iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Welke iMac 27 kopen? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/162648-welke-imac-27-kopen.html)

DertKesh 21-02-15 12:48

Welke iMac 27 kopen?
 
Ik wil en iMac 27 aanschaffen maar ik weet niet welke het meest geschikt is voor mij. Je hebt de normale versie maar ook de 5K versie. Daarnaast weet ik niet wanneer de -nog nieuwere- iMacs uit 2015 komen en of ik eventueel zou moeten wachten.

1) Ik ben geïnteresseerd in het (leren van) ontwikkelen van iOS (iPhone) apps.
2) Ik maak af en toe foto's met mijn spiegelreflexcamera en bewerk wel eens foto's.
3) Ik ben geen gamer en ik gebruik verder geen zware applicaties.

Welke iMac 27 raden jullie aan? En is het in mijn geval noodzakelijk om de iMac te configureren met meer RAM, meer HD etc?
Of is een basis iMac voldoende voor een gebruiker als ik :)

PS: Ik hoef niet mobiel te zijn dus vandaar dat ik geen Macbook wil. Vragen, opmerkingen en alle overige tips zijn welkom!

Guest-20180925190238 21-02-15 18:06

De iMac 27" 3.2GHz quad-core i5 (8 GB RAM) is voldoende voor jouw doeleinden.

Citaat:

Daarnaast weet ik niet wanneer de -nog nieuwere- iMacs uit 2015 komen en of ik eventueel zou moeten wachten.
Weet ik ook niet. Er komen elk jaar wel nieuwe iMacs uit. Je kan zo blijven wachten want in 2016, 2017, 2018, enz... zullen er ook wel nieuwe modellen uitkomen.

daveensannie 22-02-15 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992582)
De iMac 27" 3.2GHz quad-core i5 (8 GB RAM) is voldoende voor jouw doeleinden.



Weet ik ook niet. Er komen elk jaar wel nieuwe iMacs uit. Je kan zo blijven wachten want in 2016, 2017, 2018, enz... zullen er ook wel nieuwe modellen uitkomen.

Mag ik vragen welke jij hebt Timosha ?

Guest-20180925190238 22-02-15 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 992606)
Mag ik vragen welke jij hebt Timosha ?

Dat mag. :) Ik gebruik de nieuwe iMac 27" 5K Core i7 - 32 GB RAM. Die heb ik nodig voor heel specifieke toepassingen die Jef met de klak (in Holland Jan met de pet) niet gebruikt.

Moeder de vrouw heeft een "oude" iMac 27" Late 2009 Core i7 - 16 GB RAM. Die gebruikt zij voor fotobewerking met Aperture, Pixelmator en Acorn. Volgens haar voldoet die iMac nog steeds.

daveensannie 22-02-15 12:44

De nieuwste dus...👯 ik ben ook aan het twijfelen om over te stappen naar de Mac, alleen de nieuwste zal het niet worden vrees ik 😄 maar het model er voor. Wel een super apparaat die 5k !

DertKesh 23-02-15 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992582)
De iMac 27" 3.2GHz quad-core i5 (8 GB RAM) is voldoende voor jouw doeleinden.

Weet ik ook niet. Er komen elk jaar wel nieuwe iMacs uit. Je kan zo blijven wachten want in 2016, 2017, 2018, enz... zullen er ook wel nieuwe modellen uitkomen.

Dank voor je reactie. Mijn gevoel zegt koop een iMac 27" 5K. Dat terwijl ik volgens mij deze niet eens nodig heb voor mijn doeleinden. Maar ik heb wel zoiets als "als ik het koop, laat ik meteen de 'beste' kopen", aangezien ik er vele jaren van gebruik zou willen maken. Los daarvan kan ik voor het bedrag van de 5K de normale iMac 27" halen en upgraden met processor, meer RAM, grafisch etc. en dan kom ik ook rond het bedrag dat ik voor de basis iMac 27" 5K moet betalen.

Wat wachten betreft heeft dus ook hiermee te maken (als ik het haal dan meteen de beste). Ik kan er nu 1 halen maar als er binnen enkele maanden een nieuwere komt dan kan ik of die halen, of dan gaan de prijzen van de huidige versies ietsiepietsie omlaag en dan heb je weer meer voordeel :)

jap74 02-03-15 14:10

Heb ik ook gedaan. Vorig jaar MacBook Pro Retina gekocht met extra geheugen en opslag. Klaar voor de komende jaren. Ik had het ook best met een MacBook Air kunnen doen, maar ik ben van plan toch wat jaren gebruik te maken van dit duurdere model. Wachten heeft geen zin. Volgend jaar komt er een nieuwer model. Maar laat los dat je altijd het nieuwste wilt hebben. Dat lukt je alleen als je heel veel knaken hebt.

PieterEhv 02-03-15 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 992645)
Dank voor je reactie. Mijn gevoel zegt koop een iMac 27" 5K. Dat terwijl ik volgens mij deze niet eens nodig heb voor mijn doeleinden. Maar ik heb wel zoiets als "als ik het koop, laat ik meteen de 'beste' kopen", aangezien ik er vele jaren van gebruik zou willen maken.

Stel de 5K iMac kost je €500 meer. Als je er 5 jaar mee gaat doen, heb je voor slechts €100 extra per jaar een hele mooie iMac! Maar de non-retina is ook een prima iMac hoor.

Nog een tip: géén extra geheugen meebestellen als je de iMac gaat kopen. Extra geheugen kun je zelf naderhand nog bijplaatsen, voor een veel lagere prijs, in de 27" iMac. (Dat kan niet in alle Macs meer tegenwoordig.)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.