iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Tijdelijke simkaart ivm nummerbehoud nog af te lopen abonement? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/15670-tijdelijke-simkaart-ivm-nummerbehoud-lopen-abonement.html)

kraan79 08-07-08 09:34

Tijdelijke simkaart ivm nummerbehoud nog af te lopen abonement?
 
Op 26 augustus loopt mijn vodafone abonement af, ik heb dat nog niet op papier maar wel telefonisch bevestigd gekregen. Ik wil graag vrijdag al een Iphone kopen. Hoe kan ik EN mijn nummer behouden (na 26-08) EN nu al de Iphone gebruiken? Ik hoorde een keer iets over de simkaart nu meekrijgen en later dat nummer in mijn huidige laten veranderen?!? Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik denk nl dat vrijdag de verkopers niet alle opties zo paraat hebben en snel door willen werken...

niels1981 08-07-08 11:03

3 maand opzegtermijn bij vodafone.
Als je 11 juli een abo bij tmobile neemt en zij regelen nummerbehoud voor je( ik ga ervan uit dat je zelf nog niet schriftelijk heb opgezegd bij vodafone) dan gaat je nummer pas over op 11 oktober.
Je kan ervoor kiezen om je tmobile abo nu in te laten(3 maand tijdelijk nummer) gaan,maar dan betaal je dus 3 maand dubbel.
Wachten kan natuurlijk ook,maar dan kan je de bel/sms en umts mogelijk van je iphone niet gebruiken.

heb je wel opgezegd, dan 11 juli abo aanvragen bij tmobile, aangeven dat je nummer behoud wil en dat je 26-8 kan porteren van nummer.
Dan weer de keuze voor direct in laten gaan of 26 augustus. Direct is 6 weken dubbel betalen.

Common.Sense 08-07-08 13:12

oude nummer laten doorschakelen naar je nieuwe nummer, na afloop contract je nummer porteren...

niels1981 08-07-08 13:45

te dure oplossing.
oude nummer belt dan naar zijn nieuwe nummer.
Deze kosten zijn dan voor hem.

kraan79 08-07-08 17:00

Bedankt mannen! Ik heb al wel opgezegd en het loopt dus 26-08 af, ik denk dat ik te ongeduldig ben en 6 weken dubbel ga betalen. Ik hoop dan wel dat Tmobile het voor mij met Vodafone kan regelen dat ik na afloop meteen via T-mobile met mijn oude nummer bereikbaar ben. Hoef ik mensen geen nieuw nummer te geven heb alleen even 6 weken twee telefoons bij me... Kan gewoon niet meer wachten. Begin een apple freak oid te worden ;). Hoop wel dat Belcompany zich aan de intekenlijst houdt, anders wacht ik gewoon nog enkele weken...

Marked 10-07-08 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kraan79 (Bericht 136099)
Op 26 augustus loopt mijn vodafone abonement af, ik heb dat nog niet op papier maar wel telefonisch bevestigd gekregen. Ik wil graag vrijdag al een Iphone kopen. Hoe kan ik EN mijn nummer behouden (na 26-08) EN nu al de Iphone gebruiken? Ik hoorde een keer iets over de simkaart nu meekrijgen en later dat nummer in mijn huidige laten veranderen?!? Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik denk nl dat vrijdag de verkopers niet alle opties zo paraat hebben en snel door willen werken...


Net met T-Mobile gesproken. Je kan nu wel een abonnement afsluiten (en hopen dat je snel een telefoon hebt) maar je kan er nog niet met je huidige nummer mee bellen. Dat kan pas als Vodafone je nummer kan vrijgeven (let op de opzegtermijn van drie maanden!). Pas op die datum kan je nummer over naar T-Mobile en kan je met dat nummer bellen. In de tussentijd zou je een T-Mobilenummer moeten gebruiken. Ik zelf bestel morgen de nieuwe iPhone telefonisch en laat 'm pas opsturen wanneer mijn nummer geporteerd kan worden naar T-Mobile (over 3 maanden). Dan heb ik dat gedoe met doorschakelen / twee abonnementen niet.

O ja, wachttijd iPhone levering bij telefonisch bestellen is 4 tot 8 weken.

(Ik zie net dat Niels1981 al eerder iets met gelijke strekking heeft gemeld.... )

marian121 14-07-08 12:01

Tot gister kon ik gebeld worden en internetten op mijn tijdelijke nummer. Vandaag heb ik echter geen service meer en kan ik niks.
Ik heb contact opgenomen met tmobile (via chat, heel handig) en bleek dat zij ivb mijn nummerbehoud alles hadden stop gezet(om dubbele abo kosten te voorkomen). Vandaag loopt mijn oude abo af en dan zal het nog ongeveer 10 dagen duren voordat dit nummer op mijn Iphone kan gebruiken.
Tmobile zal nu op het tijdelijke nummer mijn abo laten ingaan zodat ik niet zolang zonder telefoon zit. Hoop dat dit vandaag of morgen geactiveerd wordt.

Iceko 28-08-08 17:00

Bedankt voor die reply. Zit al sinds gister met de "Geen Service" text en dacht al dat ik iets verkeerd had gedaan.

Ik ga T-Mobile zo gelijk bellen en vragen of ze de abbo vast aanzetten op mijn tijdelijke nummer. Hopelijk is dat het.

Channie 28-08-08 19:01

Mijn nummer is ook geporteerd van Vodafone. Tijdelijke T-Mobile simkaart kan je er gewoon inlaten. Vodafonenummer komt hier op en oude sim kan je weggooien.

Iceko 31-08-08 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Channie (Bericht 179784)
Mijn nummer is ook geporteerd van Vodafone. Tijdelijke T-Mobile simkaart kan je er gewoon inlaten. Vodafonenummer komt hier op en oude sim kan je weggooien.

Maar tijdens de wachttijd tot je nummer geporteerd was had je ook het bericht "Geen Service"?

Channie 01-09-08 05:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iceko (Bericht 181398)
Maar tijdens de wachttijd tot je nummer geporteerd was had je ook het bericht "Geen Service"?

Ja. Ik heb destijds een MDA Vario III aangeschaft via T-Mobile met een nummerportering van Vodafone naar T-Mobile (3 maanden later ivm opzegtermijn). Bij die MDA zat een simkaart. Deze werd vrij snel na ontvangst geblokkeerd. Later is mijn Vodafonenummer geporteerd naar dat T-Mobile simkaartje. Ik heb dus 3 maanden wel een MDA gehad, maar kon er niet mee bellen.

Als het goed is heb je van zowel T-Mobile als Vodafone een porteringsdatum gehad. Die dag ben je een beetje slechter bereikbaar.

Iceko 01-09-08 22:23

Klopt helemaal. Bedankt ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:21.