iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Vraagje bestelling iphone via apple store website? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/183257-vraagje-bestelling-iphone-via-apple-store-website.html)

EddyG 18-09-18 03:48

Vraagje bestelling iphone via apple store website?
 
Afgelopen vrijdag heb ik s’morgens een iphone xs bestelt via de apple store site.
Ik kreeg een bevestigingsmail met 21 september als leveringsdatum.
Zaterdagochtend zag ik dat de bestelstatus stond op “bestelling wordt voorbereid”, maar vandaag dinsdag is er nog steeds niets verandert.
Zouden de iphones dan dit jaar rechtstreeks vanuit nederland naar de klanten verzonden worden?
Want andere jaren kwamen ze meestal rechtstreeks uit china naar de klanten. Maar dan moest hij nu wel al onderweg zijn als hij vrijdag 21 september geleverd wordt.

jemmie 18-09-18 09:54

De iPhone xs wordt pas vanaf de 21ste geleverd, dus er zal best een voorraad in Nederland zijn.
Overigens heb ik wel vaker iPhones besteld en deze kwamen altijd uit Nederland, hangt een betje af of er een voorraad is denk ik?

EddyG 18-09-18 11:08

Ja, ik vermoed dan ook dat hij vanuit nederland rechtreeks naar de klant verzonden wordt.
Want vorig jaar kwam mijn iphone x rechtstreeks uit china en was bijna een week onderweg.
Dan zou mijn status nu al op verzonden moeten staan en zou er ook al een trackingnummer bekend moeten zijn.

Patrique 19-09-18 15:30

Die liggen idd al op voorraad in NL of Belgie. Als ze in NL liggen, liggen ze bij Syncreon in Waalwijk.

EddyG 20-09-18 01:10

Ok, ben benieuwd of ze dan morgen verzonden worden. Want nu staat hier de status al sinds vorige week vrijdagavond op “verzending wordt voorbereid”.

EddyG 20-09-18 14:10

Deze middag is de status verandert naar verzonden.
Iphone wordt dus morgen geleverd.

Patrique 20-09-18 14:21

Top! Ik moet nog een paar dagen wachten denk ik.

EddyG 21-09-18 18:34

Vandaag al netjes afgeleverd om 9:45 door DHL.
De man vertelde dat hij vandaag 40 Iphones moest afleveren.

wil 22-09-18 10:00

Mijn op 14 september bestelde applewach komt uit China. Wordt 26 september geleverd door UPS

BlankStar 24-09-18 15:18

Ik had Apple Watch besteld online en levering was pas midden oktober. Ben dan afgelopen vrijdag maar eens gaan kijken bij de Apple Store in Brussel en na uurtje aanschuiven had ik er eentje mee. Ze hadden ook meer dan genoeg Xs en Xs Max'en op voorraad.

En je kreeg tijdens het aanschuiven gratis een koffie'tje en croissant. :D

wil 24-09-18 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 1044976)
Mijn op 14 september bestelde applewach komt uit China. Wordt 26 september geleverd door UPS

Van China naar Europa ging snel volgens track en trace. Nu ligt het pakket al een tijdje te wachten in Keulen voor verder transport.

EddyG 19-10-18 23:56

Ik heb eind september een apple watch 4 bestelt via de apple store website, en sinds afgelopen donderdag is ze verzonden via ups vanuit china, met als afleveringsdatum maandag 22 september.
Maar ik merk dat er nu vrijdagavond nog niet veel vooruitgang in zit.
Ze zit sinds gisterenavond in shanghai en vandaag staat er in de tracking dat de zending om 16:00 is vrijgegeven door de douane. Maar verder dus niks meer.
Zou die dan maandag wel gaan geleverd worden?
Want het is nu weekend en meestal maakt de doorreis nog verschillende tussenstops, en is dus nog niet eens terug vertrokken vanuit shanghai.

Update: nu zaterdag nog steeds geen vooruitgang in de ups tracking, laatste melding was gisteren om 16:00 vrijgegeven door douane. maandag levering zal dus wel niets worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.