iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone Prepaid UK - ervaringen? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/22216-iphone-prepaid-uk-ervaringen.html)

sjempie 21-09-08 17:58

iPhone Prepaid UK - ervaringen?
 
http://www.carphonewarehouse.com/com..._HEADER_BANNER

Sinds vorige week (16-9) verkoopt O2 in de UK prepaid iPhones (met simlock):

8gb = 350 + 10 GBP = ongeveer 457 euro
16gb = 400 + 10 Pond = ongeveer 520 euro

Zie deze link voor meer info.

Heeft iemand hier al ervaring met de aanschaf (en latere sim-unlock) van deze UK Iphone?

Het scheelt toch zo'n 100 euro met belgie en misschien wel beter te krijgen. Natuurlijk wel de sim-lock waardoor je aangewezen bent op een sim-unlock-methode.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik ga namelijk over een week naar Londen en kan er dan een paar meenemen! :)

Maxman 22-09-08 18:15

Ik was hier ook benieuwd naar :)

Het enige wat ik raar vind overkomen is de volgende alinea:
Citaat:

This also includes unlimited browsing and Wi-Fi for the first 12 months after you activate your iPhone 3G*. At the end of the 12 months you can continue to receive unlimited browsing and Wi-Fi for just £10 per month. We'll notify you before the end of the 12 month period by text and you can easily unsubscribe if you choose to do so.
Hierbij krijg ik het idee dat je toch iets van gegevens moet geven :confused:

sjempie 22-09-08 22:11

@maxman:

met text-en wordt sms-en bedoeld dus dikke kans dat je niets hoeft achter te laten.

Ben benieuwd of er al mensen zijn die afgelopen week een prepaid iPhone hebben gekocht in de UK....

klus 22-09-08 22:50

stel voor dat met uw iphone iets mis gaat, "om te ruilen" (Apple repareert niks, ze geven u gewoon een nieuwe iphone, ipod ed) is Belgie wel dichterbij .

Maxman 22-09-08 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjempie (Bericht 196913)
@maxman:

met text-en wordt sms-en bedoeld dus dikke kans dat je niets hoeft achter te laten.

Ben benieuwd of er al mensen zijn die afgelopen week een prepaid iPhone hebben gekocht in de UK....

Het gaat meer om het feit dat je moet afmelden voor de internetdienst na 12 maanden om het stop te zetten. Anders gaat het door voor £10 per maand of gaat dit van je tegoed af? tot je tegoed op is.

Mr.Bluestar 23-09-08 20:58

Ik zit voor mijn werk in Engeland en hier vlak bij het hotel is een O2 shop. Als er iemand wil dan loop ik er wel eens langs om te vragen wat er kan en wat niet.

sjempie 23-09-08 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluestar (Bericht 197405)
Ik zit voor mijn werk in Engeland en hier vlak bij het hotel is een O2 shop. Als er iemand wil dan loop ik er wel eens langs om te vragen wat er kan en wat niet.

Ik zou het heel fijn vinden als je daar eens langs zou willen lopen om achter de volgende info te komen;

1. Is het mogelijk om als NL een prepaid iPhone te kopen, en wat stellen ze evt voor eisen?
2. Hebben ze voorraad of zijn de prepaid versies schaars?

Ik weet al dat ze simlocked zijn en je kunt ze vast niet voor een fee simlockvrij maken dus dat is wel duidelijk.

Alvast superbedankt voor het uitzoeken. Zit er zelf aan te denken om volgende week als ik een dagje voor 12,50 euro heen en weer ga naar london om een pak aan te trekken en metveen verhaal dat ik daar een tijd zit voor mijn werk een iPhone te kopen, misschien maakt dat het makkelijker ;)

Maxman 23-09-08 23:10

En zou je ook kunnen vragen of ze met cash betaald kunnen worden :rolleyes:

alvast bedankt :)

Mr.Bluestar 24-09-08 00:38

Okilidokilli! Zal morgenavond er eens langs wandelen en het zo goed als mogelijk proberen los te peuteren. Zit hier in Maidenhead, niet zo gek ver van Londen. Klein stadje misschien dat ze hier wat losser omgaan omdat ze de vraag toch minder moeten krijgen dan in Londen zelf. I'll keep you chads posted anyway! :D

Mr.Bluestar 24-09-08 21:24

Ben daarstrax ff langs gelopen maar kwam net te laat. Winkel sluit al om 17u30 en da's behoorlijk vroeg. Ik probeer het morgen nog een keertje.

sjempie 24-09-08 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluestar (Bericht 197906)
Ben daarstrax ff langs gelopen maar kwam net te laat. Winkel sluit al om 17u30 en da's behoorlijk vroeg. Ik probeer het morgen nog een keertje.

tnx anyway, but please keep me posted!! I have a returnticket London for next Tuesday... :D

Maxman 25-09-08 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjempie (Bericht 197977)
tnx anyway, but please keep me posted!! I have a returnticket London for next Tuesday... :D

Eurostar? heb ik ook gedaan voor orginele iphone toen waren ze uitverkocht :eek::)

Wel releaxed was 4 uurtjes in london 14 winkels gehad en toen weer trug :D

royster 25-09-08 10:27

Ik woon in Londen en heb inmiddels mijn eigen iPhone 3G payg gekocht. Ik kan bevestigen dat de iPhone hetzelfde is als de contract based iPhones er zit dus gewoon een simlock op (heb de mijne ook nog in seal, wachten op een goede unlock methode)

Je hoeft geen gegevens achter te laten, ze vragen altijd of je een verzekering af wil sluiten WEIGER dit en zeg dat je daar al voor gedekt bent met je huidige verzekering.

Of je cash kan betalen weet ik niet want ik heb met mijn meastro uk pin pas betaald (volgens mij accepteren ze gewoon elke eu pas)

Edit; Hou er rekening mee dat je (minimaal) £10 beltegoed moet kopen bij de telefoon

Maxman 25-09-08 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door royster (Bericht 198058)
Ik woon in Londen en heb inmiddels mijn eigen iPhone 3G payg gekocht. Ik kan bevestigen dat de iPhone hetzelfde is als de contract based iPhones er zit dus gewoon een simlock op (heb de mijne ook nog in seal, wachten op een goede unlock methode)

Je hoeft geen gegevens achter te laten, ze vragen altijd of je een verzekering af wil sluiten WEIGER dit en zeg dat je daar al voor gedekt bent met je huidige verzekering.

Of je cash kan betalen weet ik niet want ik heb met mijn meastro uk pin pas betaald (volgens mij accepteren ze gewoon elke eu pas)

Edit; Hou er rekening mee dat je (minimaal) £10 beltegoed moet kopen bij de telefoon

Mooie berichten :) nu nog ff de ervaringen van Mr. Bluestar afwachten

Mr.Bluestar 25-09-08 19:50

Ik ben er vandaag wel geraakt en heb mooie resultaten!
Je kan zonder enig probleem een iPhone prepaid kopen, hem cash betalen en bovenal, ze zijn nog een op stock ook.
Heb de plaatselijke O2 bezocht en ben ook bij the carphonehouse geweest en bij allebei de winkels vertelden ze net hetzelfde.
Van de 10£ dat je er bij moet kopen hebben ze me niks verteld. Feit dat ik een buitenlander was was ook geen enkel probleem.

sjempie 25-09-08 21:57

hi guys,

Supernieuws!! ik ga dinsdag lekker op pad in London voor een mooie witte iPhone :)

dank voor jullie info!!

Maxman 26-09-08 12:48

Goed nieuws inderdaad :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:50.