//

Ervaring Apple Care+

Ervaring Apple Care+ discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie heeft er ervaring met AppleCare+? Ik heb even snel de tekst en voorwaarden voor deze verzekering doorgenomen. Voor 99 euro aanschaf bij een iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-03-15, 15:30
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard Ervaring Apple Care+

Wie heeft er ervaring met AppleCare+?

Ik heb even snel de tekst en voorwaarden voor deze verzekering doorgenomen. Voor 99 euro aanschaf bij een iPhone (premie) + 69 euro eigen risico per voorval (maximaal 2 in 2 jaar) ben je verzekerd tegen "ongelukjes".

Onder ongelukjes versta ik onopzettelijke schade aan je Apple apparaat. Laat je 'm vallen is het gedekt, gooi je 'm bewust op de grond dan niet.

En daar zit m.i. nou net het "grijze gebied": hoe wordt de schade beoordeeld? Stel ik laat mijn iPhone vallen en het scherm is kapot / deuk in toestel / knoppen kapot. De verkoper kan dan zeggen dat ik het toestel opzettelijk heb laten vallen terwijl dit niet zo is.

Hoe gaat Apple hier mee om?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-03-15, 10:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanG Bekijk bericht
De verkoper kan dan zeggen dat ik het toestel opzettelijk heb laten vallen terwijl dit niet zo is.
Ik denk niet dat de Apple medewerkers zoiets gaan zeggen. Tenminste, dat is mijn ervaring met AppleCare voor verschillende toestellen.

Het kan ook omgekeerd. Jij keilt die iPhone met opzet tegen de keien en zegt tegen de Apple medewerkers dat het toestel heel ongelukkig uit je handen gevallen is (terwijl dit niet zo is). Ik denk dat Apple medewerkers veel eerlijker zijn dan de gemiddelde klant.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 16-03-15 om 13:09. Reden: Schreifvauten
  #3  
Oud 09-03-17, 09:11
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Heeft iemand ervaring met Apple Care?
is het aan te raden?
Ik heb tot nu toe (afkloppen) nog geen gebroken scherm gehad.
Volgens mijn verzekering valt het wel onder inboedel indien ongelukje gebeurd echter weet je dan niet waar ze hem repareren.
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #4  
Oud 09-03-17, 12:18
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Vraag: als de iphone valt en er zit een deuk in een hoekje van de iphone, krijg je dan van Apple (indien je Apple Care+ hebt) een nieuwe iphone, ook al werkt de iphone nog perfect?

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 09-03-17 om 13:07.
  #5  
Oud 13-12-17, 10:30
reneo reneo is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 5
Standaard

Ik heb applecare+ op mijn iphone 7. Liet hem de eerste week vallen, kleine barst in het scherm. Naar A-Mac gegaan. Mocht kiezen: laten repareren door Apple (opsturen met onbekende wachttijd), of voor €99,- gelijk een nieuwe krijgen. Of zelf naar een AppleStore gaan. Verder geen vragen. Prima service dus.
  #6  
Oud 14-01-18, 13:33
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Heeft iemand ervaring met Apple Care?
is het aan te raden?
Ik heb tot nu toe (afkloppen) nog geen gebroken scherm gehad.
Volgens mijn verzekering valt het wel onder inboedel indien ongelukje gebeurd echter weet je dan niet waar ze hem repareren.
Is het niet zo dat als je een inboedelverzekering hebt, dat je jouw schade bij je verzekering meldt. En je iPhone 'gewoon' bij Apple laat maken en factuur opstuurt naar je verzekering en dat zij dit (max uit te keren bedrag - eigen risico) aan jou vergoeden?
  #7  
Oud 14-01-18, 15:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
En je iPhone 'gewoon' bij Apple laat maken en factuur opstuurt naar je verzekering en dat zij dit (max uit te keren bedrag - eigen risico) aan jou vergoeden?
Maar als je het toestel in Chakamaka gekocht hebt, zoals jij, kan Apple 'gewoon' weigeren om het te herstellen. Bovendien gaan verzekeringen steeds 'gewoon' voor de goedkoopste optie en dat is nooit Apple zelf.
  #8  
Oud 15-01-18, 07:51
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Maar als je het toestel in Chakamaka gekocht hebt, zoals jij, kan Apple 'gewoon' weigeren om het te herstellen. Bovendien gaan verzekeringen steeds 'gewoon' voor de goedkoopste optie en dat is nooit Apple zelf.
Ik ruik jaloezie omdat ik een 'goedkopere' iPhone X heb uit Dubai (wel goed verzonnen die Chakamaka) maar dat even terzijde.
Het gaat hier niet om mijn toestel. Was meer een algemene opmerking.

Dus stel dat wij (ik, de topicstarter of jij) een NL toestel hebben. Wij bereid zijn om de jackpot van €321 te betalen en naar Apple gaan voor reparatie. Als voorbeeld schermreparatie genomen. Mag Apple dat nog steeds weigeren? Waarom zouden ze weigeren als je bereid bent te betalen? En dan dit via de verzekering declareren?

Is dit geen argument richting de verzekeraar:
"ik moet wel bij Apple laten maken anders vervalt mijn garantie bij Apple" o.i.d.? In hun voorwaarden staat wat ze uitkeren (max uit te keren bedrag - eigen risico). Of ik denk te simpel.. dat kan ook natuurlijk
  #9  
Oud 15-01-18, 08:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben geen Hollander. Het zit dus niet in mijn genen om jaloers te zijn op iemand die goedkopere spullen heeft dan ik.

Succes verder met die verzekeringstoestanden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 6 bij Dixons Apple Care+ bij Apple charlotte2912 iPhone accessoires en onderdelen 8 18-09-14 23:29
Apple Care Jcop iPhone algemeen 2 13-11-12 11:10
Budget Care vraagje Shorty007 iPhone Apps 2 22-08-09 20:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.