//

iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen?

iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Waar halen jullie je nieuwe iphone? Voor welk model zal je gaan? Aanschuiven in oberhausen of mooi afwachten tot je hem kan kopen in BE/NL???...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-09-14, 13:38
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Smile iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen?

Waar halen jullie je nieuwe iphone? Voor welk model zal je gaan? Aanschuiven in oberhausen of mooi afwachten tot je hem kan kopen in BE/NL???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-09-14, 14:55
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Ik wacht eerst de Passport af van Blackberry, als hem dat niet gaat worden dan wordt het de 4,7 inch iphone
  #3  
Oud 10-09-14, 15:53
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Voor mijn huishouden 2x de 6 Plus 128. Te bestellen bij de officiële Apple Store. Gezien de horrorverhalen over de wachtrijen in Oberhausen, ga ik daar met een grote boog omheen. Binnenkort dus 2x de 5s 64 te koop...

Blackberry? Die staan toch op rand van een faillissement?
  #4  
Oud 10-09-14, 16:03
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Voor mij draaide het vorig jaar goed uit. Ipv vrijdag, ben ik zaterdag met 2 vrienden vrij vroeg naar Oberhausen gereden, we hadden alle 3 een 5S te pakken.

Ik zou zelf ook voor de plus 64GB gaan, enkel nog geen ervaring met online bestellen via apple....
  #5  
Oud 10-09-14, 16:34
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Ik ga zelf weer maar eens naar Oberhausen. Ik ga voor een 128gb, en wrs voor de gewone 6. Die 6 plus is me net iets te groot. Kan me zo voorstellen dat als je over straat loopt en wil typen met 1 hand, dat dat ding gewoon uit je handen valt. Kan me ook niet voorstellen dat als je gaat zitten met dat ding in je broekzak, dat dat nog comfortabel aanvoelt.
  #6  
Oud 10-09-14, 16:51
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard

hoi
ik heb op de amerikaanse apple store gezien dat ze al een off contract t-mobile versie verkopen in de US. maar kan ik die hier wel gebruiken?
  #7  
Oud 10-09-14, 17:12
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
hoi
ik heb op de amerikaanse apple store gezien dat ze al een off contract t-mobile versie verkopen in de US. maar kan ik die hier wel gebruiken?
Van wat ik hier zie:https://www.apple.com/iphone/LTE/ lijkt het alsof je de iphone uit amerika hier ook perfect kan gebruiken. Al de frequenties uit de amerikaanse iphone worden ook ondersteund door de europeese. De europeese heeft er enkel nog 4 meer.
  #8  
Oud 10-09-14, 17:45
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Ik ben aan het twijfelen of ik wel naar Oberhausen ga... 2 jaar geleden was het een ramp. Goed op tijd aangekomen om de nacht door te brengen op een klein stoeltje. Totdat het tegen de ochtend ineens wel heel erg druk werd en iedereen gewoon op de ingang afstormde met alle gevolgen, gekwetsten, en kleine relletjes vandien...
Weet iemand hoe het vorig jaar meegevallen is in Oberhausen?
  #9  
Oud 10-09-14, 17:56
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover Bekijk bericht
Ik ben aan het twijfelen of ik wel naar Oberhausen ga... 2 jaar geleden was het een ramp. Goed op tijd aangekomen om de nacht door te brengen op een klein stoeltje. Totdat het tegen de ochtend ineens wel heel erg druk werd en iedereen gewoon op de ingang afstormde met alle gevolgen, gekwetsten, en kleine relletjes vandien...
Weet iemand hoe het vorig jaar meegevallen is in Oberhausen?
Vorig jaar was alles perfect geregeld. Ze maakten verschillende vakken met dranghekken. Als dat vak vol was werd het afgesloten. Je kon een vak enkel in of uit met een kaartje. Als je dus uit het vak wilde moest je een kaartje vragen. Dat kaartje moest je dan weer afgeven als je het vak terug binnen wilde. Maar als je echter te lang wegbleef mocht je niet terug binnen. Ik gok dat je een kwartiertje kon wegblijven. Een vrouw die naast me zat mocht niet meer terug binnen nadat ze 40 min weg was. Dus als veiligheid en drukte je enige zorgen zijn kan ik je wel geruststellen. Ze hebben duidelijk geleerd uit de chaos die er was bij de iPhone 5. Wat was dat zeg.
  #10  
Oud 10-09-14, 19:40
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Van wat ik hier zie:https://www.apple.com/iphone/LTE/ lijkt het alsof je de iphone uit amerika hier ook perfect kan gebruiken. Al de frequenties uit de amerikaanse iphone worden ook ondersteund door de europeese. De europeese heeft er enkel nog 4 meer.
en je denkt dat daar geen simlock op zit? en bij de iphone 5s al activeren eerst in de apple store, moet da nu ook? ik neem aan van wel? en ik heb gehoord dat de eerste paar weken na de release je echt heel vroeg moet opstaan, en ik ga eind oktober, dus ik denk erover na een 5s te kopen, die is nu toch goedkoper
wat denken jullie? en kun je vanuit belgie een iphone reserveren in de apple store en die dan in new york afhalen?

