//

iPhone 6 vs Samsung S6

iPhone 6 vs Samsung S6 discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Zoals de titel al vermeld, twijfel ik tussen de iPhone 6 en de Samsung s6. Ik heb voor jaren altijd iphone's gehad (op dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-03-15, 11:25
HPlaptop HPlaptop is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2015
Berichten: 4
Standaard iPhone 6 vs Samsung S6

Hallo,

Zoals de titel al vermeld, twijfel ik tussen de iPhone 6 en de Samsung s6. Ik heb voor jaren altijd iphone's gehad (op dit moment de 5) maar begin te twijfelen aangezien mijn abonnement bijna afloopt en de specificaties van de samsung s6 (op papier) beter zijn.

Wellicht een rare vraag voor een Apple forum maar ik ben denk ik niet de enige die in de verleiding wordt gebracht.

Ik hoop dat jullie wat duidelijkheid kunnen verschaffen. Ik gebruik mijn mobiel vooral voor whats app, foto's, filmpjes.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-15, 11:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HPlaptop Bekijk bericht
Ik hoop dat jullie wat duidelijkheid kunnen verschaffen.
Welke duidelijkheid verwacht je? Die Samsung S6 is eerst beschikbaar vanaf 10 april 2015 in de Benelux. Veel praktische ervaringen zullen er nog niet zijn.
  #3  
Oud 10-03-15, 11:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik ben zelf totaal niet in de verleiding, maar verwacht dat beide toestellen geschikt zijn voor wat jij er mee wilt doen.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 10-03-15, 12:15
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Samsung is wat betreft smartphones overduidelijk trendvolger. Apple is de trendzetter en recentelijk veel succesvoller dan Samsung. Beide bedrijven richten zich op een ander marktsegment. Ondanks het feit dat ik aardig wat Samsungproducten in huis heb, voel ik me voor een smartphone absoluut niet tot Samsung aangetrokken. Mijn ervaring tot nu toe is dat het meestal mooie hardware is, maar de gebruikersinterfaces zijn niet intuïtief en vaak gewoon gebrekkig. Een Apple-mini-"killer" tablet heb ik bijna een week in huis gehad; snel weer verkocht. Schitterende hoge beeldschermresolutie, maar de koppeling met de Smart Tv werkte gewoon niet goed.
Ieder zijn of haar meug. Mijn meug is het niet.
  #5  
Oud 10-03-15, 12:23
HPlaptop HPlaptop is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2015
Berichten: 4
Standaard

Dit bericht is meer naar aanleiding van de verschillende berichten en youtube video's die verschijnen waarbij de Samsung op de meeste vlakken 'beter' is dan de iPhone 6. Ik vind vooral het beeldscherm een erg belangrijk aspect bij de aankoop van een mobiel. De S6 heeft een qHD scherm 2560 bij 1440 pixels met een pixeldichtheid van 577 ppi. De iPhone 6 1334 bij 750 pixels met een pixeldichtheid van 326.

Dit maakt mij hoofdzakelijk twijfelen. Ik heb nooit geen grote problemen gehad met apple en ik vroeg me daarom ook af of er meer mensen zijn die deze mobiele telefoon willen aanschaffen en wat de beweegreden is.
  #6  
Oud 10-03-15, 19:39
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HPlaptop Bekijk bericht
De S6 heeft een qHD scherm 2560 bij 1440 pixels met een pixeldichtheid van 577 ppi. De iPhone 6 1334 bij 750 pixels met een pixeldichtheid van 326. Dit maakt mij hoofdzakelijk twijfelen.
De vraag is of jij überhaupt het verschil ziet. ;-)

GSMArena labs: Check out our eyesight test to find out your screen pixel density limits - GSMArena Blog
  #7  
Oud 11-03-15, 10:27
HPlaptop HPlaptop is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2015
Berichten: 4
Standaard

Niet alleen het beeldscherm maar ook de camera is beter. Ik ga zo kijken voor de iPhone 6. Even kijken hoe die bevalt
  #8  
Oud 11-03-15, 10:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HPlaptop Bekijk bericht
Niet alleen het beeldscherm maar ook de camera is beter.
Het is niet omdat de CCD meer pixels heeft dat de camera ook "beter" is. Of een camera "beter" is wordt bepaald door het objectief niet door de CCD.
  #9  
Oud 11-03-15, 13:20
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Hier de ervaringen van een voormalige Samsung telefoon-eigenaar. Het probleem van Samsung zit m in de niet-premium prestatie van de toestellen die tegen premium prijzen aanschurken. De technische specificaties van de toestellen zijn idd "beter", als in, hoger, meer, sneller, etc. Het probleem van Samsung echter is wat ze er mee doet. En daar schiet het te kort. Het resultaat vaak is een Frankenstein-gedrocht dat, ondanks de "betere" specificaties, veelal minderwaardig aanvoelt. Combineer dat vervolgens met het dozenschuif-principe van Samsung (support tot de voordeur) en je voelt je al snel afgezet. Je betaalt relatief veel geld voor een toestel maar ziet dat niet meer terug in de vorm van support.

Mijn meest recente concurrent-ervaring, is de aankoop van een HTC(Google) Nexus 9 tablet. Vrijwel gelijktijdig kocht ik ook een iPad Air2 (en had nog een iPad Air liggen, luxesituatie toegegeven). Ik gebruik alle drie de tablets dagelijks door elkaar heen. De ervaringen zijn echter nog steeds ongewijzigd gebleven. Waar de iPad (Air of Air2) ontegenzeggelijk "natuurlijk" aanvoelt (kan het niet anders verwoorden), blijft de Nexus als een .. tja .. als een apparaat aanvoelen. Het verschil dat Apple aanbrengt in de gebruikservaring krijg je (nog steeds) niet terug bij de concurrent.
  #10  
Oud 12-03-15, 16:08
HPlaptop HPlaptop is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2015
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor al jullie toevoegingen!

Gisteren toch bij de winkel de iPhone 6 besteld, ik krijg hem morgen

Vooral het formaat vind ik erg fijn aangezien de 5 toch aardig kleiner is. Ben heel benieuwd!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
People to Samsung: we want the iPhone 5 scoop1 Chat en geruchten 0 18-09-12 19:59
iphone 4 t.o. samsung galaxy dancingprinzess iPhone algemeen 19 01-01-11 21:15
iPhone dock Samsung PussInBoots iPhone algemeen 7 13-12-10 00:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.