iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Apple online store (BE, NL): wat besteld, welke leveringstermijn? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/158436-apple-online-store-be-nl-besteld-welke-leveringstermijn.html)

EddyG 10-10-14 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJeannet (Bericht 979162)
De iPhone 6 van mijn man is vorige week vrijdag om 06:30 uit Shenzhen, China vertrokken met UPS. Vertrok zondag 5 okt 05:11 pas uit Chek Lap Kok, Hong Kong. Maar was maandagochtend 6 okt toch 'Out for delivery'. Dus ik zeg dat je best op maandag kan vertrouwen met UPS. :D

Thanks, dan zal hij misschien toch al voor maandag zijn :-).
Dus heel wat sneller dan de 16 -21 oktober die apple in het begin aangaf.

iPhoneAlot 10-10-14 16:57

16:45 ging de bel!
Hij's binnen...

markosyamaha 10-10-14 17:04

16.50, tot het laatst spannend maar daar is ie dan! Veel plezier iedereen :)

Jovano 10-10-14 17:14

10 Oct 2014 16:57:31 Zwolle Shipment Arrived At Tnt Location
10 Oct 2014 08:53:39 Zwolle Out For Delivery.
10 Oct 2014 07:19:13 Zwolle Shipment Received At Tnt Location

Ik huil diep van binnen, nu maar wachten tot maandag.

Voor de mensen die het nu binnen hebben, veel plezier! :-)

iJoris 10-10-14 17:42

Hij is binnen

Lacrimosa 10-10-14 17:43

Toch nog de 6+ ontvangen vandaag!
Totaal niet meer verwacht :D

Crossbownl 10-10-14 17:46

Hier ook omgeving Rotterdam toch nog geleverd!

JEROENDB 10-10-14 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jovano (Bericht 979195)
10 Oct 2014 16:57:31 Zwolle Shipment Arrived At Tnt Location
10 Oct 2014 08:53:39 Zwolle Out For Delivery.
10 Oct 2014 07:19:13 Zwolle Shipment Received At Tnt Location

Ik huil diep van binnen, nu maar wachten tot maandag.

Voor de mensen die het nu binnen hebben, veel plezier! :-)

Da's pas erg!

paulmadejong 10-10-14 19:49

Heeft Nieuwegein zowaar besloten om alle Apple pakketjes vanavond nog te bezorgen net op het moment dat er niemand thuis is....reken je ook niet op natuurlijk. Nu maandag weer wat zien te regelen.

10 Oct 2014 19:29:38 NW7 Shipment Arrived At Tnt Location
10 Oct 2014 18:56:21 NW7 Customer Not Home. Follow Up Actions Underway
10 Oct 2014 17:55:49 NW7

imarcus 10-10-14 22:21

Die van mij is vanmiddag bezorgd. Ik was niet thuis, en ze hebben de telefoon bij de buren afgegeven. De buurjongen had met zijn voornaam getekend, dus in de tracker kon ik al concluderen dat de telefoon bij de buren lag.

Eenmaal thuis gekomen lag er geen bericht. Als ik dus niet op het web gekeken zou hebben, had ik nog niet eens geweten dat mijn telefoon bezorgd was.

Afijn, blij dat ik 'm nu heb, hij ligt nu aan de lader, en ga er in het weekend rustig mee aan de gang. Ik denk dat ik met een kale installatie begin.

EddyG 12-10-14 06:40

Ik wordt er effe niet goed van :-(((.
Vrijdag stond er nog bij het traceernummer op de ups site. Dat mijn iphone in china zat en vertrokken was in shenzhen.
Nu gisterenavond stond er nog bij dat de zending in chek lap kok, honk kong vertrokken was en er stond Al van vrijdag dat de zending maandag 13 oktober afgeleverd gaat worden.
Nu kijk ik vandaag zondagochtend en plots zijn al die statusmeldingen verdwenen en ook de afleveringsdatum is niet meer bekent :-((
Het lijkt erop dat de zending opnieuw van 0 is gestart want er staat gewoon "bestelling verwerkt, klaar voor ups" en verzendlabel werd aangemaakt op 10 oktober.
En afleveringsdatum staat er niet meer bij. Staat dat die aangemaakt wordt als de levering in een ups gebouw aankomt.
Ook de statussen van shenzhen en chek lap kok zijn verdwenen. :-(
Maar afgelopen vrijdag en gisteren had ik dat dus allemaal staan en alles liep volgens plan en nu lijkt het dus dat mijn zending terug opnieuw aan het begin zit, klaar om aan te bieden bij ups?
Ik begrijp er echt niks meer van?
Hopelijk is het gewoon een computer traceerfout bij UPS en komt het later op de dag terug in orde.
Is UPS op zondag bereikbaar via telefoon?