grtjs
  #11  
Oud 10-09-14, 19:49
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
en je denkt dat daar geen simlock op zit? en bij de iphone 5s al activeren eerst in de apple store, moet da nu ook? ik neem aan van wel? en ik heb gehoord dat de eerste paar weken na de release je echt heel vroeg moet opstaan, en ik ga eind oktober, dus ik denk erover na een 5s te kopen, die is nu toch goedkoper
wat denken jullie? en kun je vanuit belgie een iphone reserveren in de apple store en die dan in new york afhalen?

grtjs
Normaal gezien heb je daar simlockvrije toestellen, al weet ik niet of die van dag 1 al beschikbaar zullen zijn. Maar eind oktober is natuurlijk wel een eindje af, ik verwacht tegen die tijd zeker voldoende stock, zeker in amerika. Of je kunt reserveren, daar heb ik werkelijk geen idee van. Waar je wel moet op letten is dat de douane je niet controleren, want anders betaal je gewoon de hoofdprijs voor een iphone. Ook betwijfel ik of je in europa garantie hebt op een amerikaans model. Daar zal iemand anders antwoord op moeten geven.
  #12  
Oud 10-09-14, 22:21
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Normaal gezien heb je daar simlockvrije toestellen, al weet ik niet of die van dag 1 al beschikbaar zullen zijn. Maar eind oktober is natuurlijk wel een eindje af, ik verwacht tegen die tijd zeker voldoende stock, zeker in amerika. Of je kunt reserveren, daar heb ik werkelijk geen idee van. Waar je wel moet op letten is dat de douane je niet controleren, want anders betaal je gewoon de hoofdprijs voor een iphone. Ook betwijfel ik of je in europa garantie hebt op een amerikaans model. Daar zal iemand anders antwoord op moeten geven.
oke, bedankt ;-) maar ja op Zaventem doen ze zo goed als geen controles en ik ben 15 dus een kind controleren ze zeker al niet ;-) en die garantie, ik ben redelijk voorzichtig ;-) en anders, tja
  #13  
Oud 10-09-14, 22:52
dutchyme dutchyme is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 81
Standaard ideal

Hopelijk werkt ideal dit jaar wel bij apple.nl
Was een schande vorig jaar.
Kopen bij telefoon maatschappijen bood niet veel voordeel vorig jaar en dan ook nog dat 2 jaar opdringen ipv een 1 jaar abo te kunnen kiezen.

