iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 3G - gaatje in het net van koppelverkoop? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/15849-iphone-3g-gaatje-net-koppelverkoop.html)

Multipen 10-07-08 22:43

iPhone 3G - gaatje in het net van koppelverkoop?
 
Ik heb zonet gelezen dat je de iPhone 3G bij T-mobile kunt kopen met een abonnement van 44,95 euro per maand + 1 euro voor de iPhone zelf, maar T-mobile kan je iPhone na aanschaf wel simlockvrij maken, hiervoor brengt het wel kosten in rekening die afhangen van je toestel.
Als je het binnen de eerste 3 maanden laat doen kost het je 120 euro.
Als je je iPhone dan simlockvrij laat maken binnen de eerste maand heb je een iPhone gekocht voor 44,95+1+120=165,95 euro zonder verdere verplichting.
Nu is het jullie taak om mij te wijzen op mijn blunder in de berekening, want zo goedkoop kan toch niet?

alvast bedankt
(bron:Apple iPhone 3G review (4/5) | Mobile | Tweakers.net)

Jp2x 10-07-08 22:49

je hebt dan toch evengoed nog je abonnement, die moet je dan ook nog afkopen...

Multipen 10-07-08 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jp2x (Bericht 138273)
je hebt dan toch evengoed nog je abonnement, die moet je dan ook nog afkopen...

dus je geraakt niet van dat abonnement af dan?
jammer, ik kreeg even hoop om als belg een goedkope iPhone te hebben

Xeronage 11-07-08 01:12

Ik zit nog te denken aan gedoe met valse namen enzovoorts....Hoe gaat de controle daar op?

forum.bericht 11-07-08 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Multipen (Bericht 138268)
Ik heb zonet gelezen dat je de iPhone 3G bij T-mobile kunt kopen met een abonnement van 44,95 euro per maand + 1 euro voor de iPhone zelf, maar T-mobile kan je iPhone na aanschaf wel simlockvrij maken, hiervoor brengt het wel kosten in rekening die afhangen van je toestel.
Als je het binnen de eerste 3 maanden laat doen kost het je 120 euro.
Als je je iPhone dan simlockvrij laat maken binnen de eerste maand heb je een iPhone gekocht voor 44,95+1+120=165,95 euro zonder verdere verplichting.
Nu is het jullie taak om mij te wijzen op mijn blunder in de berekening, want zo goedkoop kan toch niet?

alvast bedankt
(bron:Apple iPhone 3G review (4/5) | Mobile | Tweakers.net)

Als je dat zelf niet snapt dan moet je gewoon op die basis er eentje gaan halen daan kom je er snel genoeg achter.

MMaster23 11-07-08 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xeronage (Bericht 138532)
Ik zit nog te denken aan gedoe met valse namen enzovoorts....Hoe gaat de controle daar op?


valsheid in geschrift is strafrechtelijk strafbaar en kun je jaren voor in de gevangenis gaan.

Overigens moet je door een credit check heen en moet een geldig legitimatie bewijs hebben.

T-Mobile kent geen afkopen. Geloof mij .. ik heb ze al zoveel gebeld afgelopen 2 weken in de hoop van mijn 24m contract af te komen .. no go. Ook al geef je ze bij wijze van 5000 euro .. contract is contract.

Mkipz 12-07-08 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MMaster23 (Bericht 138543)
valsheid in geschrift is strafrechtelijk strafbaar en kun je jaren voor in de gevangenis gaan.

Overigens moet je door een credit check heen en moet een geldig legitimatie bewijs hebben.

T-Mobile kent geen afkopen. Geloof mij .. ik heb ze al zoveel gebeld afgelopen 2 weken in de hoop van mijn 24m contract af te komen .. no go. Ook al geef je ze bij wijze van 5000 euro .. contract is contract.

heel simpel om van je contract af te komen bij t-mobile hoor... zeggen dat je in huis geen ontvangst heb maar zodra je buiten het huis staat wel, en dat je dan geen bereik heb dus niet gebelt kan worden of zelf bellen..

MMaster23 12-07-08 23:22

Hmm gaat niet zo makkelijk .. ze hebben een index van alle plaatsen in nederland en kun je ook als een interactieve map opvragen. het probleem is echter dat de dekking hier niet beter kan zijn en zij weten dat ook :\

forum.bericht 13-07-08 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xeronage (Bericht 138532)
Ik zit nog te denken aan gedoe met valse namen enzovoorts....Hoe gaat de controle daar op?

Sorry hoor maar dat is echt een infantiele gedachte! Denk je nu echt serieus dat ze zo stom zijn?

forum.bericht 13-07-08 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mkipz (Bericht 140354)
heel simpel om van je contract af te komen bij t-mobile hoor... zeggen dat je in huis geen ontvangst heb maar zodra je buiten het huis staat wel, en dat je dan geen bereik heb dus niet gebelt kan worden of zelf bellen..

Binnen/buiten huis is geen criterium want T-Mobile heeft geen enkele verantwoordelijkheid voor wat jij binnen jouw woning kunt. Wellicht heb je hem afgeplakt met aluminium!

En buiten de woning/gebouw (die zijn er volop waar niemand enige GSM ontvangst heeft) hebben ze gewoon 99% bereik.

Redchilly 13-07-08 02:17

Mijn schoonzus heeft vorig jaar een nieuw T-Mobile contract afgesloten.
Ze woont in Kortenhoef (klein plaatsje in de buurt van Hilversum) en was i.d.d. niet tot nauwelijks bereikbaar.
Na 2 weken aanmodderen heeft ze haar beklag gedaan en na een meting is het contract zonder problemen terstond ontbonden.
De telefoon (ok, simpel Nokia geval) mocht ze gewoon houden en ze heeft toen een Hi sim-only abo genomen.

Ik ga van de week eens testen of ik met mijn T-Mobile daar nu wel ontvangst heb, zo niet laat ik mijn zwager
(andere naam, zijn niet getrouwd) een iPhone abo voor me afsluiten ;)
(meteen het duurste tarief, is de iPhone lekker goedkoop. 1 maandje abo kan er dan wel bij :D )


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:00.