//

Tijdelijke simkaart ivm nummerbehoud nog af te lopen abonement?

Tijdelijke simkaart ivm nummerbehoud nog af te lopen abonement? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Op 26 augustus loopt mijn vodafone abonement af, ik heb dat nog niet op papier maar wel telefonisch bevestigd gekregen. Ik wil graag vrijdag al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-07-08, 10:34
kraan79 kraan79 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 14
Standaard Tijdelijke simkaart ivm nummerbehoud nog af te lopen abonement?

Op 26 augustus loopt mijn vodafone abonement af, ik heb dat nog niet op papier maar wel telefonisch bevestigd gekregen. Ik wil graag vrijdag al een Iphone kopen. Hoe kan ik EN mijn nummer behouden (na 26-08) EN nu al de Iphone gebruiken? Ik hoorde een keer iets over de simkaart nu meekrijgen en later dat nummer in mijn huidige laten veranderen?!? Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik denk nl dat vrijdag de verkopers niet alle opties zo paraat hebben en snel door willen werken...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-07-08, 12:03
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

3 maand opzegtermijn bij vodafone.
Als je 11 juli een abo bij tmobile neemt en zij regelen nummerbehoud voor je( ik ga ervan uit dat je zelf nog niet schriftelijk heb opgezegd bij vodafone) dan gaat je nummer pas over op 11 oktober.
Je kan ervoor kiezen om je tmobile abo nu in te laten(3 maand tijdelijk nummer) gaan,maar dan betaal je dus 3 maand dubbel.
Wachten kan natuurlijk ook,maar dan kan je de bel/sms en umts mogelijk van je iphone niet gebruiken.

heb je wel opgezegd, dan 11 juli abo aanvragen bij tmobile, aangeven dat je nummer behoud wil en dat je 26-8 kan porteren van nummer.
Dan weer de keuze voor direct in laten gaan of 26 augustus. Direct is 6 weken dubbel betalen.
__________________
Enjoy every day, buy an Apple Iphone!
  #3  
Oud 08-07-08, 14:12
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

oude nummer laten doorschakelen naar je nieuwe nummer, na afloop contract je nummer porteren...
  #4  
Oud 08-07-08, 14:45
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

te dure oplossing.
oude nummer belt dan naar zijn nieuwe nummer.
Deze kosten zijn dan voor hem.
  #5  
Oud 08-07-08, 18:00
kraan79 kraan79 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 14
Standaard

Bedankt mannen! Ik heb al wel opgezegd en het loopt dus 26-08 af, ik denk dat ik te ongeduldig ben en 6 weken dubbel ga betalen. Ik hoop dan wel dat Tmobile het voor mij met Vodafone kan regelen dat ik na afloop meteen via T-mobile met mijn oude nummer bereikbaar ben. Hoef ik mensen geen nieuw nummer te geven heb alleen even 6 weken twee telefoons bij me... Kan gewoon niet meer wachten. Begin een apple freak oid te worden . Hoop wel dat Belcompany zich aan de intekenlijst houdt, anders wacht ik gewoon nog enkele weken...
  #6  
Oud 10-07-08, 14:48
Marked Marked is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kraan79 Bekijk bericht
Op 26 augustus loopt mijn vodafone abonement af, ik heb dat nog niet op papier maar wel telefonisch bevestigd gekregen. Ik wil graag vrijdag al een Iphone kopen. Hoe kan ik EN mijn nummer behouden (na 26-08) EN nu al de Iphone gebruiken? Ik hoorde een keer iets over de simkaart nu meekrijgen en later dat nummer in mijn huidige laten veranderen?!? Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik denk nl dat vrijdag de verkopers niet alle opties zo paraat hebben en snel door willen werken...

Net met T-Mobile gesproken. Je kan nu wel een abonnement afsluiten (en hopen dat je snel een telefoon hebt) maar je kan er nog niet met je huidige nummer mee bellen. Dat kan pas als Vodafone je nummer kan vrijgeven (let op de opzegtermijn van drie maanden!). Pas op die datum kan je nummer over naar T-Mobile en kan je met dat nummer bellen. In de tussentijd zou je een T-Mobilenummer moeten gebruiken. Ik zelf bestel morgen de nieuwe iPhone telefonisch en laat 'm pas opsturen wanneer mijn nummer geporteerd kan worden naar T-Mobile (over 3 maanden). Dan heb ik dat gedoe met doorschakelen / twee abonnementen niet.

