iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Waarom zo'n groot prijsverschil iPhone en iPod? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/22471-waarom-n-groot-prijsverschil-iphone-ipod.html)

nicolas71 25-09-08 10:26

Waarom zo'n groot prijsverschil iPhone en iPod?
 
Een iPod Touch V2 16GB kost ongeveer E270 (tweakers pricewatch)
Een iPhone 3G 16GB (zonder abbo) kost ongeveer E770 (kieskeurig.nl)

Het verschil tussen de twee is volgens mij GSM + 3G + camera (de touch V2 heeft speakers en volumeknop).

Het prijsverschil van E500 lijkt me wat hoog voor enkel wat telefoonhardware, een mini-kameraatje en misschien een iets andere casing.

Zie ik iets over het hoofd of heeft dit te maken met een soort 'strafkosten' voor het niet kopen via een telecom aanbieder (die overigens incl abbo nog altijd duurder zijn)

forum.bericht 25-09-08 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicolas71 (Bericht 198057)
Een iPod Touch V2 16GB kost ongeveer E270 (tweakers pricewatch)
Een iPhone 3G 16GB (zonder abbo) kost ongeveer E770 (kieskeurig.nl)
Het verschil tussen de twee is volgens mij GSM + 3G + camera (de touch V2 heeft speakers en volumeknop).
Het prijsverschil van E500 lijkt me wat hoog voor enkel wat telefoonhardware, een mini-kameraatje en misschien een iets andere casing.
Zie ik iets over het hoofd of heeft dit te maken met een soort 'strafkosten' voor het niet kopen via een telecom aanbieder (die overigens incl abbo nog altijd duurder zijn)

Je vergelijkt appels met peren en het resultaat is dan ooft.

Juiste vergelijking is aanschafprijs + subsidie provider. Subsidie provider is niet het maandelijks te betalen bedrag maar het verschil tussen je maandelijkse bedrag en het bedrag wat je zou moeten betalen voor exact hetzelfde abonnement zonder telefoon.

Voor dat laatste (abo zonder telefoon) moet je dus de kosten van een (exact gelijk!) sim-only abonnement nemen.

nicolas71 25-09-08 14:37

Als de extra hardware E50 kost (al lijkt me dat al flink overdreven) dan zou een iPhone gewoon E270 + E50 = E320 kosten als je 'm net als de iPod Touch in de winkel kon kopen.

Ik weet niet of de iPhone rechtstreeks van Apple te koop is of dat er altijd een telecom-provider in de loop zit. Dat zou dan een reden kunnen zijn voor die extra Euros. Of er zit toch meer verschil in de hardware.

-NRG- 26-09-08 02:25

Er zit niet alleen verschil in de hardware maar ook wat apple moet betalen voor bepaalde patenten voor het gebruik van bepaalde technologieën zoals 3G bluetooth enz.

Overigens vind ik het prijsverschil tussen een 16 en een 8 gb te groot dit kost hun hoogstens 20 dollar meer terwijl wij er veel meer voor kwijt zijn...

nibbit88 26-09-08 03:23

Waarom kost ie in amerika dan $199 voor de 8gb en $299 voor de 16 gb?

forum.bericht 26-09-08 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 (Bericht 198501)
Waarom kost ie in amerika dan $199 voor de 8gb en $299 voor de 16 gb?

Vraag het Apple eens oftewel marketing.

Bomans 26-09-08 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 (Bericht 198501)
Waarom kost ie in amerika dan $199 voor de 8gb en $299 voor de 16 gb?

Omdat daar een verplicht tweejarig contract aan vasthangt.
Is toch net hetzelfde als in Nederland.

nibbit88 26-09-08 10:28

Oh op die manier, dacht dat hij los te koop was voor die prijzen.. Foutje! Bedankt..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.