iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Iphone 3g: 8g 0f 16g (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/17491-iphone-3g-8g-0f-16g.html)

borgqueenx 11-07-08 19:02

8 of 16 gb iPhone 3g?
 
Ik vraag me af welke versie ik moet kopen van de iPhone 3g.
De 8gb of de 16gb versie?

Ik heb 1gb aan muziek, en die collectie groeit niet snel.
Ik heb alleen aan 200mb grappige filmpjes erop, en groeit ook niet snel.
Ik hoop ook dat de iphone 3g snel gehackt gaat worden. als dit zo is, verwacht ik zo'n 1gb daar aan te gebruiken(roms).

Dan heb ik heel wat ruimte over.

Maar wat ik me afvraag hoe groot spellen en applicaties in de app store zijn.
Navigatiesoftware is meestal al gauw 1gb, voor west europa.

En hoe groot zijn de rest van de spellen? hoe groot is monkey ball bijvoorbeeld?

colliehome 11-07-08 19:07

Dit is een vraag die door iedereen verschillend zal beantwoord worden. Wij kunnen je keuze daarin niet maken. Zelf vind ik een 8 GB genoeg. Vooral omdat je hem veel meer aan je pc hangt dan een iPod. Maar mijn muziek collectie past ook niet op een 16 GB. En is het in de eerste plaats geen GSM ?

borgqueenx 11-07-08 19:15

nou, ik wil mijn iphone ook gebruiken voor het unieke spelen erop.
En ik heb geen idee hoe groot spore bijvoorbeeld gaat worden...
En ik heb er een hekel aan om spellen te verwijderen.

als monkey ball bijvoorbeeld 20mb ongeveer is, heb ik genoeg aan de 8gb versie.
Maar ik heb geen idee hoe groot de spellen van de app store zijn, laat staan sommige programma's. vandaar dat ik help daarbij nodig heb.

Martijn Broeckie 11-07-08 20:05

Monkey ball is 35.2 MB. Spore bijvoorbeeld wordt echt niet groter, of veel groter dan 50 MB. Ik zou je aanraden om voor de 8 gig versie te gaan. Ik heb zelf een iPod Touch 8 gig en als je itunes bibliotheek meer is dan 8 gig ga je gewoon even de oude liedjes bijvoorbeeld eraf gooien of filmpjes die je al vaak hebt gezien. Aangezien je maar 1 gig aan muziek hebt is het dus zonde om voor die extra 8 gig te betalen (16 gig) als je die echt niet gaat gebruiken. Mijn advies he.. ;)

iMario 11-07-08 20:07

ik heb ook eens ergens gehoord ''Beter te veel dan te weinig:D''
blijft jouw keus;)

Martijn Broeckie 11-07-08 20:09

Als je teveel geld hebt :D Het kan natuurlijk nooit weg 8 gig extra, dit raad ik jou alleen niet aan ;)

borgqueenx 11-07-08 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Broeckie (Bericht 139393)
Als je teveel geld hebt :D Het kan natuurlijk nooit weg 8 gig extra, dit raad ik jou alleen niet aan ;)

thx, nu ik weet hoe groot app store games zijn, gaat het eraan liggen hoe het met bankrekening staat over een maand. als ik trug ben van frankrijk, moet ik eerst mijn diamond verkopen, en dan meteen de iphone bestellen [:D]

nadal999 27-07-08 13:38

Iphone 3g: 8g 0f 16g
 
Ten eerste: Sorry als dit topic in het verkeerde forum is geplaatst maar ik wist niet waar ik hem anders neer moest zetten

Zal ik de 8g of 16g kopen? ik ben van plan om er optimaal gebruik van te maken. Als je bijv. veel apps download en paar films/tv shows en nog muziek op je ipod download dan raakt hij al aardig vol of niet? Wat is nou het beste want ik wil met te weinig ruimte zitten:confused:

Richard.v.Naam 27-07-08 13:50

Lijkt me dat dit in koopadvies hoort

nadal999 27-07-08 13:52

Oja sorry ik zie het nu pas! Je moet ook activeringskosten betalen toch? alleen mijn zus heeft t-mobile prepaid. Als ik haar mobiel meeneem hoef ik dan die kosten niet te betalen? of moet je dan de prepaid kaart inleveren ofzo?

