//

Ervaring Used Mobile (www.iphone-s.nl)

Ervaring Used Mobile (www.iphone-s.nl) discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Het wordt weer eens tijd op zoek te gaan naar een nieuwe iphone (ik heb nu nog mijn iphone 5c). Ik ben eens een beetje ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-11-16, 09:38
Mariska1985 Mariska1985 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2016
Locatie: Utrecht
Berichten: 1
Standaard Ervaring Used Mobile (www.iphone-s.nl)

Het wordt weer eens tijd op zoek te gaan naar een nieuwe iphone (ik heb nu nog mijn iphone 5c). Ik ben eens een beetje aan het rondneuzen en ben eerlijk gezegd niet zo'n voorstander van Marktplaats (heb hier wel eens een gestolen toestel gekocht).

Nu kom ik in Google een website tegen (www.iphone-s.nl) van het bedrijf Used Mobile. Zij verkopen gebruikte iphones, refurbished iphones (snap nog steeds niet wat dat precies is) en nieuwe iphones. Het ziet er eerlijk gezegd allemaal erg goed uit, maar hoe weet ik nu of dit bedrijf betrouwbaar is?

Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf.

Groetjes Maris.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-16, 17:53
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

refurbished wil meestal zeggen nieuw buitenkant behuizing en glas en als ze garantie geven waarom dat niet een refurbished
En als je iets koopt kun je altijd een imei check doen daar kun je al heel veel aan zien
  #3  
Oud 28-11-16, 13:04
MiRoJo MiRoJo is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Helder
Berichten: 9
Standaard

Hoi Mariska,

Refurbished betekent letterlijk Gereviseerd. Er zijn jammer genoeg veel bedrijven gereviseerde toestellen verkopen met een A, B of C grade. Let hier erg goed op, want vaak koop je in zo'n geval een normaal gebruikt toestel, waar puur uit commercie de naam refurbished aangegeven wordt. Je betaald dan een veel te hoog bedrag, waardoor zo'n bedrijf makkelijk 1 of 2 jaar garantie kan geven.

Wanneer je beslist om online aankopen te doen, dan zijn er best redelijk wat punten waarop je een bedrijf kunt checken.

1. Ga naar de website www.kvk.nl en zoek op de naam welke het bedrijf heeft. Als het bedrijf niet voorkomt, heel snel verder zoeken naar een ander bedrijf. Wanneer het bedrijf wel voorkomt kan je nog nagaan hoe lang een bedrijf staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Als dat pas sinds kort is, moet je zeker goed op letten. Verder kan je checken of het adres via www.kvk.nl overeenkomt met het adres welke op de webshop vermeld staat.

2. Kijk of het bedrijf telefonisch bereikbaar is op een vast telefoonnummer, mobiele nummers zal ik persoonlijk minder vertrouwen.

3. Ga naar de betreffende website en kijk op welke wijze je kunt betalen. Is het alleen mogelijk om contant af te rekenen, zoek dan maar verder naar een andere webshop. Voor veel betaalmethodes wordt een bedrijf uitvoerig gecontroleerd. Vooral wanneer een bedrijf creditcards of achteraf betalen accepteert dan is het meestal wel oke.

4. Ga naar de betreffende webshop en kijk in de url balk, wanneer daar een slotje zichtbaar is, dan is het een bedrijf die veel waarde hecht aan veiligheid. Nu kan je op een windows computer nog wat meer zien. Wanneer er bijv. Alleen een slotje met https://www.domeinnaam.nl zichtbaar is dan is dat een normale beveiliging. Wanneer je iets ziet van slotje BEDRIJFSNAAM [NL] | https://www.domeinnaam.nl dan is dit de hoogst mogelijke beveiliging. Om voor deze beveiliging in aanmerking te komen is het desbetreffende bedrijf geheel gecontroleerd door de uitgever van het beveiligingscertificaat.

Kloppen alle bovenstaande gegevens dan kan je altijd nog kijken of de webshop reviews heeft van een erkent bedrijf, zoals thuiswinkel.org of kiyoh.nl. Een professioneel bedrijf hecht namelijk erg veel waarde aan beoordelingen.

Verder kan je op de website eens controleren of zij bijvoorbeeld cadeaubonnen accepteren. Wanneer dat het geval is zullen zij op de website van de cadeaubon terug te vinden zijn.

Wanneer al het bovenstaande klopt, moet je altijd nog je gezonde verstand blijven gebruiken voordat je een aankoop doet.

Used Mobile komt naar mijn mening betrouwbaar over, ik heb de bovenstaande zaken even voor je gecontroleerd.

1. KvK inschrijving sinds 2000, adres klopt met de webshop.
2. Op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur op een vaste lijn bereikbaar.
3. Je kan op alle mogelijke manieren afrekenen. Wat erg betrouwbaar overkomt is dat je ook achteraf kan betalen. Dus mocht je nog twijfelen, maak daar dan gebruik van. Met een creditcard betaal je ook vaak achteraf.
4. Hun website heeft de hoogst mogelijke beveiliging, dus dit bedrijf is echt binnenste buiten gekeerd door de uitgever van het beveiligingscertificaat.

Zij accepteren bijvoorbeeld ook de VVV Giftcard, wanneer je naar de website gaat https://www.vvvcadeaubonnen.nl/cadea...eden/webshops/ en je klikt vervolgens onder de zoekbalk op "Computers & Elektronica" dan staan zij zelfs onder de door VVV aanbevolen bedrijven.

Eerlijk gezegd denk ik wel dat het helemaal goed zit met dit bedrijf en zal ik hier zelf met een gerust hart iets kopen.
  #4  
Oud 12-04-17, 08:42
gabidebaas gabidebaas is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 5
Standaard

Idd volgens mij wel een legit site
Reageren

Labels
gebruikte iphone, iphone kopen, nieuwe iphone, refurbished iphone, used mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaring www.izi2shop.nl AndyVT Koopinformatie Nederland 52 27-01-13 17:14
http://www.phonamixltd.com/ iemand ervaring ? ibert Koopinformatie en ervaringen 6 24-09-10 07:02
Ervaring met www.iphonehuis.nl ?? Iphone4owner iPhone accessoires en onderdelen 2 30-07-10 10:49
ervaring met www.123usaimport.nl dylan313 iPad algemeen 2 29-06-10 16:01
Ervaring met www.mobileplaza.nl? horstvries Koopinformatie Nederland 5 19-03-08 19:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:24.