iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Wanneer is de nieuwe iPad Air beschikbaar in Nederland? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/159390-wanneer-de-nieuwe-ipad-air-beschikbaar-nederland.html)

misterta 16-10-14 23:05

Wanneer is de nieuwe iPad Air beschikbaar in Nederland?
 
Ik heb gezien op 9to5mac dat de nieuwe ipads zijn geïntroduceerd. Mooi! :-)http://www.rlot.nl/smileyD.jpg
Op de apple site staat dat de ipad air 2 deze vanaf morgen al leverbaar is.
Geld dit ook voor nederland? Zo ja, waar is deze dan te bestellen?

iPhoneAlot 17-10-14 02:28

Het is inmiddels al 1,5 uur de 17e, maar bestellen lukt nog niet. Levertijden? Zal wel niet de volgende dag zijn, maar ik mag toch hopen binnen een week.

iPhoneAlot 17-10-14 10:28

Vanmorgen gebeld naar Apple. Als mijn stoel geen leuningen had, zou ik ervan af zijn gevallen.

"Goede morgen meneer, wat kan ik voor u doen?"
"Ik wil een iPad Air 2 bestellen, maar op jullie website lukt dat niet."
"U wilt een iPad 2 Air bestellen meneer?"
"Nee, een iPad Air 2; gisteren voorgesteld, vanaf vandaag te koop."
"Oh, daar weet ik niets van. Ik ken geen iPad Air 2."
"Wat zeg je me nou? Spreek ik met iemand van Apple?"
"Jawel meneer, maar dat product ken ik niet."

Zo gaat het nog een tijdje door. Waar rekruteert Apple die lui?:confused:
Afijn, lang verhaal kort: ergens vanochtend wordt het vrijgegeven.

thunder 17-10-14 12:01

Zit er ook al op te wachten. Mooie upgrade vanaf mijn iPad 2. :)

iPhoneAlot 17-10-14 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thunder (Bericht 980215)
...Mooie upgrade vanaf mijn iPad 2. :)

Ik werk nog regelmatig met de iPad 2 in het kader van een seniorenprogramma. Je zult niet weten wat je overkomt!:d

thunder 17-10-14 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 980220)
Ik werk nog regelmatig met de iPad 2 in het kader van een seniorenprogramma. Je zult niet weten wat je overkomt!:d

Zal best. Hoef niet elk jaar het nieuwste, tis geen krantje bij de supermarkt. ;) Wilde eerst de air, maar door omstandigheden moest het geld even ergens anders heen. Nu wel het geld en dus tijd voor een verse 64GB met 4G (navigeer ook met iPad :P )

iPhoneAlot 17-10-14 13:03

De iPad Air van vorig jaar komt natuurlijk ook tweedehands beschikbaar. Die zijn dan maximaal een jaar oud. Je hebt altijd van die fanaten die wel elk jaar het nieuwste willen...:rolleyes:

thunder 17-10-14 13:07

Klopt. Dat doe ik wel met de iPhone, daar komt binnenkort een 5S 64GB. Echter voor de iPad wil ik nu gewoon een nieuwe, zodat ik daar weer de nodige jaartjes mee verder kan. Telefoon vervang ik gewoon sneller en leveren 2de hands ook nog leuke prijzen op. :)

iPhoneAlot 17-10-14 14:46

Ja, slimbo, ik heb er twee te koop, maar dat wilde ik hier niet melden...

We'll be back! Waar doet me dat toch aan denken?:p

Dat 'slimbo' verwijst naar een inmiddels verwijderde post...

MB500SLJEH 17-10-14 17:10

Het lijkt erop dat we vanaf 17.00 uur weer kunnen shoppen bij Apple.
Als je wilt inloggen op iCloud, wordt aangegeven dat verschillende diensten worden onderhouden van 13.00 tot 17.00 uur vandaag....

tomvanzummeren 17-10-14 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MB500SLJEH (Bericht 980273)
Het lijkt erop dat we vanaf 17.00 uur weer kunnen shoppen bij Apple.
Als je wilt inloggen op iCloud, wordt aangegeven dat verschillende diensten worden onderhouden van 13.00 tot 17.00 uur vandaag....

Je blijkt gelijk te hebben! Hij is nu te bestellen, yey!