Celf 27-07-08 15:42

Op de vraag of het 8Gb of 16 Gb moet zijn heb je zelf eigenlijk al antwoord gegeven.

Volgens mij moet je die activeringskosten altijd betalen. En mocht er al korting gegeven worden op deze kosten zal dat volgens mij niet voor een prepaid kaartje van toepassing zijn.

sirtalis 27-07-08 16:50

Alleen bij verlenging van bestaande postpaid klanten vervallen de activeringskosten. En jij wil dus de 16G, naderhand even 8G bijprikken zit er helaas niet in.

schulo 28-07-08 03:53

Nou, ik zit toch wel een beetje met dezelfde vraag: 8gb of 16gb?

Laat ik dit voorop stellen, ik wil graag de 16gb zwart in Italie kopen. Ik ben daar een paar dagen en moet dus in dat tijdslot de iphone kopen.

Optie 1: 16gb zwart

Indien niet verkrijgbaar wat dan te doen?
8gb zwart of 16gb wit? Ik vind dit een bijzonder moeilijke keuze... Persoonlijk vind ik de witte iphone minder stylisch dan de zwarte, maar 16gb is wel aantrekkelijker dan 8gb.

Ik wil de iphone gaan gebruiken om:
4gb muziek te storen / luisteren
Enkele films / series te kijken
Enkele apps te storen (super monkey ball uiteraard, :P )
Podcasts / vodcast regelmatig downloaden en kijken / luisteren
Fotos mee te maken
Mailen en andere kleine toepassingen.

De simpele vraag is nu dus: Wat wordt mijn optie 2?

Wordt het de mooie zwarte 8gb met misschien te weining ruimte of de minder mooie 16gb met voldoende space?

Graag tips / ervaringen over de opslagruimte op de iphone.
Thx.

Blauwemeer 28-07-08 04:47

8GB is zat, je zult hem alleen iets vaker aan je pc moeten hangen omdingen te wissen/verversen.

Neworder78 28-07-08 09:14

Ik zou gewoon een 16gig nemen. Heb zelf ook een 16gig besteld (en inmiddels binnen bij de winkel). Dan heb je altijd voldoende ruimte, later ook eventueel voor navigatiesoftware etc.

benBEN 29-07-08 01:45

Met oog op wat er nog kan gaan komen nieuwe apps zeker voor 16 GB

Wacht op de mijne zal morgen of over morgen komen...

Om dezelfde reden 16 genomen

soCool 29-07-08 03:51

Tsja je moet jezelf afvragen of je wel 16GB gaat gebruiken.

marcoblom 29-07-08 08:37

Zou de 16 Gb versie meer stroom verbruiken omdat er meer geheugen 'gevoed' moet worden? Zou je dit merken of is het verwaarloosbaar?

Bomans 29-07-08 09:18

// 2 topics samengevoegd //

Guest-1102151553 29-07-08 23:18

Ik heb eens een keer gehad, dat ik voor de kleinere versie van een MP3-player heb gekozen, omdat ik ook dacht, dat ga je nooit vol krijgen. En toen gebeurde het toch snel, dat je gebrek aan plaats krijgt en steeds weer dingen moet wissen.

Als je het geld hebt, zou ik toch liever de grotere versie pakken. Films nemen ook wel veel plaats weg en je muziekcollectie groeit ook wel. Navigatiesoftware, mocht die ooit nog verschijnen, vreet ook genoeg. De frustratie is pas groot als je er later achterkomt, dat je toch de 16GB-versie hat moeten kopen ;).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:57.