Welk model wordt eigenlijk het nl model Model A1522 (GSM) ?
  #14  
Oud 10-09-14, 23:08
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
oke, bedankt ;-) maar ja op Zaventem doen ze zo goed als geen controles en ik ben 15 dus een kind controleren ze zeker al niet ;-) en die garantie, ik ben redelijk voorzichtig ;-) en anders, tja
Die garantie heb je juist niet nodig als je je iPhone laat vallen, want dan is het je eigen fout . Je hebt je garantie nodig als je iPhone een defect heeft waar jij niets aan kan doen. Zoals bijvoorbeeld de omknoop die niet meer werkt, de batterij die slecht is en meteen leeg is, scherm met dode pixels,... Allemaal dingen waarvoor je garantie krijgt. Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe dat zit met een amerikaans toestel in europa.
  #15  
Oud 10-09-14, 23:17
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Aan de ene kant top dat er nu weer 2 modellen zijn en aan de andere kant minder. Hadden die specs in de 4.7" gezeten dan was ik daar voor gegaan, no doubt. Maar puur omdat de 6+ betere specs heeft wil ik die dus over de normale 6. Alleen nu de vraag of hij in m'n broekzak past. :|
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #16  
Oud 10-09-14, 23:57
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Die garantie heb je juist niet nodig als je je iPhone laat vallen, want dan is het je eigen fout . Je hebt je garantie nodig als je iPhone een defect heeft waar jij niets aan kan doen. Zoals bijvoorbeeld de omknoop die niet meer werkt, de batterij die slecht is en meteen leeg is, scherm met dode pixels,... Allemaal dingen waarvoor je garantie krijgt. Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe dat zit met een amerikaans toestel in europa.
ja idd een defecte homebutton heb ik op mijn IPod gehad maar volgens mij is garantie sowieso in een echte apple store en daar ik toch vaak in Parijs kom maar even, welke apple store in new york is het minst druk en heb ik het meeste kans op een 16 gb iphone 6? weet iemand dat
  #17  
Oud 11-09-14, 01:25
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Aan de ene kant top dat er nu weer 2 modellen zijn en aan de andere kant minder. Hadden die specs in de 4.7" gezeten dan was ik daar voor gegaan, no doubt. Maar puur omdat de 6+ betere specs heeft wil ik die dus over de normale 6. Alleen nu de vraag of hij in m'n broekzak past. :|
Ze zijn vrij gelijk gespect als je het mij vraagt. Sowieso maakt dat minder uit bij iPhones, maar het grootste verschil is battery life & de optische beeldstabilisatie, imo. En dat de 6 Plus te groot is Had liever gehad dat er een 4,25 of 4,5 was, niet direct de sprong naar 4,7" :/
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #18  
Oud 11-09-14, 04:23
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ze zijn vrij gelijk gespect als je het mij vraagt. Sowieso maakt dat minder uit bij iPhones, maar het grootste verschil is battery life & de optische beeldstabilisatie, imo. En dat de 6 Plus te groot is Had liever gehad dat er een 4,25 of 4,5 was, niet direct de sprong naar 4,7" :/
Ik ben geen dev of dergelijke dus ik ken de berekeningen allemaal niet, maar ik dacht zelf aan 5". Maar ik moet de 5.5" eerst even in de hand hebben om goed te kunnen oordelen.

Tussen de 6 en 6+ is het scherm ook een vrij groot verschil, toch... Ik heb alleen de keynote even gekeken maar ik dacht dat de normale 6 nog het normale Retina display heeft van 326ppi (wel HD 720p) en de 6+ is Full HD (1080p) met een pixeldichtheid van 401. Of mis ik hier iets? Want dat is voor mij toch wel de reden om de 6+ te nemen.
  #19  
Oud 11-09-14, 04:44
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als ik het goed begrijp zijn ze beide Retina, waarbij het verschil is dat bij de 6+ de pixels niet te onderscheiden zijn tot op een kortere afstand van je ogen (want hogere PPI). Als je de iPhone op 10-15 cm van je gezicht houdt, ga je scheel kijken, dus of hogere PPI een toegevoegde waarde is blijft de vraag. Er valt wat voor Retina HD te zeggen als je bij Retina de pixels nog kunt onderscheiden op de 'intended' afstand (25 - 30 cm), maar dat is het wel zo'n beetje geloof ik.
  #20  
Oud 11-09-14, 09:56
unionemerald unionemerald is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: België
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Aan de ene kant top dat er nu weer 2 modellen zijn en aan de andere kant minder. Hadden die specs in de 4.7" gezeten dan was ik daar voor gegaan, no doubt. Maar puur omdat de 6+ betere specs heeft wil ik die dus over de normale 6. Alleen nu de vraag of hij in m'n broekzak past. :|
Knip er eens eentje uit in karton, en proberen maar zou ik zeggen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar best iPhone 4S kopen? Sarientje iPhone algemeen 25 01-06-13 16:02
waar Iphone 5 kopen norahapple Archief 2 15-10-12 09:38
Iphone 4, 1 jaar waar kopen? stannl Koopinformatie Nederland 1 26-04-11 20:44
iphone kopen, maar waar Mickeymii Archief 1 03-12-09 22:30
iPhone US 8gb waar kopen? Bennoo Archief 5 21-10-07 14:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.