MB500SLJEH 17-10-14 19:38

Ik heb er één besteld, Apple komt vanaf vandaag met 2 tot 4 werkdagen op 27 - 29 oktober...
Wat voor kalender hebben die mensen van Apple toch????

iPhoneAlot 17-10-14 19:56

Gewoon andere tijdzones...:rolleyes:

Ik heb er twee besteld. Levering in 3 dagen, dus volgens de onnavolgbare Apple kalender over 10 dagen. Snap jij 't; snap ik het ook!

thunder 18-10-14 10:10

Heb er ook 1 besteld. 64GB met cellular space grey. Verwachte leverdatum 28-30 oktober. Als hij dan geleverd wordt, dan ook pas na 26 oktober versturen, dan duurt de betaling nog een maandje langer. :P

Quattro7 18-10-14 12:38

Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu ook even een reactie. Ik heb de Air 2 gisteren ook besteld, en hij wordt 27 - 29 oktober geleverd, maar als ik kijk naar de levertijd van de iPhone 6, is er ook een grote kans dat hij er eerder is.

Ik ben het met jullie eens dat het lang duurt, maar Apple hun kalander is wel begrijpbaar. Op de site staat dat de iPad in 2 - 4 werkdagen klaar voor verzending is. Op het moment dat je een order plaatst beginnen ze in China hem dus in elkaar te zetten (of in ieder geval op de planning te zetten), en dan is hij in 2 - 4 werkdagen klaar. Alleen moet het apparaat dan dus nog vanuit China naar Nederland, wat volgens Apple dus nog een aantal dagen duurt.

debroei 18-10-14 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro7 (Bericht 980332)
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu ook even een reactie. Ik heb de Air 2 gisteren ook besteld, en hij wordt 27 - 29 oktober geleverd, maar als ik kijk naar de levertijd van de iPhone 6, is er ook een grote kans dat hij er eerder is.

Ik ben het met jullie eens dat het lang duurt, maar Apple hun kalander is wel begrijpbaar. Op de site staat dat de iPad in 2 - 4 werkdagen klaar voor verzending is. Op het moment dat je een order plaatst beginnen ze in China hem dus in elkaar te zetten (of in ieder geval op de planning te zetten), en dan is hij in 2 - 4 werkdagen klaar. Alleen moet het apparaat dan dus nog vanuit China naar Nederland, wat volgens Apple dus nog een aantal dagen duurt.

Denk je niet dat er al wat voorraad onderweg is?
Met meer dan 10 miljoen verkoop van de iphone 6 in het eerste weekend.
Denk niet dat ze wachten met produceren tot dat jij je bestelling plaatst....

Quattro7 18-10-14 15:55

Ik heb (helaas) geen inside information, maar ik heb zelf altijd het idee dat Apple voorraad naar de Apple stores en andere verkopers stuurt, en voor de mensen die online bestellen op order produceren.

debroei 18-10-14 15:59

Maar een iPad die ik nu bestel kan toch nooit over 4 werkdagen dan hier zijn?
Hooguit als ze ergens vanuit een centrale voorraad worden geshipped, maar op order geproduceerd.....lijkt me sterk.
Dat de aanvoer van de fysieke winkel en online shop anders zijn ben ik met je eens.

iPhoneAlot 18-10-14 17:53

Als het hele spul weer direct uit China komt, gaat het volgens mij altijd eerst via het IDE-Centre in Ierland. Daar wordt de hele groepagezending ingeklaard voor heel Europa. Daar is veel kritiek op, omdat ze daar voor een Apple en een Egg kunnen worden ingevoerd. Van daaruit in deelzendingen naar de rest van Europa. In Nederland naar Arnhem en dan weer naar de regionale distributiepunten.
Het klopt idd wel dat de zending altijd sneller is dan gepland, alsof Apple een soort worst case hanteert.

Quattro7 18-10-14 18:07

Als ik kijk naar hoe het met mijn MacBook en iPhones ging, dan zag ik dat die een paar dagen na bestelling werden overgedragen aan UPS, vervolgens via Shanghai naar Duitsland werden gevlogen, en toen in Nederland kwamen. Daarom lijkt het mij het meest logisch voor Apple als ze de apparaten dus direct vanuit de fabriek sturen.

Maar ze hanteren inderdaad ook verschillende routes, dus precieze redenatie is lastig te achterhalen. Mijn punt was eigenlijk dat de tijd die in de Apple online store staat, de tijd is totdat je product wordt verzonden, en dus niet de totale levertijd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:43.