iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Wanhoop nabij (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/2294-wanhoop-nabij.html)

Dien 14-11-07 03:20

Wanhoop nabij
 
Nou ondertussen heb ik de iPhone van mijn vriendin weer opgehaald bij fixsupport. De bedoeling was om de batterij te laten vervangen, met de hoop dat dat het probleem was. Het blijkt dus niet het geval te zijn. Nieuwe batterij erin en hij doet nog steeds niks. Ze hebben de originele batterij er weer in gezet.

Ik zit nu met een dilemma, ik wil de iPhone terug sturen naar Ellen om te kijken of zij hem kan omruilen voor een nieuwe. Aangezien het duidelijk een hardware probleem is.

Alleen weet ik niet echt hoe ik dit moet oplossen kwa verzenden, ik stuur hem op ter reparatie, dus kunnen ze er toch geen invoerkosten over berekenen?

Ellen zei dat ze ook om een AT&T account nummer vragen, maar is dit ook zo als je een Applestore of AT&T store in loopt?

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben voor me,

Groeten

Fresh 14-11-07 04:37

Wat is precies de issue Dien?

Dien 14-11-07 04:49

Dat ik dus de iPhone nu terug naar amerika wil sturen om deze te laten vervangen/repareren, omdat het dus een hardware probleem blijkt te zijn.

Alleen is nu het probleem, hoe moet ik hem gaan versturen naar Ellen?

Ondervermelding van "phone repair" zodat ik geen invoerkosten hoef te betalen?

En krijg ik geen problemen omdat ik geen AT&T account nummer heb in de applestore of AT&T store?

Fresh 14-11-07 04:52

Wat is het hardware probleem dan? Waarin uit zich het?

Dien 14-11-07 04:55

Ik zal even kort uitleggen wat er nou precies gebeurd was.

Me vriendin heeft haar iPhone met een oude firewire lader opgeladen misschien 2 keer ofzo. Toen belde ze me dat haar iPhone raar deed en telkens rebooten uit zichzelf. Die avond kreeg ze een soort witte opkomende waas inbeeld en dat verdween weer, sindsdien wil de iPhone niet meer aan.

Ik dacht dat dit de batterij was en heb dus een nieuwe batterij besteld en deze laten vervangen, ik ben gebeld door fixsupport dat dit niet het probleem was.

Aangezien ik niet het hele mainboard wil laten vervangen en nog (garantie) heb, wil ik de hele iPhone proberen te laten vervangen in amerika.

vanessa 15-11-07 21:53

Dien, is het niet zo dat je je garantie verliest als je je phone hacks ?

Guest-201207071607 15-11-07 23:55

je betaald maar een keer invoerkosten!

Dien 16-11-07 01:54

Vanessa ja dit klopt de garantie vervalt, maar de iPhone wilt niet meer aan dus ze kunnen zo 1 2 3 in de winkel niet zien dat hij unlocked is.

Hopelijk krijgt diegene een nieuwe mee uit de apple store.

Moet ik dan op het pakketje aangeven dat het om een reparatie telefoon gaat??

Ik denk dat ik hem via TNT verstuur komt geloof ik op 25 tot 30 euro.

iOwn 22-11-07 20:16

zou ik wel doen je moet wel rekening mee houden dat Amerika alle pakketjes door een scanner heen haalt dus laat er wel van die tape om doen waar "gevoelige apparatuur" op staat en niet vergeten hem te verzekeren.

Guest-20201108204737 10-12-07 14:50

Hoe is het eigenlijk afgelopen ben wel benieuwd?

Dien 10-12-07 14:52

Op dit moment is de telefoon in amerika, was iets van 26 euro om te verzenden met TNT.

Als het goed is, gaat ze van de week langs de apple genius bar. Hopelijk krijgt ze een nieuwe mee..

Ik laat het wel weten ;)

frangipaneman 10-12-07 16:53

Heb je eigenlijk nood aan aankoopbewijs bij zulke dingen?
Mijn iphone start ook niet meer op... Heb hem gekocht via ebay van iemand in België die er enkel meegenomen had naar hier.
Hoe neem ik dit het beste aan om hem te laten herstellen onder garantie?
Iemand suggesties?
Alvast bedankt

Dien 13-12-07 03:39

Nou, ik heb net een reactie terug gehad, jammer genoeg is het slecht nieuws.
Ellen is langs een genius bar gegaan, de genius had van alles geprobeerd, maar kreeg hem ook niet meer aan de praat. Het zag er naar uit dat we een nieuwe iPhone zouden krijgen, maar hij ging nog even checken of hij wel aangemeld was bij AT&T en toen vielen we door de mand. Die genius zei, als hij niet aangemeld is, zit er waarschijnlijk 3rd party software op. Hierdoor vervalt je apple garantie. Geen nieuwe iPhone dus!

Ik denk dat ik er zelf een nieuw commboardje in ga plaatsen, lijkt me wel leuk om eens te sleutelen eraan:rolleyes:

Als ik het laat doen dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen.

Als iemand nog suggesties heeft m.b.t het terug gaan met een verhaal waarom hij al 3 maanden niet geactiveerd, dan hoor ik dit graag.

iCulture 13-12-07 04:35

Volgens mij simpel: je hebt hem nooit kunnen aanmelden omdat je op financiële middelen zat te wachten om het abonnement bij AT&T te kunnen afsluiten (ok, drie maanden is lang, maar het is een gok en je moet Ellen natuurlijk zo gek krijgen ... ). En netjes is het allemaal natuurlijk niet om niet de waarheid te zeggen :rolleyes:

frangipaneman 13-12-07 08:18

Verdorie.. Dat is slecht nieuws, ik was echt aan het wachten om mijn iphone ook op te sturen maar blijkbaar gaat dit dus weinig opleveren :s...

Je moet gewoon iemand daar in Amerika zo gek krijgen maar er zijn wel enkele oplossingen waar ik al aan dacht:
- iemand die een abbonement bij AT en T afsloot zoeken, zijn sim kaart in jouw toestel stoppen en dan nog eens aankloppen zou dat niet lukken?
- lukt het niet in frankrijk? Hem daar eens binnendoen? Daar kan je persoonlijk je ding verdedigen.. Dat lijkt mij handiger! Ook is het gewoon eventjes wachten tot iemand de winkel buitenstapt met een nieuw aangekochte iphone en abbonement en even vragen om kaartje te versteken ofzo...

Dit zijn zo dingen waar ik aan dacht...

frangipaneman 13-12-07 08:22

DIT is de winkel waar ik denk heen te stapen

Waar ga je trouwens zo een moederbordje halen voor je iphone als je er zelf gaat aan sleutelen?

Sick Mic 13-12-07 15:00

Waarom was de iPhone nog niet geactiveerD? Simpel. Het was een cadeau en ze deed hem vandaag pas open ofzo.
Je kan echt wel genoeg verhalen verzinnen ;)

Dien 13-12-07 15:28

Ik vind de smoes van de financiele problemen, wel een mooie!!

Hopenlijk wil ze het nog een keer proberen, bij een andere store..

Ik ga het vragen..

frangipaneman 13-12-07 16:24

anders wel snel 400euro weggegooid natuurlijk :s
Waarom kan die iphone nu gewoon eens niet in België en Nederland komen!

mpijnacker 13-12-07 17:06

Nog even over het probleem zelf. Je spreekt over een witte waas. Meestal een teken van een probleem met het scherm (dus niet het commboard) of de inverter.

Hij is toch niet een keer 'per ongeluk' in contact gekomen met water of een andere vloeistof...?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:07.