O ja, wachttijd iPhone levering bij telefonisch bestellen is 4 tot 8 weken.

(Ik zie net dat Niels1981 al eerder iets met gelijke strekking heeft gemeld.... )
__________________
'Last night I laid in bed looking at the stars and I thought: where in the hell is my ceiling?!'

Laatst gewijzigd door Marked; 10-07-08 om 14:51.
  #7  
Oud 14-07-08, 13:01
marian121 marian121 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard

Tot gister kon ik gebeld worden en internetten op mijn tijdelijke nummer. Vandaag heb ik echter geen service meer en kan ik niks.
Ik heb contact opgenomen met tmobile (via chat, heel handig) en bleek dat zij ivb mijn nummerbehoud alles hadden stop gezet(om dubbele abo kosten te voorkomen). Vandaag loopt mijn oude abo af en dan zal het nog ongeveer 10 dagen duren voordat dit nummer op mijn Iphone kan gebruiken.
Tmobile zal nu op het tijdelijke nummer mijn abo laten ingaan zodat ik niet zolang zonder telefoon zit. Hoop dat dit vandaag of morgen geactiveerd wordt.
  #8  
Oud 28-08-08, 18:00
Iceko Iceko is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor die reply. Zit al sinds gister met de "Geen Service" text en dacht al dat ik iets verkeerd had gedaan.

Ik ga T-Mobile zo gelijk bellen en vragen of ze de abbo vast aanzetten op mijn tijdelijke nummer. Hopelijk is dat het.
  #9  
Oud 28-08-08, 20:01
Channie's schermafbeelding
Channie Channie is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hellevoetsluis, NL
Berichten: 201
Standaard

Mijn nummer is ook geporteerd van Vodafone. Tijdelijke T-Mobile simkaart kan je er gewoon inlaten. Vodafonenummer komt hier op en oude sim kan je weggooien.
  #10  
Oud 31-08-08, 17:39
Iceko Iceko is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Channie Bekijk bericht
Mijn nummer is ook geporteerd van Vodafone. Tijdelijke T-Mobile simkaart kan je er gewoon inlaten. Vodafonenummer komt hier op en oude sim kan je weggooien.
Maar tijdens de wachttijd tot je nummer geporteerd was had je ook het bericht "Geen Service"?
  #11  
Oud 01-09-08, 06:33
Channie's schermafbeelding
Channie Channie is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hellevoetsluis, NL
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iceko Bekijk bericht
Maar tijdens de wachttijd tot je nummer geporteerd was had je ook het bericht "Geen Service"?
Ja. Ik heb destijds een MDA Vario III aangeschaft via T-Mobile met een nummerportering van Vodafone naar T-Mobile (3 maanden later ivm opzegtermijn). Bij die MDA zat een simkaart. Deze werd vrij snel na ontvangst geblokkeerd. Later is mijn Vodafonenummer geporteerd naar dat T-Mobile simkaartje. Ik heb dus 3 maanden wel een MDA gehad, maar kon er niet mee bellen.

Als het goed is heb je van zowel T-Mobile als Vodafone een porteringsdatum gehad. Die dag ben je een beetje slechter bereikbaar.
  #12  
Oud 01-09-08, 23:23
Iceko Iceko is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Klopt helemaal. Bedankt
Reageren

Labels
iphone 3g, nummer behoud, t-mobile, tijdelijke sim, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57
Verzekering + einde abonement mdl iPhone algemeen 2 03-08-10 15:38
Edge via tmf proximus abonement roaldvdbz Proximus 11 25-04-08 18:39
positie simkaart? Oude handleiding nu nog te gebruiken? Hoe kom ik aan versie 1.0.2?! Frankie Archief 6 01-10-07 00:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.