bij mij opeens de Wi-Fi eens durft wegvallen en bij zijne 4s niet, niet leuk maar geen ramp voor mij omdat ik toch maar zeer weinig game via Wi-Fi tegen anderen.
Voor de rest; geen problemen hier.
  #8  
Oud 10-05-13, 21:32
mykie mykie is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Velsen-Noord
Berichten: 146
Standaard

Mijn aan/uit knop weigerde na verloop van tijd. Wordt zonder probleem omgeruild in de appstore. Bij mijn neef is zijn samsung galazxy 3x weggeweest ivm oplaadprobleem en hij krijgt na lange tijd steeds de zelfde telefoon terug met hetzelfde probleem na tijd.

De appstore doet gewoon alle iphone's in hun eerste jaar zonder probleem omwisselen. Ook diegene die je via een operator koopt.
  #9  
Oud 10-05-13, 22:04
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Start verkoop Amerika:
iPhone 2G: 29 juni 2007
iPhone 3G: 11 juli 2008
iPhone 3GS: 19 juni 2009
iPhone 4: 24 juni 2010
iPhone 4S: 14 oktober 2011
iPhone 5: 21 september 2012

Start verkoop Nederland:
iPhone 2G: Niet aangeboden
iPhone 3G: 11 juli 2008
iPhone 3GS: 26 juni 2009
iPhone 4: 30 juli 2010
iPhone 4S: 28 oktober 2011
iPhone 5: 28 september 2012

Data hieronder zijn gebaseerd op de release dates van de VS. Er wordt geteld vanaf februari 2008, toen de 16GB iPhone 2G in de VS werd gelanceerd.
Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone
Citaat:
Recent releases
??? 231 days
Sep 2012: 353 days
Oct 2011: 467 days
Jun 2010: 370 days
Jun 2009: 344 days
Jul 2008: 156 days

Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
Last Release: September 21, 2012
Days Since Update: 231 (Avg = 338)
Oftewel hun advies (op basis van de gemiddelde duur tussen 2 releases) is dat als bv. je abonnement afloopt je een iPhone 5 kunt halen. Over 4 maanden zal het advies zijn "niet kopen!".

Uiteindelijk ligt het er maar aan. Wil je 4 maanden wachten op de 5S?
  #10  
Oud 12-05-13, 14:17
gebo51 gebo51 is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 28
Standaard

Dank allemaal voor jullie reacties;het heeft me weer wat gerustgesteld en inderdaad @suzuki2000, als je op andere fora kijkt is het inderdaad soms nog meer 'kommer en kwel'
Denk dat ik nog ff wacht op de 5s, het forum een tijdje ga volgen om te zien wat zo de problemen zijn van deze uitvoering en dan in de Apple store hem ga halen en ter plekke testen.
  #11  
Oud 15-05-13, 00:55
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebo51 Bekijk bericht
Dank allemaal voor jullie reacties;het heeft me weer wat gerustgesteld en inderdaad @suzuki2000, als je op andere fora kijkt is het inderdaad soms nog meer 'kommer en kwel'
Denk dat ik nog ff wacht op de 5s, het forum een tijdje ga volgen om te zien wat zo de problemen zijn van deze uitvoering en dan in de Apple store hem ga halen en ter plekke testen.
Je mag deze nog testen op het moment zelf; vele problemen komen soms maar een aantal dagen of weken later aan het licht .
Ik heb alle iPhones al gehad; met nog geen enkele heb ik grote problemen gehad , je moet gewoon soms veel geluk hebben.
Er worden miljoenen iPhone gemaakt= handenarbeid voor een heel groot deel= mensen maken helaas fouten he en dan moet je net het geluk hebben dat jij het niet aan je rekker hebt, ik ben er altijd al gespaard van geweest behalve bij de 4 had ik last van die antennegate maar binnen steken zou toch niks opgelost hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel kopen maar nog niet downloaden Jered iPhone Apps 1 06-05-11 18:26
Ik wil een nieuwe Iphone 4 kopen?? maar is dit een goed idee?? stephaniesmeers Koopinformatie Nederland 7 11-04-11 18:50
Alle iDevices: Jailbreak: ik durf 't nog niet... hatreur Jailbreak 3 05-04-11 21:20
nieuwe iphone maar nog geen internet butterfingers iPhone Apps 9 31-07-10 19:16
Ik wil jailbreaken maar durf het niet zelf pcgebruiker Archief 1 13-09-09 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:22.