//

Bezorging via DHL, ervaringen

Bezorging via DHL, ervaringen discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumgenoten, Gisteren weer een onthutsende ervaring met de (niet-)bezorging vanuit de online Apple Store via DHL. Even DuckDuckGo-en (als trouw Apple gebruiker google uiteraard ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-04-17, 08:04
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Angry Bezorging via DHL, ervaringen

Beste forumgenoten,

Gisteren weer een onthutsende ervaring met de (niet-)bezorging vanuit de online Apple Store via DHL. Even DuckDuckGo-en (als trouw Apple gebruiker google uiteraard niet ) leert dat ik absoluut niet de enige ben met dit soort ervaringen met DHL. Bij Apple gaat het iha niet om kleine bedragen, het is mij dan ook een raadsel waarom ze nog steeds met DHL werken.

Daarom ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen. De mijne van gisteren zet ik binnenkort wat uitvoeriger in een reactie hieronder (ik wil eerst ff de stoom uit m'n oren laten ontsnappen om het weer als een samenhangend verhaal zonder lawine aan scheldwoorden te kunnen typen )

Alvast dank...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-17, 09:34
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Meerdere keren iets bij Apple online besteld, maar altijd prima op tijd geleverd.

Overigens ook andere bestellingen via DHL geleverd gehad en ook daar, op wat kleine puntjes na, altijd tot tevredenheid.

Denk dat het heel afhankelijk is van de regio/chauffeur waar de bezorging plaatsvind.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 04-04-17, 10:05
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Net wat Jemmie zegt, het hangt samen met de lokale bezorger.
Bestel regelmatig koffie die bezorgd wordt door DHL.
Moest onverwachts weg dus had netjes een briefje aan de deur gehangen dat ze het bij een van de buren mochten afleveren. Dus niet, hun briefje in de bus.
Volgende warn we er weer niet, toen geen briefje aan de deur, maar wél afgeleverd bij de buren, dit soort dingen.
En dat regelmatig, ook met andere bestellingen.

Ik vind uit die ervaring DHL een k*t firma, en zweer bij PostNL, juist vanwege de super vriendelijke bezorger, die brengt zelfs pakketten een paar blokken verderop, bij een vriendin.

Lees echter ook genoeg verhalen over gebrek aan ondersteuning bij vertraagde pakketten.
  #4  
Oud 04-04-17, 22:37
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Daar hebben jullie een punt. Inderdaad over PostNL iha wél tevreden maar (ook) wel wisselend afhankelijk van de chauffeur. En bij DHL juist 't omgekeerde beeld, iha niet erg onder de indruk en al vaker knulligheidjes gehad maar ook daar ging af en toe wél gewoon alles goed. Maar nu stapelen de irritaties - en vertraging - zich op en herken ik akelig veel van wat er online aan slechte ervaringen met ze is te vinden.

Begint al met een volledig gebrek aan tijdsaanduiding bij de 'standaardlevering' waar Apple voor kiest, en slechte informatie daarover. Eerder bleek de vage 'einde dag' die nu (als enige aanduiding) voorspeld werd ook al vroeg in de middag te kunnen zijn, gisteren zou er iemand langs zijn geweest rond 17u - echter niemand gezien of aangebeld terwijl ik thuis en in de buurt van de deur(bel) ben gebleven - en het absolute einde van de DHL bezorgdag valt kennelijk om 21u.

Volgens de status in de track en trace info zou ik het pakket geweigerd en de bezorger de toegang hebben geweigerd !? Zoals gezegd echter niemand gezien of gesproken hoewel wél thuis. Volkomen bizarre status dus die linea recta uit een dikke duim gezogen lijkt.

Vanochtend gebeld, op zich vriendelijk en ogenschijnlijk doortastend geholpen, en afgesproken dat vanavond tussen 18 en 21 een nieuwe bezorgpoging zou volgen. Weer niemand gezien echter hoewel ruim op tijd thuis, en plots staat de t&t status een uur voor afloop van 't tijdslot alweer op 'on hold'
O nee, 'niemand gezien' is te algemeen: op weg naar huis ca een uur voor het afgesproken tijdslot nota bene wel een busje van DHL vlak in de buurt zien rijden; maar aan m'n deur is helemaal niemand van DHL langsgeweest?!

