iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Iphone kopen-> Unlocked of bij t-mobile? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/17233-iphone-kopen-unlocked-t-mobile.html)

sandertjah12 23-07-08 21:19

Iphone kopen-> Unlocked of bij t-mobile?
 
Hoi, ik wil dus de iphone kopen, maar wat is slimmer,
1. een iphone unlocked kopen en een vodafone abbonement.
2. een iphone kopen met een t-mobile abbonement.(duur abbonement)

Ik werk en verdien zo'n 40 euro p/m, dit ga ik niet alleen aan een abbonement uitgeven dus, wat kan ik het beste doen?

Groetjes,
sander

Celf 23-07-08 21:24

Ik loop met diezelfde gedachte te stoeien. Het loont zich in ieder geval om elke optie goed door te rekenen...maar dan wel eerlijk :) dus vergelijken met het abonnement wat momenteel door TMO aangeboden wordt.

Koop je bijvoorbeeld een iPhone voor 500 euro en betaal je iedere maand 15 euro voor een sim only abonnement ben je net iets duurder uit dan bij TMO.

Het grote voordeel van een unlocked toestel is dat je zelf je abonnement en de abonnementsduur kunt bepalen en dus niet twee jaar VERPLICHT maandelijks een bedrag aan TMO moet overmaken.

Elke optie apart bekijken en doorrekenen met het abonnement wat jij in gedachten had en wat het best bij jouw bel\data patroon past.....en niet te vergeten...JOUW BUDGET ;)

sandertjah12 23-07-08 21:31

Hoi, bedankt voor deze snelle reactie!

Aangezien ik bijna jarig ben en iets mag kiezen van max. 500 euro dacht ik dus aan een unlocked iphone en dan zelf het abbonement betalen, maar nu ik heb doorgerekend kan ik dus ook een tmo abbonement vragen + de iphone, dan betalen mijn ouders 500 euro ( het abbonement en de iphone zelf) en ikzelf ongeveer 300 euro aan overige kosten...


Groetjes,
Sander

jeremy14 23-07-08 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sandertjah12 (Bericht 151590)
Hoi, ik wil dus de iphone kopen, maar wat is slimmer,
1. een iphone unlocked kopen en een vodafone abbonement.
2. een iphone kopen met een t-mobile abbonement.(duur abbonement)

Ik werk en verdien zo'n 40 euro p/m, dit ga ik niet alleen aan een abbonement uitgeven dus, wat kan ik het beste doen?

Groetjes,
sander

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 151594)
Ik loop met diezelfde gedachte te stoeien. Het loont zich in ieder geval om elke optie goed door te rekenen...maar dan wel eerlijk :) dus vergelijken met het abonnement wat momenteel door TMO aangeboden wordt.

Koop je bijvoorbeeld een iPhone voor 500 euro en betaal je iedere maand 15 euro voor een sim only abonnement ben je net iets duurder uit dan bij TMO.

Het grote voordeel van een unlocked toestel is dat je zelf je abonnement en de abonnementsduur kunt bepalen en dus niet twee jaar VERPLICHT maandelijks een bedrag aan TMO moet overmaken.

Elke optie apart bekijken en doorrekenen met het abonnement wat jij in gedachten had en wat het best bij jouw bel\data patroon past.....en niet te vergeten...JOUW BUDGET ;)


AAN BIJDE;) Koop hem in zwitserland en neem een Vodafone abbo sim only;) loont zich egt namelijk!! doen al mijn vrienden ik neem ook stuk of 12 iphones mee uitzwitserland:P

.nck 23-07-08 21:33

Vodafone bied jammergenoeg ook een 2 jarige super sim only aan, dit abonnement is vrij voordeling i.v.m. de andere abonnementen.
Je mist hier echter wel de toegang tot hotspots, visual voicemail e.d.

Het dataverbruik schijnt bij vodafone helemaal niet zó onbeperkt te zijn als ze willen doen geloven, 250 mb is maximaal schijnt.

Wie heeft een leuk abonnement gezien waar internet ook bruikbaar bij is, tegen volle snelheid?

sandertjah12 23-07-08 22:00

wat kost een iphone dan in zwitzerland?

En; Wat zijn hotspots precies? als ze maar weinig data aanbieden denk ik toch over t-mobile...

Pretender 24-07-08 08:55

Hotsports zijn W-Lan toegangspunten die door T-mobile aangeboden worden door heel Nederland. Je profiteert hier van een nog snellere verbinding, die ook stabieler is dan 3G.
Hotspots zijn vooral te vinden bij bijvoorbeeld McDonalds restaurants (plaatsen met T-Mobile Hotspots zijn herkenbaar aan een roze Hotspot stikker bij de ingang).
Meer informatie over T-Mobile Hotspots vind je op https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/...aspx?q=hotspot

Ik zou zelf voor T-Mobile gaan, zoals gezegd dus geen datalimiet, en als je problemen hebt met het toestel, kun je makkelijk gewoon naar T-mobile. Ik denk namelijk niet dat Vodafone bereid is om ondersteuning te bieden voor (in het buitenland gekochte) sim-lock vrije toestellen.

jeremy14 24-07-08 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sandertjah12 (Bericht 151635)
wat kost een iphone dan in zwitzerland?

