iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Prop die Iphone 6 gewoon door de brievenbus AUB! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/159228-prop-iphone-6-gewoon-door-de-brievenbus-aub.html)

Verschoor 13-10-14 11:04

Prop die Iphone 6 gewoon door de brievenbus AUB!
 
De dag van release een Iphone 6 online besteld bij de apple store. Sinds vorige week woensdag probeert UPS deze bij mij thuis af te leveren.
Ik werk fulltime (anders moet je ook geen 700 euro voor een smartphone betalen) en ben dus overdag niet thuis. Ik verwachte met een beetje mazzel al thuis te zijn als de deurbel zou gaan. Na 1 briefje in de bus bleek UPS de bezorger te zijn en heb ik online geprobeerd een aflevertijd af te spreken. Dit kan wel sinds kort, maar de registratie duurt al 5 werkdagen..
Dus maar gebeld en helaas de dame aan de telefoon kon geen aflevertijd garanderen. Inmiddels ben ik 3 briefjes in de bus verder en vandaag zal het 4e briefje komen. Dus maar weer gebeld, want ik zou verwachten dat na 2 briefjes de Iphone wel bij een Kiala punt af te halen zou zijn. Dit keer melde UPC dat ze van Apple iphones niet mogen inleveren bij een Kiala punt en dat ze na 5 afleverpogingen het pakje terug naar de leverancier sturen. Ze stelde wel voor het afleveradres te veranderen naar mn werk adres. Daar ben ik mee akkoord gegaan en heb mn telefoonnummer achtergelaten omdat we geen receptie hebben. Helaas hebben de chauffeurs van UPS geen werk-telefoon volgens de telefoniste dus ik ben benieuwd..

Boodschap voor Apple: het zou fijn zijn als Apple duidelijk meldt dat je overdag thuis moet zijn voor een pakje (ik blijf t bizar vinden, ik dacht dat de meeste mensen overdag WERKEN), dat je het pakje ook NERGENS kan afhalen na leverpogingen (WAAROM?!).
Boodschap voor UPC: wie betaald jullie 5 afleverpogingen? Waarom kan ik geen afspraak maken voor een aflever-tijdstip? Waarom kan ik het niet bij een afhaalpunt afhalen?

colliehome 13-10-14 11:25

Wij kunnen -indien je niet persoonlijk kan ontvangen- gewoon afhalen bij UPS depot.

TouchMe 13-10-14 16:19

Mijn collega heeft zijn iPhone gewoon laten afleveren op het werk, daar werd de telefoon zelfs persoonlijk overhandigd...maar ja, ik weet natuurlijk niet waar jij werkt.

Excuses, dat heb je dus gedaan ( had je natuurlijk ook meteen kunnen doen) ...en is het gelukt?

Wil jij echt zo'n duur 'cadeautje" af laten leveren bij een Kiala punt?

joost1234 13-10-14 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 979580)
Wij kunnen -indien je niet persoonlijk kan ontvangen- gewoon afhalen bij UPS depot.

Ja dat werkt inderdaad goed:

Hoe neem ik contact op met UPS om mijn pakket te laten afhalen? http://www.ups.com/img/1.gif Het is weliswaar niet in alle landen of gebieden mogelijk om online een afhaling te plannen, maar u kunt wel altijd uw pakket laten afhalen. Daartoe kunt u direct telefonisch contact opnemen met UPS om een afhaling te regelen. Voer de volgende stappen uit om de beschikbaarheid na te gaan en online een afhaling te regelen:

  1. Selecteer het tabblad Verzenden in het gedeelte bovenaan.
  2. Selecteer Afhaling plannen in het gedeelte links. Als u de link Afhaling plannen niet ziet, moet u telefoneren naar uw plaatselijke contactpersoon van UPS. Het telefoonnummer vindt u door hieronder Contact opnemen met UPS te kiezen.

http://www.ups.com/content/nl/nl/res...ollection.html

Heb zo ooit een een macbook opgehaald bij een tankstation, vlakbij het UPS-depot in Eindhoven, waar de UPS-chauffeur toevallig aan het tanken was...

wblink 14-10-14 17:43

Verschoor,

Ik ben het helemaal met je eens.
De "oplossingen" die genoemd zijn werken niet: het was voor mij ook een bron van frustratie.

Ik heb indertijd met AppleNL contact gehad omdat UPS WEIGERDE het aflevertijdstip te wijzigen en kreeg uitsluitend bijval. Men was UPS beu, maar MOEST van Apple deze vervoerder gebruiken.

Deze vervoerder is gericht op en zeer gechikt voor bedrijven, maar totaal NIET en INTOLERANT voor particulieren.

Verschoor 15-10-14 15:08

Nou heb de iPhone ontvangen maar .. ik werk voor een groot bedrijf waar UPS regelmatig komt, dus heeft de chauffeur gewoon een krabbeltje laten zetten door de receptioniste. Gelukkig ken ik haar en stond mn naam op t pakje. Ze mailde in eerste instantie dat ze het met interne post de volgende dag naar mijn locatie ging opsturen (wat betekend dat t achterop een pick-up tussen grote dozen in een werkplaats gedropt wordt.. wat haar betreft was een een doosje met boutjes ofzo), dus heb t maar persoonlijk bij haar afgehaald.

Wel bijzonder dat UPS t niet mag droppen bij een Kiala punt waar ik mn paspoort moet laten zien, maar dat ze het wel afgeven bij de eerste de beste persoon zonder identificatie, als t adres maar klopt..
DHL staat er bij ons zelfs om bekend dat als er niemand bij de receptie is, dat ze zelf een krabbeltje zetten en het pakje ergens neerleggen waar ze denken dat t wel goed ligt..
Het is niet bepaald de eerste keer dat ik op zo'n manier een pakje bij mn bedrijf ben kwijtgeraakt, alleen dan heb ik er niet zelf 700 euro voor vooruitbetaald..
Apple bedankt voor de service maar niet heus.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.