Morgen maar weer bellen, en dan stuur ik waarschijnlijk noodgedwongen maar aan op zelf afhalen bij een afhaalpunt. En dan maar hopen dat ze hun eigen afhaalpunten wél kunnen vinden

Laatst gewijzigd door Guest-20170917003111; 04-04-17 om 22:48.
  #5  
Oud 05-04-17, 09:50
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Waarschijnlijk had de chauffeur het te druk, dan toetsen ze in dat er niemand thuis was.

Heb dit helaas ook gehad met een aangetekend pakket, dat werd dag 1 onterecht als "bezorgd" geregistreerd, maar dag 2 schromeloos afgeleverd.
  #6  
Oud 05-04-17, 16:28
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Iha ben ik ahw zeer tevreden over dhl.
Maar ik maak iha alleen gebruik van verzenden of ophalen bij een afh.
  #7  
Oud 06-04-17, 00:09
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Red face eind goed al goed?

(Deel 3) Nou nou, ik heb mijn pakje hoor, maar inderdaad lijkt de clou wel te zitten in het zelf afhalen. Daar zoals voorgenomen vanochtend in het telefoontje op aangedrongen, en zo waar: hun eigen afhaalpunt weten ze wél te vinden
Maar imho toch best bijzonder voor een pakketbezorger, dat zelf afhalen nog het beste werkt.

En echt overtuigend was het allemaal nog niet. Vanochtend weer een heel begripvolle dame van klantenservice aan de lijn, die minstens drie keer excuses aanbood en vertelde dat dit echt niet was hoe het hoorde te gaan. 20 minuten aan de lijn gehangen omdat ze meteen eea ging uitzoeken en regelen met mij in de wacht. Saillant detail: zeker 15 minuten op repeat "Ain't no mountain high enough (to keep me from you)" als wachtmuzak, toch een beetje wrang omdat er kennelijk toch wel een significante berg (iig flinke hobbel) op de weg tussen hun distributiecentrum en mijn voordeur lag

So far so good. Maar vervolgens verdiende het (zwakjes uitgedrukt) allemaal weer niet de schoonheidsprijs. Ik zou vanmiddag nog teruggebeld worden door een collega van die dame of het pakket écht klaarlag op het afhaalpunt: noppes, kon kennelijk geen telefoontje meer vanaf. De track en trace vermelde vanaf 10:59 al dat 't pakket "op de afgesproken afhaalplek" lag maar toonde tevens Amsterdam als locatie Dat was niet afgesproken. Afgaande op dat eerste toch maar langsgegaan einde middag, en verdraaid: het was er toch

Kennelijk is in DHL perspectief Alkmaar ook gewoon 'locatie Amsterdam'

Maar goed, ik heb 'm tenminste eindelijk. Nu alleen nog m'n profiel hier aanpassen met de nieuwe aanwinst


PS bedankt voor de reacties, en blijf vooral reageren. Een draadje als dit lijkt me ook voor anderen nuttig om te leren van onze ervaringen met (deze en eventueel andere) pakketdiensten...
  #8  
Oud 06-04-17, 00:25
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen...

Ooit opleidingen gevolgd waarbij belangrijk was om goede service te verlenen om een hogere prijs te rechtvaardigen.

Dat schijnt hedendaags niet meer van toepassing te zijn bij veel "leveranciers"
  #9  
Oud 12-04-17, 09:41
gabidebaas gabidebaas is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2017
Berichten: 5
Standaard

Ik heb nooit klachten mogen ervaren met DHL
Reageren

Labels
bezorging, dhl, online apple store, pakketpost, problemen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple Watch bezorging in Frankrijk ALK Apple Watch algemeen 7 13-06-15 13:41
Ervaringen 4G royv1981 KPN 8 02-06-14 19:03
De iPhone 4 bezorging enquête McNessie iPhone algemeen 18 20-08-10 17:03
Ervaringen met Hi? RobertN Overige providers Nederland 15 16-11-07 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.