//

Welke mac mini zou ik nemen?

Welke mac mini zou ik nemen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik heb voor mijn opleiding ongeveer een half jaar (dus tm feb 2021) een mac systeem nodig om iOS apps te maken. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-20, 12:52
iLovePizzas iLovePizzas is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Oct 2020
Berichten: 2
Question Welke mac mini zou ik nemen?

Hoi allemaal,

Ik heb voor mijn opleiding ongeveer een half jaar (dus tm feb 2021) een mac systeem nodig om iOS apps te maken. Ik zit te denken om of hackingtosh te installeren op mijn pc, of om een mac mini hiervoor aan te schaffen, en die over een half jaar weer te verkopen.

Nu vraag ik me af wat de meest tactische mac mini zou zijn; een nieuwe uit 2018 of een goeie uit 2014/2012? Budget ligt tussen de 400-800, en het mag ook van marktplaats zijn.

Wie oh wie heeft advies voor mij? Het belangrijkste is dat hij soepel xcode moet kunnen draaien, en dat hij over een half jaar zo weinig mogelijk in waarde is gedaald.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-11-20, 15:50
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

hackingtosh draait wel maar het is het net allemaal niet en erg omslachtig
ik heb zelf een mac mini staan van 2012 en daar een ssd ingezet en wat meer werkgeheugen ( wat bij een 2014 niet mogelijk is ) zit nu een samsung ssd in van 256Gb en 16 GB ram geheugen en catalina draait erop ook xcode draait erop
  #3  
Oud 01-12-20, 19:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het meest tactisch is natuurlijk de meest recente mini voor het minste geld. Dus ja, een tweedehands is dan een logische keuze, vermits je wat geluk moet hebben (geen kat in de zak kopen etc)

Met de komst van de nieuwe chipset generatie M1 zou ik goed overwegen of je die niet gewoon (nieuw) kunt aanschaffen. Die past met gemak binnen je budget (€799,-) Qua waardedaling denk ik dat een 2e hands Intel Mac op den duur minder opbrengt dan een vergelijkbaar M1 model.
Reageren

Labels
mac, mini, xcode



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke iPhone kan ik het beste nemen? Anous iPhone algemeen 10 26-07-13 13:29
Welke datateller app kan ik het beste nemen courske iPhone algemeen 6 05-11-12 18:38
Welke datateller app kan ik het best nemen courske Chat en geruchten 0 05-11-12 00:18
Welke telefoon moet ik nemen? xeromorphic Odido (T-Mobile) 1 30-07-10 23:26
Welke provider kan ik het beste nemen? gon1234abcd Overige providers Nederland 15 13-08-09 18:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.