iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 6 bij Apple Store Amsterdam (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/157542-iphone-6-apple-store-amsterdam.html)

ReinierK 02-10-14 11:09

.. ik blijf die reserveer pagina in de gaten houden. Tot wanneer kan je de bestelling in de online applestore annuleren, mocht het reserveren toch lukken?

Jennj01 02-10-14 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leandertjee (Bericht 977101)
En nu al niet meer haha, te laat ;(
alleen nog 16gb

Als die beschikbaar is, kan je hem dat ook bestellen of reserveren (dmv telefoon bijvoorbeeld) of moet je echt gelijk naar de shop gaan?

Je moet hem dan online reserveren. Door middel van je apple ID. De tijd aangeven hoe laat je hem wilt ophalen. Wel je geldige ID meenemen!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2014 om 11:21 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ReinierK (Bericht 977105)
.. ik blijf die reserveer pagina in de gaten houden. Tot wanneer kan je de bestelling in de online applestore annuleren, mocht het reserveren toch lukken?

Het liefs annuleren wanneer hij nog niet is verzonden. Je krijg je geld terug binnen 7 werkdagen mits je met iDeal hebt betaald. Ik had ook mijn bestelling geannuleerd en belde gelijk Apple zelf om te vragen hoe het zat met de terugbetaling. Ik kreeg gelijk de volgende dag mijn geld terug.

Wanneer de telefoon is verzonden en je wil hem annuleren zou je toch moeten wachten tot de telefoon bij jou is afgeleverd. Zodat je hem kan retourneren (komen kosten bij om hem terug te sturen).

ReinierK 02-10-14 16:54

Bedankt voor de info Jennj01! Ik heb betaald met Ideal dus braaf wachten is in mijn ogen de meest logische optie.

Plhsnt 10-10-14 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plhsnt (Bericht 976653)
Dank voor de link!
Vanochtend vroeg gekeken: in Amsterdam was de iPhone 6 Plus space grey 16GB op voorraad.
Gereserveerd en vanochtend opgehaald.

Ging als een speer, niet in de rij hoeven staan.

Uiteindelijk heb ik toch spijt gekregen van mijn aankoop. Niet vanwege de grootte van de telefoon, maar wel vanwege de grootte van het geheugen.
Ik heb tot nu toe (3GS, 4, 4S, 5, 5S) altijd wel genoeg gehad aan 16 GB, maar nu had ik constant meldingen dat mijn telefoongeheugen vol was. Komt dat door ander gebruik of door iOS 8?

Afijn, weer de link gebruikt. Even de voorraad in de gaten gehouden... Et voila: rond 9:30 uur werd de iPhone 6 Plus met 128 GB weer voorradig.
Direct gereserveerd en vanmiddag de 16GB ingeleverd en de 128 GB meegenomen.

Ideaal die voorraadindicatie, de reserveringsmogelijkheid, en het retourbeleid bij de Apple Store.

Ik snap werkelijk niet dat mensen die telefoon nog online bestellen en zich dan kapot ergeren aan de levertijd. Bij de Apple Store komt elke telefoon in elke kleur en met elke geheugenmogelijkheid iedere dag in voorraad.

dejong12 10-10-14 23:53

Niet iedereen woont in de buurt van Amsterdam/Rotterdam/Den Haag.

iPhoneAlot 11-10-14 02:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ReinierK (Bericht 977199)
Bedankt voor de info Jennj01! Ik heb betaald met Ideal dus braaf wachten is in mijn ogen de meest logische optie.

Je hebt meer rechten dan je denkt bij kopen op afstand. Als je de retourknop gebruikt in de bestelbevestiging, dan krijg je dacht ik een retourcode met Antwoordnummer (gratis verzenden). Hoe dan ook, dit is wat de wet zegt.
Bron ConsuWijzer.nl

%
U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.

U krijgt uw aankoopbedrag terug als u gebruik maakt van uw bedenktijd. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen.
%

harriepopov 11-10-14 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plhsnt (Bericht 979204)
Ik snap werkelijk niet dat mensen die telefoon nog online bestellen en zich dan kapot ergeren aan de levertijd. Bij de Apple Store komt elke telefoon in elke kleur en met elke geheugenmogelijkheid iedere dag in voorraad.

Erg kort door de bocht. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de Apple store te bezoeken dan wel de reserveringspagina continu in de gaten te houden. Daarnaast zijn zeker niet altijd alle modellen op voorraad. Dit varieert steeds per dag.

Maar eerlijk toegegeven: als ik eerder afwist van die pagina's met geprogrammeerde bots dan zou ik ook via de Apple store gekocht hebben. Echter, water onder de brug, maandag krijg ik mijn toestel geleverd via UPS :-)

Plhsnt 11-10-14 16:59

@harriepopov

Je hebt er natuurlijk gelijk in dat niet iedereen in de gelegenheid is die site in de gaten te houden, maar dat is tegelijkertijd ook mijn punt: ik heb er dus nul-komma-nul moeite voor hoeven doen, omdat die bot je op de hoogte houdt van de voorraad.

En zoals anderen inderdaad ook al aangaven: niet iedereen woont in de buurt van een Apple Store. Maar een heleboel anderen wel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.