UPDATE: Nu om 8:45 staat alles er terug normaal, met dus afleveringsdatum maandag 13 oktober en als laatste melding dat hij in Check Lap Kok gisteren vertrokken is.
Amai, ze kunnen bij UPS een mens wel de stuipen op het lijf jagen, denk dat het beter is om er niet meer naar te kijken en gewoon af te wachten tot UPS aan de deur stopt met de iPhone. :-)

JEROENDB 12-10-14 12:55

@EddyG : ik denk dat ge bij UPS goed zit:), de kans is heel reëel dat ge hem morgen hebt. Ik zit bij TNT dat is een ander paar mouwen mouwen....

EddyG 12-10-14 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JEROENDB (Bericht 979437)
@EddyG : ik denk dat ge bij UPS goed zit:), de kans is heel reëel dat ge hem morgen hebt. Ik zit bij TNT dat is een ander paar mouwen mouwen....

Blijkbaar lees ik hier inderdaad betere dingen van UPS dan van TNT.
Hoe wordt dat bepaald welke zending via UPS en welke via TNT gaat?

harriepopov 12-10-14 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyG (Bericht 979439)
Blijkbaar lees ik hier inderdaad betere dingen van UPS dan van TNT.
Hoe wordt dat bepaald welke zending via UPS en welke via TNT gaat?

UPS verzorgt de zendingen vanuit de Foxconn fabriek waar de iPhone6 modellen worden gemaakt. TNT uit de Foxconn fabriek waar de iPhone6+ modellen worden gemaakt. Ik denk dat beide vervoerders op zo'n korte termijn niet genoeg capaciteit hadden om beide producten te vervoeren waardoor Apple heeft moeten kiezen voor twee vervoerders.

Terugkomend op jouw vorige verhaal. Het is maar een programma, dus soms kunnen je gegevens even niet worden weergegeven, maar dat zal niet betekenen dat je zending in eens spoorloos is. En Shenzhen ligt tegen Hong Kong aan. Het duurt op dat punt iets langer vanwege de douane. Hij zal nu zijn vrijgegeven en dan wordt hij verder vervoerd. Ga er maar vanuit dat je hem morgen krijgt, want Hong Kong ligt ook nog eens op +6 uur, dus dan komt hij sowieso vandaag aan in Nederland.

EddyG 12-10-14 14:18

@harriepopov: bedankt voor de info. Ja, de laatste melding die ik momenteel nu zie is vertrekscan op 12/10/2014 3:40: chek lap kok - hong kong.
Update:Zojuist melding gekregen: aankomst Dubai

harriepopov 12-10-14 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyG (Bericht 979453)
@harriepopov: bedankt voor de info. Ja, de laatste melding die ik momenteel nu zie is vertrekscan op 12/10/2014 3:40: chek lap kok - hong kong.
Update:Zojuist melding gekregen: aankomst Dubai

http://i58.tinypic.com/2wg4v49.jpg

Ze zijn onderhand al bij onze oosterburen. Hopelijk komt het morgen allemaal op tijd binnen :-)

MennoW95 12-10-14 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov (Bericht 979540)
http://i58.tinypic.com/2wg4v49.jpg

Ze zijn onderhand al bij onze oosterburen. Hopelijk komt het morgen allemaal op tijd binnen :-)


Welke versie heb jij precies besteld?
Ik zit te wachten op de 6+ 64GB in zilver besteld op 20 september in Duitsland.

Ik zie namelijk alleen maar mensen met een space gray versie:confused:

JzAero 13-10-14 09:07

Er zit weer beweging in :) Hij is in ieder geval weer in transit in plaats van exception

EddyG 13-10-14 10:12

De mijne is Vannacht in Brussel aangekomen (ik woon in Belgie) en er stond 3:16 aankomstscan brussel en deze ochtend stond bij 6:22 dat hij onderweg was voor aflevering
Maar nu om 10:00 staat er bij die 6:22 bestemmingsscan en staat niet meer aangegeven dat hij onderweg is voor aflevering :-(
Denk dat de ups site vaak verkeerde meldingen geeft.
Afleveringsdatum is gelukkig nog steeds vandaag voor het eind van de dag.

JzAero 13-10-14 10:33

Out for Delivery :)!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.