En; Wat zijn hotspots precies? als ze maar weinig data aanbieden denk ik toch over t-mobile...

De 8gb kost 320€ de 16GB weet ik niet

BB-Tjai 24-07-08 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeremy14 (Bericht 151936)
De 8gb kost 320€ de 16GB weet ik niet

320 euro voor de 8gb is klinkt wel goedkoop, denk dat de 16GB dan iets boven de 400 euro zit. Maar je moet er natuurlijk wel je abbo kosten bij rekenen met je huidige provider en kosten internet.


Voordeel van T-mobile voor mij: Onbeperk internet, maar T-Mobile is relatief duur. Ik heb bijv. de i150, 150 belminuten en 150 smsjes. Dat is vrij weinig voor 30 euro, maar is wel inclusief internet. En bovendien heb ik nog 2 andere sim only abbos, dus dat scheelt weer. Bij andere providers betaal je naast je huidige abbo kosten ook nog weer voor (beperkt) internet. Dus denk dat T-Mobile toch iets voordeliger is.

Nadeel voor mij: 2 jarig contract, maar ik bekijk het positief. De Iphone is Ipod, telefoon en internet in 1 en dat voor maar 30 euro per maand :D En ik denk daarom dat je niet snel zal zijn uitgekeken op deze telefoon en dat die altijd wel bruikbaar is.

sandertjah12 24-07-08 22:43

hey, als eerste bedankt voor de reacties. Helaas ben ik tijdelijk gestopt met werken (geen zin om in mijn vakantie te werken) en ik heb momenteel een budget van 200 euro, ik ben bijna jarig, maar ik krijg dus geen iphone. Misschien willen mijn ouders wel de telefoonkosten betalen, maar het abbonement niet. Daarom zal ik het abbonement zelf moeten betalen maar ik twijfel of ik het allemaal snel genoeg heb. Ik zal nog wat smeken bij mijn ouders.. :P Ik hoop dat ik mijn folderwijk snel weer kan oppikken.
Groetjes,
Sander

luka 25-07-08 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sandertjah12 (Bericht 152657)
hey, als eerste bedankt voor de reacties. Helaas ben ik tijdelijk gestopt met werken (geen zin om in mijn vakantie te werken) en ik heb momenteel een budget van 200 euro, ik ben bijna jarig, maar ik krijg dus geen iphone. Misschien willen mijn ouders wel de telefoonkosten betalen, maar het abbonement niet. Daarom zal ik het abbonement zelf moeten betalen maar ik twijfel of ik het allemaal snel genoeg heb. Ik zal nog wat smeken bij mijn ouders.. :P Ik hoop dat ik mijn folderwijk snel weer kan oppikken.
Groetjes,
Sander

stuur ze naar belgie, kost het jou niks...

The Doctor 25-07-08 01:22

Misschien toch even dit lezen voordat jullie voor niks naar Zwitserland trekken... :rolleyes: :D

jeremy14 25-07-08 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 152731)
Misschien toch even dit lezen voordat jullie voor niks naar Zwitserland trekken... :rolleyes: :D

stel je nou is even voor dat je een huis hebt in zwitserlnd een zwitsers adress:P en iemand die een zwits passpoort heeft:D

sandertjah12 25-07-08 12:38

ik kan hem wel in belgie halen maar dan zal ik alsnog een abbonement nodig hebben voor het internet.
groetjes,
sander

sirtalis 27-07-08 11:54

Zou je niet beter wat geduld kunnen opbrengen en wachten tot je iets meer dan 40 € per maand aan inkomsten hebt? Over een jaar, twee jaar, is er weer een nieuwere iPhone, zijn de abo's beter betaalbaar etc etc. En tegen die tijd verdien je waarschijnlijk een veelvoud van die 40€. Of misschien een 1e generatie kopen, met een prepaid-kaartje of goedkope sim-only?

forum.bericht 27-07-08 14:41

Ik begrijp niet dat kinderen van 12 & 14 met krantenwijken en/of geen zin om te werken zich druk maken over het kopen van een iPhone?

Hebben ouders tegenwoordig helemaal niets meer te vertellen of interesseert het zi allemaal niks/

soCool 27-07-08 14:46

Een (simonly) abonnement is in veel gevallen wel goedkoper dan prepaid.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.