iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone in ander land halen (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/19549-iphone-ander-land-halen.html)

Innemee 23-08-08 17:03

VKok, heb je de 8 GB versie?

VKok 23-08-08 17:47

Citaat:

VKok, heb je de 8 GB versie?
Ja. Ik heb ook een iPod Touch met 8GB. Meer als zat voor mij.

Citaat:

iPhone 3G Normal price 8GB CZK 11,995 (with VAT) = ~€492,272
Voor die 100 euro kan ik niet heen en weer :)

Marconier 23-08-08 19:54

En nu nog de dichtsbijzijnde winkel in aan de Tjechische grens vinden..... :D

Pleurat 23-08-08 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marconier (Bericht 176123)
En nu nog de dichtsbijzijnde winkel in aan de Tjechische grens vinden..... :D

Als je eens zou rekenen hoeveel het je kost om tot Tsjechië te rijden, dan ga je beter over de grens naar België. Zo te zien hebben veel Nederlanders het geluk bij het vinden van een iPhone, dus jij misschien ook hé;)

harry123 23-08-08 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pleurat (Bericht 176125)
Als je eens zou rekenen hoeveel het je kost om tot Tsjechië te rijden, dan ga je beter over de grens naar België. Zo te zien hebben veel Nederlanders het geluk bij het vinden van een iPhone, dus jij misschien ook hé;)


Je hebt helemaal gelijk Pleurat, ik ben vorige week zaterdag even ergens in Belgie geweest :D , bij deze groetjes van Ron

jeltsinneckebroek 24-08-08 22:41

iPhone in Hongarije
 
Hallo,

Ik ben tot eind deze week in Honagrije en vraag me af hoe ik hier een iPhone zou kunnen meenemen (mag simlocked zijn) zonder een geldig abo te moeten afsluiten...

Dank bij voorbaat

MVG

Nikooos 24-08-08 22:57

// Alle discussie over het kopen van een iPhone in het buitenland samengevoegd

Channie 25-08-08 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pleurat (Bericht 175582)
Zo te zien is ie niet simlockvrij

Vodafone.gr - iPhone - Οδηγßες Ενεργοποßησης

En ik kon er nog niet achter komen of ze de iPhone versturen of niet.

Staat op de website:

Vodafone Online shop only delivers within Greece. Delivery to other countries is not possible.

kleine jan 26-08-08 10:34

Ik ga dit jaa nog naar de USA, kan ik hem daar kopen en hem hier evt unlocken?

Heb het inmiddels gevonden, dat gaat niet lukken..

Belgie of italie...
Bedankt!

willydb 31-08-08 19:14

Iphone kopen in Polen of US
 
Ik ben nogal een iphone noob.
Maar ga binnen een week naar Polen, in dezelfde periode gaat iemand die ik ken naar de USA. Iemand een idee wat de prijs ongeveer zou zijn zonder simlock. Gewoon simkaart erin en prepaid bellen, dus zonder abonnement.

En dus beter Polen of USA?

Volgens dit hier http://www.iphoneprijzen.nl/ is de 3G 16gig in amerika 442€
Zou polen goedkoper zijn of duurder?

Goudvis12 31-08-08 19:20

Ja, dat zou ik niet weten.
Het enige is wat ik weet: dat het (bijna) onmogelijk is een iPhone uit Amerika te halen..

willydb 31-08-08 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 181460)
Ja, dat zou ik niet weten.
Het enige is wat ik weet: dat het (bijna) onmogelijk is een iPhone uit Amerika te halen..

Wat is de belangrijkste reden?

blingbling 31-08-08 19:24

Ze mogen dan misschien wel los verkrijgbaar zijn, maar ze zijn niet simlockvrij. Dus even een simkaart erin en bellen gaat dus niet.

willydb 31-08-08 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blingbling (Bericht 181464)
Ze mogen dan misschien wel los verkrijgbaar zijn, maar ze zijn niet simlockvrij. Dus even een simkaart erin en bellen gaat dus niet.

Is dat in Polen of de USA?
En valt die simlock op termijn te kraken?

Pleurat 31-08-08 21:34

In USA zijn ze sowieso niet simlock-vrij, en in Polen denk ik ook niet.

Ja, de sim-lock valt op termijn te kraken. Als je wil weten hoe, moet je maar eens rondkijken op dit forum, het bezit alle nodige informatie;)

willydb 31-08-08 21:48

Heb net het artikel gelezen over kopen in de VS, dus daarvan zie ik ongeveer hoe het in elkaar zit.

Nu over Polen (correct me if i'm wrong), ik ga naar een winkel (orange of Era, de twee verdelers in Polen), vraag daar naar een iphone en betaal prijs van de iphone + opzegging van mijn abbonement. Eens terug in Belgie kan ik er nog niet mee telefoneren tot de simlockcrack uit is.

Al kunnen opmaken van www.orange.pl vermoed ik dat de prijs voor de iphone 350zloty is (*0,3 doen) wat neerkomt op 105€ waar natuurlijk nog opzegging van abonnement bijkomt ofzo heb ik geen idee.
Ik gok door enkele woorden te vertalen dat een abonemment vanaf 25zloty begint per maand voor 2 jaar, wat neerkomt op 600 zloty of 180€. Gesteld dat dat ongeveer de opzegkost is.
Dan is mijn gok van 285€ absoluut vrij laag en ook vrij onmogelijk (stel dat je daar dan een vlucht van 100€ naar krakow heen en terug bij rekent ben je zelfs goedkoper af als in Belgie)

Heb ook even op www.orange.pl zitten snuisteren, maar mijn Pools is ontoereikend om er aan uit te geraken. Iemand die toevallig Nederlands/Pools machtig is?

Alleszins best dat koppelverkoop verboden wordt in Belgie, transparantie qua prijzen nihil voor de moment.

Pleurat 31-08-08 22:44

waarom koop je hem gewoon niet niet in België? Het kost je wat meer, maar je kan dan wel ergens naartoe als er iets mis is. Als je hem in Polen koopt kan het zijn dat je alleen in Polen de garantie krijgt, en niet wereldwijd.

willydb 31-08-08 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pleurat (Bericht 181566)
waarom koop je hem gewoon niet niet in België? Het kost je wat meer, maar je kan dan wel ergens naartoe als er iets mis is. Als je hem in Polen koopt kan het zijn dat je alleen in Polen de garantie krijgt, en niet wereldwijd.

Gewoon te duur en vroeger nog mobistar geweest en besloten nooit of te nooit nog iets met mobistar te willlen maken hebben.

Pleurat 01-09-08 00:07

Ik zou de mijne liever kopen op een plaats waar ik nog garantie krijg maar ja, iedereen zijn zin. Als je niets met Mobistar te maken wilt hebben, dan kan je ook een Apple store binnenstappen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.