iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Let op vals geld bij verkoop iphone!! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/143773-let-op-vals-geld-verkoop-iphone.html)

riswanibilki 05-09-13 23:55

Let op vals geld bij verkoop iphone!!
 
Beste forum gebruikers,

Ik doe mijn verhaal in het kort om jullie te waarschuwen.
Een surniaams/indische jongen rond de 20 jaar, met een zwarte VW golf met het volgende kenteken: Kenteken weggehaald ivm privacy, koopt apple producten met vals geld.

Hij heeft mij 10 valse 50 euro briefjes gegeven.
Helaas doet de politie weinig ondanks zijn kenteken.
Probeer de bedragen via internet bankieren te laten betalen.
Let alsjeblieft goed op!

groetjes

riswan

DrDecibel 20-09-13 16:17

1 Bijlage(n)
zo had je het vast nog niet gezien ;-)

sont 20-09-13 19:18

Zijn er getuigen geweest? Filmmateriaal van toezicht camera's. Foto's van derden?
Kan je daar niets mee bij de politie?
Ik zou dit niet laten zitten hoor.

riswanibilki 20-09-13 19:34

Ik had binnen 10 minuten na vertrek van de dader de politie gebeld en de kenteken van de dader doorgegeven. Helaas heeft men niets gedaan..

De reden voor verkoop was om mijn huur te betalen, vandaar dat ik het extra erg vind..

Let alsjeblieft goed op mensen!

sont 20-09-13 19:42

Met alleen een kenteken heb je niets.
Getuigen verklaringen en beeldmateriaal waar hij opstaat of jullie samen kan een hoop betekenen. Aangifte doen in Duitsland en daarmee naar een Nederlands Politiebureau en kijken of hun de zaak op willen pakken.
Maar ook hier geldt: Hoe meer bewijs hoe sterker je staat. Al is het alleen maar om deze man te kunnen "stoppen" met zijn oplichters praktijken.
Het is tenslotte geen pakje sigaretten wat je verloren bent.

desonnaville 25-10-13 10:16

Zie je echt geen verschil in die briefjes? En ben je nu je geld helemaal kwijt?

bekside 25-10-13 12:34

Mooi hoe het kenteken weg gehaald wordt.
Niks privacy, op het moment dat iemand dit soort grappen uithaalt verspeelt hij elk recht!

Ben zelf laats ook gedupeerd met briefjes van €200,- niet van echt te onderscheiden!
Begint echt een probleem te worden lijkt wel.

Ben op je hoede.

Ik zeg kenteken op internet en aan de schandpaal ermee.


Een buitenlandse jongen, in een golf..... zou op voorhand mijn deur dicht houden maargoed...

Guest-20180925190238 25-10-13 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bekside (Bericht 928218)
Een buitenlandse jongen, in een golf..... zou op voorhand mijn deur dicht houden maargoed...

Oei. Oei. :eek: Mijn zoon is ook een buitenlandse jongen, een Belg, en rijdt ook in een Volkswagen Golf. Wat erg. :rolleyes:

iNemesis 15-11-13 16:48

@ timosha :D ik ben ook buitenlandse jongen en rijd ook een golf :D oeps..

Guest-20180925190238 15-11-13 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 934241)
@ timosha :D ik ben ook buitenlandse jongen en rijd ook een golf :D oeps..

Vraag asiel aan in België. :D

Freeltd 15-11-13 18:53

Briefjes van €50 worden nauwelijks gecontroleerd. Dus gewoon terug uitgeven

Guest-20180925190238 15-11-13 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 934277)
Briefjes van €50 worden nauwelijks gecontroleerd. Dus gewoon terug uitgeven

Is dat een aansporing om wetens en willens vals geld uit te geven en andere mensen te bedriegen? :confused:

Freeltd 15-11-13 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 934282)
Is dat een aansporing om wetens en willens vals geld uit te geven en andere mensen te bedriegen? :confused:

Was eerlijk gezegd vergeten een smiley erbij te zetten :o

Anderzijds, als de politie niets wil doen, wat moet je dan? Je boetes ermee betalen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.